Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن، ابتکار ۹ بندی درباره مأرب را کلید صلح و حل بحران این کشور دانست.

به گزارش مشرق، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با المسیره تاکید کرد که ابتکار ملی مربوط به مأرب، کلید صلح و حل بحران یمن است.

وی اظهار داشت: این ابتکار جامعه جهانی را در معرض یک امتحان واقعی قرار داد و ثابت کرد که هیچگونه قصد و نیتی جدی برای تحقق صلح در یمن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرویشان افزود: آمریکا و برخی طرف‌های بین المللی حامی تجاوز به یمن خواهان هیچگونه راه حلی نیستند و بنابراین انتظار داریم که طرح ما درباره مأرب را نادیده بگیرند.

 معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن از طرف مقابل در مأرب خواست که از فرصت استفاده کرده و بررسی این طرح را آغاز کند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه گذشته گفت که اخیرا در سفر هیأتی از عمان به این کشور، این دولت ابتکار عمل ۹ بندی را درباره مأرب ارائه کرده است.

وی افزود که ابتکار عمل به دستور و درخواست «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن ارائه شده و مربوط به استان مأرب است. او گفت که رهبر انصارالله تأکید کرد که پرونده انسانی در مأرب در اولویت قرار دارد.

عبدالسلام همچنین گفت که عبدالملک الحوثی ابتکار عمل عادلانه و منصفی را از طریق هیأت عمانی ارائه کرد تا همزمان با پرونده انسانی اجرا شود و این ابتکار عمل در وهله اول، منافع ساکنان مأرب را حفظ می‌کند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان استان مآرب رژیم سعودی عربستان سعودی محمد عبدالسلام دولت نجات ملی یمن آمریکا استان مارب عمان دولت نجات ملی یمن درباره مأرب ابتکار عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور