Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : در جلسه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان تاکید شد که باید در پروتکل های درمانی تجدید نظر صورت گیرد و اعتباراتی جهت انجام حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تخصیص داده شود.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای ارائه سریع راهکارهای مهار کرونا اظهار کرد:: به دنبال دستور رئیس مجلس کمیسیون بهداشت روز گذشته جلسه نشست ویژه ی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین وزارت بهداشت و درمان، نماینده فرهنگستان علوم پزشکی، معاون دادستان کل کشور، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، مسئولین سازمان غذا و دارو، مسئولین نظام پزشکی، مسئولین سازمان برنامه و بودجه، معاونین درمان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و همچنین نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه حدود چهار ساعت به طول انجامید. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهادات جلسه روز گذشته را در جلسه‌ای امروز تجمیع و در قالب گزارش به رئیس مجلس تقدیم کرد.

وی افزود: پس از بحث و بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور در این جلسه تاکید شد که ستاد ملی کرونا نسبت به اجرایی نمودن توصیه‌های ۱۲ گانه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشته باشد همچنین طی پیشنهادات اعضای جلسه مطلوب است کلیه‌ی تجمعات که باعث افزایش شیوع بیماری کرونا می‌گردد مدیریت و محدودیت‌های لازم در این ارتباط انجام شود. همچنین با اتفاق نظر اعضای جلسه بنا شد نسبت به اجرای محدودیت‌های مسافرت‌های بین شهری و استانی که وضعیت آن مناطق توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا قرمز اعلام شده است اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه جلسه مقرر شد طرح جامعه محور شهید سلیمانی و تاکید بودجه مورد نیاز آن توسط سازمان برنامه و بودجه احیا و تقویت گردد، همچنین طی موافقت اعضای جلسه مطلوب است هزینه‌های انجام حداقل ۲۰۰ هزار تست PCR و Rapid که توسط معاونت‌های بهداشت انجام می‌شود تحت پوشش بیمه قرار گیرد همچنین بر در این جلسه بر تفویض اختیار وظایف ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای استانی با توجه به شرایط اقلیم، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون تاکید دارد که باید پروتکل‌های درمان کرونا بر اساس مستندات علمی موجود و تجارب سایر کشورها بازنگری و به روزرسانی شود و همچنین ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت واکسیناتوری حداقل ۱۰۰ میلیون دز واکسن اختصاص یافته و علاوه بر آن در بازگشایی مدارس و مؤسسات آموزش عالی تا حصول اطمینان از پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کادر اداری و دانش آموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان تأخیر و تعویق وجود داشته باشد.

شیخی ادامه داد: پرداخت حق الزحمه و کارانه کادر درمان به سرعت و اعطای مجوز استخدام دو برابری کادر درمان، همچنین الزام صنایع، اصناف، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی به پرداخت هزینه واکسن نیروی انسانی در اختیار خود با قید فوریت و در حداقل ترین زمان ممکن و تسریع و تشدید واکسیناسیون عمومی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی زیر نظر دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در تمام سطوح نیز به عنوان پیشنهادات بیست گانه کمیسیون بهداشت به رئیس مجلس ارائه شد.

او تصریح کرد: متأسفانه در صورت عدم تغییر فوری وضعیت موجود شیب صعودی شیوع ویروس منحوس کرونا و با توجه به تعداد مرگ و میر بیماران طی هفته‌های و روزهای اخیر همچنان روند صعودی خواهد داشت و در صورت عدم اتخاذ تدابیر فوری تاب آوری نظام سلامت به شدت در مخاطه خواهد افتاد و این امر می‌تواند با اندکی غفلت به یک بحران تلخ و بسیار نا گوار در تاریخ پرافتخار سلامت کشور بدل گردد در این راستا ضرورت دارد که موارد پیشنهاد شده در این جلسه مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد.

کد خبر 513943

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زهرا شیخی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۴ در مورد هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساندند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال 1403 که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز نیز قرار دارد.

وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 14 درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع 213 نماینده حاضر با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول 14 لایحه بودجه 1403 گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تایید کردند که 315 همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد 10 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه 20 درصد بود و به 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: 42 همت برای کمیته امداد، 23 همت برای بهزیستی، 143 همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت 74 هزار و 900 میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: مواردی همچون هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت را تامین کردیم که این موارد کلیات جدول 14 است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول 14، گفت: هدفمندی یارانه ها حدود 758 همت در بخش درآمدها و 758 همت نیز در بخش هزینه ها است به دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت 63 همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این 63 همت از طریق مدیریت منابع صورت می پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری 100 درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود. صیادان را نیز به آن اضافه می کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول 14 یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه ها است، سعی شده با توجه به منابع و محدودیت ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه ها محقق شود، 2 موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت، یکی کالابرگ ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می شد همچنین در خصوص عنوان صرفه جویی انرژی که در این جدول آورده شده این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • ضرب‌الاجل به پاستور