Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قاسم جان‌بابایی امروز در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به افزایش روند صعودی ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: علاوه بر استان‌های شمالی، استان‌های تهران و خراسان رضوی نیز سیر صعودی کرونا را طی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهیا کردن زیرساخت‌های موقت در کشور جهت بستری بیماران خبر داد و گفت: تخت‌های صحرایی و سالن‌های بحران از حمله اقداماتی است که جهت بستری بیماران احتمالی کرونا در کل کشور پیش‌بینی شده است. 

جان‌بابایی با بیان اینکه شمار ابتلا در گیلان همچنان صعودی است، تصریح کرد: حدود دو هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و به همین میزان نیز به صورت بستری موقت در حال دریافت خدمات هستند. 

وی با اشاره به فرمایش صبح امروز مقام معظم رهبری در خصوص در پیش گرفتن اقدامات کنترلی بیماری کرونا بیان کرد: پیگیری طرح شهید سلیمانی در کنار واکسیناسیون بهترین راهکار جهت کنترل بیماری کرونا است چرا که ویروس جدید بسیار مسری است. 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه بالای ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود که در صورت همراهی مردم و تقویت طرح شهید سلیمانی روزهای بهتری مورد انتظار مردم است. 

جان‌بابایی از تامین تخت‌های درمانی به مردم اطمینان خاطر داد و بیان کرد: تخت‌های لازم برای بستری بیماران مبتلا و همچنین تخت‌های موقت در کشور به اندازه کافی موجود است اما نیاز مبرم به همکاری کردم داریم. 

وی با بیان اینکه کرونا همچون سایر کشورها همیشه در ایران باقی خواهد ماند، افزود: پیشگیری و درمان این بیماران واکسیناسیون است و با خطوط تولید واکسن‌هایی چون برکت و پاستور یقینا آینده‌ای بهتر در انتظار ما است. 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرونا در آینده تبدیل به یک بیماری مزمن منطقه‌ای میشود، گفت: وقتی که کرونا جزیی از زندگی مردم شد با واکسیناسیون دوره‌ای واکسن میتوان شیوع بیماری را کنترل کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش پزشکی واکسن شهید درمان هزار بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند

دو کلیه و کبد جوان ارومیه‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، فرهنگ اهدا عضو سنت حسنه‌ای است که هم برای بیماران با شرایط مرگ مغزی به عنوان باقیات صالحات محسوب شده و هم باعث نجات بیمارانی می‌شود که در صف انتظار برای مرگ بر اثر نرسیدن عضو هستند.

طبق آیه شریفه قرآن هرکسی جانی را نجات دهد انگار کل جامعه و انسان‌ها را نجات داده و این می‌تواند نصب‌العین برای همه ما در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو و نجات جان انسان‌ها باشد.

در جدیدترین مورد از اهدا عضو، اعضا بیمار مرگ مغزی اهل ارومیه با ایثارگری و اجازه خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این راستا دو کلیه و کبد جان‌بخش شادروان امیر محمودی موجب نجات جان سه بیمار نیازمند پیوند شد.

جان‌بخش امیر محمودی متولد سیزدهم خرداد ۱۳۷۷ بود که در شهر کرج دچار مرگ مغزی شده و والدین وی اجازه اهدا اعضایش را دادند.

آن مرحوم امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فاز دوم قطعه ۴۹ باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

کد خبر 750394

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو