Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:31:02 GMT

انتظارات پارلمان بخش خصوصی از دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۲۵۲۰

انتظارات پارلمان بخش خصوصی از دولت سیزدهم

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان از دولت سیزدهم خواست: تکلیف خود را با جامعه بین‌المللی روشن کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر مستقیم این روابط بر بخش تولید و معشت مردم اظهار کرد: اولین انتظار ما تولیدکنندگان از دولتمردان این است که تکلیف خود را با جامعه بین‌المللی مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هر کالایی با قیمت بیشتر به دست ما می رسد افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه هر کالایی بین 6 تا 30 درصد گران‌تر از دیگر کشورها به دست مردم می رسد.

عضو اتاق ایران با بیان اینکه هر کالای وارداتی چه تجهیزات و ماشین آلات تولید و چه مواد اولیه با هزینه بیشتری از قیمت واقعی‌اش به دست ما می رسد تصریح کرد: تا زمانی که روابط ما با دیگر کشورها اصلاح و عدی‌سازی نشود، این لطمه‌ها به بخش خصوصی وارد خواهد شد.

جمعه‌ای با بیان اینکه هزینه‌های انتقال پول و کالا بالاست افزود: مسوولان باید واقع‌بینانه به روابط اقتصادی نگاه کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در سمنان با بیان اینکه ارتباط با دیگر کشورها به معنای زیر بار ذلت رفتن نیست خاطرنشان کرد: همه کشورها با همدیگر ارتباط دارند و این به آن معنی نیست که همه زیر بار ذلت رفته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال روابط برد برد با دیگر کشورها باشیم اضافه کرد: جامعه اقتصادی و تولیدی کشور خواهان رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید است.

جمعه ای همچنین از آنچه  توقف"صدور پی در پی قوانین و دستورالعمل‌های متناقض"می خواند به عنوان دیگر مطالبه و خواسته بخش تولید از دولتمردان دولت سیزدهم نام برد و گفت: دولت باید یک نقشه راه برای بخش خصوصی ترسیم کند تا بخش خصوصی تکلیف خود را بداند.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده به بخش تولید در دوران کرونا خواستار تسریع در واکسیناسیون مردم شد و گفت: بخش مسوولیت اجتماعی اتاق ایران درخواستی در خصوص واردات واکسن و واکسیناسیون نیروهای بخش تولید ارائه داد اما متاسفانه علی رغم اخذ موافقت از رئیس جمهور وقت، این طرح به جایی نرسید.

وی با اشاره به لزوم واکسیناسیون کارگران گفت: انتظار ما این بود که نیروهای تولید و کارگران نیز در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند. همکاران ما آمادگی داشتند که خود واکسن وارد و نیروهای کارگری را واکسیناسیون کنند اما متاسفانه این مهم نیز محقق نشد.

این فعال اقتصادی به قطع برق واحدهای تولیدی در این چند ماهه اشاره و تصریح کرد: قطع برق به صنایع آسیب جدی وارد کرده است. در برخی واحدها قطع بدون اطلاع برق هزینه های زیادی به تولیدکننده ها وارد کرده چرا که برخی کوره ها قبل از خاموشی باید کاملا تخلیه می شدند لذا با قطع بی اطلاع برق، لطمات زیادی دیدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان از بررسی زیان های ناشی از قطع برق در صنایع استان خبر داد و گفت: براساس این بررسی ها قطع برق بیش از 400میلیارد تومان به صنایع در استان سمنان زیان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه صنایع استان بیشترین همکاری را با اداره برق داشتند تصریح کرد: متاسفانه با وجود این همکاری ها، ساعات قطع برق نیز دو برابر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني سمنان مطالبات از دولت سیزدهم دولت کابینه کارآمد قطع برق تحریم های آمریکا دیگر کشورها بخش تولید بخش خصوصی قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان‌های اقیلد، خرامه و شیراز از یک شرکت کارآفرین بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اصل پول و همچنین دستمزد کارشان را مطالبه دارند.
از دی ماه پارسال این شرکت با مشکل مواجه شد و بجای طلب بن خرید کالا گرفته اند.
مال باختگان از یک میلیون تا یک میلیارد تومان طلب دارند، اما مدیران این شرکت دست مردم را در حنا گذاشته اند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما این مشکل مردم را از مسئولان دادگستری استان پیگیری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 دادستان اقلید گفت: برای مدیران شرکت امید سرحد پرونده قضایی تشکیل شده است.
انصاری افزود: مدیران این شرکت بیش از ۵ هزار طلبکار دارند و در حال شناسایی اموالشان هستیم.
حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری فارس با بیان اینکه از مدیران شرکت برای جلوگیری از خروجشان از کشور وثیقه سنگین گرفته شده است گفت: به همه مالباختگان اطمینان خاطر می‌دهم، دستگاه قضا تا حصول نتیجه پی گیر حقوقشان است.
۷ سال پیش دو خانم در شهرستان اقلید با عنوان کار در خانه شرکتی را تاسیس می‌کنند و با دریافت پول از مردم برای تولید صنایع دستی به آنها مواد خام می‌دادند و پس از تولید با دو برابر قیمت از آنها می‌خریدند.
پارسال این شرکت نتوانست پول محصولات تولید شده را پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت