Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با اشاره به اهمیت رعایت قوانین مرتبط با ایمنی در ساخت و ساز، از اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان با هدف تداوم نظارت بر کیفیت سازه‌ها بعد از بهره‌برداری، خبر داد.

سید مرتضی سیف‌زاده چهارشنبه ۲۰ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات صنعت ساختمان، حفظ و نگهداری سازه بعد از پایان کار و بهره‌برداری است که با اجرایی شده مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، این موضوع نیز قابل پیگیری و کنترل و نظارت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف‌زاده با بیان اینکه اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان منجر به ارتقاء ایمنی ساختمانها در برابر زلزله طی سال‌های اخیر شده است، لزوم حفاظت و نگهداری مناسب از ساختمانها بعد از بهره‌برداری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که عمر ساختمان‌ها نیز با توجه به اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی، بیشتر شود.

او با بیان اینکه عمر مفید ساختمان در کشورهای توسعه یافته بیش از ۵۰ سال و در ایران کمتر از ۳۰ سال است، یکی از دلایل مهم این مهم را مسئولیت نداشتند طراح، ناظر و مجری، بعد از اتمام کار ساختمان سازی و دریافت پایان کار است که با اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی، امکان دنبال کردن موضوع به شکل قانونی فراهم خواهد شد.

سیف‌زاد یادآور شد که از این پس بازرسان مراجعه کننده به ساختمان، شناسنامه فنی ملک را مطالبه کرده و براساس آن، از طراح، ناظر و مجری می‌خواهند که در خصوص مشکلات احتمالی پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد که این اقدام منجر به ارتقاء کیفی ساخت و سازها و بالا رفتن اعتمان به صنعت ساختمان سازی و بهبود مناسب ایمنی سازه‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان از ابتدای مهرماه امسال به مدت ۶ ماه به شکل آزمایشی اجرا و بعد از آن تاثیرات در شورای مرکزی بررسی و با رفع نواقص از ابتدای سال ۱۴۰۱، فراگیر خواهد شد.

سیف زاده گفت: پیشنهاد داده شده که علاوه بر پروانه ساختمان یک پروانه مشترک هم با همکاری سه جانبه سازمان نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی صادر و هر چند سال یکبار تمدید شود. بر این اساس اگر ساختمانی نواقص داشت این پروانه تمدید نخواهد شد.

او در ادامه از الکترونیکی شدن امور اداری بعد از شیوع کرونا خبر داد و در خصوص واکسیناسیون اعضای این سازمان نیز گفت: مکاتبات و رایزنیهایی انجام شده و از سوی سازمان مرکزی هم در این خصوص برای واردات واکسن تلاشهایی سامان یافته بود که امیدواریم منتج به نتیجه شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شرایط تغییر کاربری ساختمان تازه احداث شهرداری مرکزی شیراز که از سوی شورای ششم مطرح شده است نیز گفت: زمانی که یک ساختمان طراحی می شود تمامی محاسبات براساس نوع کاربریست تغییر کاربری منوط به تشکیل یک هیئت تخصصی و بررسبی دقیق و انجام تغییراتی در سازه و تاسیسات و... است.

سیف زاده گفت: باید همه موارد بررسی شود، یک ساختمان را چشم بسته نمیشود از اداری به هتل یا مسکونی تغییر کاربری بدهیم  باید همه نقشه ها را ببینیم گاهی حتی از نظر معماری هم  شاید مشکل باشد اما در کل  باید بررسی شود و نمیشود با صراحت گفت این کار  میشود با نمیشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان نظام مهندسي مبحث 22 مقررات ملی ساختمان مقررات ملی ساختمان مبحث ۲۲ مقررات ملی تغییر کاربری اجرایی شدن سیف زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر یکی از چهره‌های مشهور و ‏تاثیرگذار فوتبال فرانسه است. سرمربی افسانه‌ای آرسنال در حال ‏حاضر به عنوان رئیس توسعه جهانی فیفا فعالیت می‌کند. تاثیرگذاری ‏ونگر بر فیفا به حدی است که او برای تغییر قانون آفساید به عنوان ‏یکی از اساسی‌ترین قوانین فوتبال تلاش می‌کند.‏

ونگر امروز در یک مصاحبه به حمایت از نمایندگان کشورش در ‏رقابتهای این فصل اروپا پرداخت. ونگر گفت بعد از سالها امسال ‏بالاخره می‌تواند سال قهرمانی پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باشد. او ‏حمایت از مارسی را هم فراموش نکرد و گفت این تیم اسلحه‌های ‏لازم برای قهرمانی در لیگ اروپا را در اختیار دارد. ‏

پاری سن ژرمن در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ به خصوص ‏در بازی برگشت مقابل بارسلونا نشان داد که یکی از قدرتهای این ‏فصل فوتبال اروپا است. آنها در نیمه‌نهایی باید به مصاف دورتموند ‏بروند و در فینال با برنده دیدار رئال مادرید-بایرن مونیخ روبرو خواهند ‏شد. ‏

ونگر که امروز در یک برنامه فوتبالی در استاد دو فرانس شرکت کرده ‏بود گفت:" من از اول فصل گفته‌ام که امسال می‌تواند سال ‏پی‌اس‌جی باشد. ما امسال یک فینال زودرس بین منچسترسیتی و ‏رئال داشتیم که یکی از مدعیان اصلی کنار رفت. من معتقدم بالاخره ‏و بعد از سالها امسال می‌تواند سال قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ ‏قهرمانان باشد". ‏

ونگر در ادامه درباره مارسی که با حذف کردن بنفیکا در لیگ اروپا به ‏نیمه‌نهایی رسیده صحبت کرد و گفت:" مارسی اسلحه‌های کافی برای ‏رسیدن به فینال را دارد. هم پی‌اس‌جی و هم مارسی امسال می‌توانند ‏به فینال‌های اروپایی برسند. وقتی تیمهای کشور شما به نیمه‌نهایی ‏می‌رسند مگر می‌توانید دائم به فینال فکر نکنید؟" ‏

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است