Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در گروه پدافند هوایی شهید بردبار چابهار از بخش‌های مختلف این گروه پدافندی بازدید کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه این بازدید اظهار داشت: شمال اقیانوس هند و نقطه استراتژیک جنوب‌شرق ایران، به‌طور کامل تحت پوشش چتر پدافند هوایی و در امنیت کامل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه جنوب شرق کشور از مناطق مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است، افزود: یگان‌های پدافند هوایی در جنوب‌شرقی‌ترین نقطه کشور با ذکاوت، هوشیاری و چشمانی بیدار اجازه هیچ‌گونه تجاوزی به بیگانگان را نخواهند داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه گروه پدافند هوایی چابهار رصد و حراست آسمان بخشی از کشور را به‌عهده دارد که تردد‌های هوایی و دریایی زیادی در آن به سمت تنگه هرمز و خلیج فارس و همچنین به سمت شرق آسیا و آسیای میانه صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی، راداری و موشکی کاملاً بومی که ماحصل تلاش‌های شبانه روزی جوانان این مرز و بوم است در این منطقه مستقرند و دشمنان می‌دانند ما در این منطقه چشم در چشم آن‌ها هستیم و حتی نفس‌کشیدن آن‌ها را رصد می‌کنیم.

وی ادامه داد: پدافند هوایی از مدت‌ها پیش به این توانمندی رسیده که هر شیء پرنده‌ای را با هر سطح مقطع راداری، کشف و رصد کند و برای اقدامات تاکتیکی و دفاعی در برابر اهداف مهاجم، از سامانه‌ها و سلاح‌های قدرتمندی بهره می‌برد.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به این که کارکنان متعهد، متخصص و ولایی پدافند هوایی با چشمانی همیشه بیدار و تیزبین از کیان ایران عزیز دفاع می‌کنند، تاکید کرد: ما برای اقتدار و عزت خود از هیچ خطایی که از سوی دشمنان سر بزند، چشم‌پوشی نخواهیم کرد. آنچه امروز سبب اعتماد به‌نفس شبکه یکپارچه پدافند هوایی است، به‌کارگیری سامانه‌های کاملاً بومی و بهره‌گیری کارکنان آموزش‌دیده خودمان در تمامی لایه‌ها و رده‌هاست.

انتهای پیام/ ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای ارتش پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه

ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن «شوالیه پل»، به ترتیب موشک‌های ضدهوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن شهر تولون را در ۲۲ آوریل ترک کردند، اما آنها خیلی زود وارد عملیات شدند. در دریای مدیترانه، شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی «شوالیه پل»، موشک‌های Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را به‌عنوان بخشی از تمرین شلیک کردند.

به نقل از لیبراسیون، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تمرین بر روی اهداف کنترل از راه دور، شبیه‌ساز پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد کشتی انجام شد.»

این شلیک‌ها خدمه را برای مقابله با موقعیت‌های با شدت بالا آموزش می‌دهند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل برای اولین‌بار به مدت دو هفته تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرده بود این مأموریت که کشتی‌هایی از چندین کشور (ایالات متحده، یونان، اسپانیا، پرتغال) را گرد هم می‌آورد، از ۲۶ آوریل تا ۱۰ مه تحت فرماندهی کارکنان دریایی «استرایک فور ناتو» (StrikforNato)، متشکل از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، و به رهبری یک نظامی آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد/ در مسیر اجرای طرح نور هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است