Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ائتلاف ناتو در جلسه‌ای با موضوع ایران که با حضور سفیران کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده بود جنجالی شد.

به گزارش مشرق،   یک روزنامه صهیونیستی با ارائه گزارشی مفصل از جلسه‌ای که بعد از حمله به کشتی «مرسر استریت» با حضور مقام‌های رژیم صهیونیستی و سفیران کشورهای عضو شورای امنیت برگزار شده تصریح کرده برخی از اظهارات «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن جلسه درباره ناتو حیرت حاضران را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع که اشاره‌ای به نامش نشده به روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته اظهارات گانتز در آن جلسه «حماقت» او را نشان می‌دهد. هاآرتص نوشته گانتز قصد داشته شورای امنیت را به اقدام علیه ایران ترغیب کند اما سخنانش، نمایندگان ناتو را شرمسار کرده، آن هم درست مقابل سفیران چین و روسیه.

این جلسه که «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در آن حضور داشت بعد از حمله به کشتی «مرسر استریت» در دریای مکران برگزار می‌شد.

در آن جلسه، علاوه بر نمایندگان ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه، نمایندگان ۱۰ عضو چرخشی این شورا شامل امارات، ایرلند، آلبانی، برزیل، غنا، هند، مکزیک، نروژ و کنیا هم حضور داشتند. سفیر رومانی نیز جزو حاضران بود.

پنج نفر از دیپلمات‌های حاضر در آن جلسه نمایندگان کشورهای عضو در ائتلاف ناتو بودند: آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ و رومانی.

هاآرتص نوشته شایان ذکر است که اسرائیل هم جزو شریکان گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای ناتو است و در گذشته هم در عملیات‌ها ضد دزدی دریایی در دریای سرخ و اقیانوس هند مشارکت کرده است.

این جلسه بعد از آن برگزار می‌شد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حمله به مرسر استریت خواستار «پاسخ جمعی» به این کشور شده بود. «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته بود جمهوری اسلامی باید با «پیامدهای حمله به این کشتی» مواجه شود.

هدف بنی گانتز و لاپید در این جلسه ارائه اطلاعاتی بود که ادعا می‌کردند توسط سازمان اطلاعات ارتش رژیم صیهونیستی و موساد جمع‌آوری شده و نقش ایران را در آن حمله نشان می‌دهد. وزیر خارجه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد داشتند سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به اقدام علیه ایران ترغیب کنند.

هاآرتص نوشته اطلاعات موجود تا قبل از آن زمان مورد تردید بود و بیشتر بر اطلاعات منابع آمریکایی مبتنی بود. بنی گانتز در آن جلسه «امیر علی حاجی‌زاده»، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسئول حمله به کشتی مورد نظر معرفی کرد.

حاضران با دقت به اظهارات بنی گانتز و لاپید گوش می‌کردند، اما هنگامی که گانتز در جایی از سخنانش گفت که ناتو سازمانی است که از اقدام طفره می‌رود و هیچ کاری انجام نمی‌دهد سفیرها کاملاً حیرت کردند.

بعد از اتمام جلسه چندین نفر از سفرا از «گستاخانه و بی‌تدبیر بودن» اظهارات بنی گانتز آن هم در جلسه‌ای که نمایندگان روسیه و چین حاضر بودند ابراز تعجب و ناامیدی کردند.

یک منبع که در آن جلسه حاضر بوده گفت: «وزیر دفاع آمریکا به جلسه‌ای می‌آید که می‌خواهد افکار عمومی دنیا را برانگیخته کند، می‌خواهد ایران را منزوی کند و درباره رفتارهای شرورانه‌اش هشدار بدهد و شورای امنیت را به اقدامی قاطعانه وادار کند. در عوض این کار، به ناتو توهین می‌کند و ناتو را به چالش می‌کشد. این گواه حماقت او است.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بنی گانتز اقیانوس هند بوریس جانسون دریای مکران یائیر لاپید رژیم صهیونیستی اسرائیل شورای امنیت سازمان ملل متحد آمریکا جنگ رژیم صهیونیستی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی شورای امنیت کشورهای عضو آن جلسه بنی گانتز جلسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کابینه رژیم صهیونیستیی امروز یکشنبه دربارهٔ توقف فعالیت شبکهٔ الجزیره در فلسطین اشغالی به اجماع رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دربارهٔ این تصمیم نوشت: «الجزیره یک شبکهٔ تهییج‌کننده است.»

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم الجزیره را یک شبکهٔ «آسیب‌رسان به امنیت اسرائیل» دانست و گفت: این تصمیم بلافاصله وارد فاز اجرا خواهد شد.

شبکه الجزیره تاکنون بسیاری از اقدامات ضدبشریِ ارتش اسرائیل را در نوار غزه فاش کرده و تعدادی از خبرنگاران این شبکه و اعضای خانواده‌های آنان تاکنون در حملات اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

گانتز: بستن دفتر الجزیره شانس توافق را کاهش می‌دهد

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: تصمیم بستن دفتر خبرگزاری الجزیره در اسرائیل همزمان با مذاکرات در قاهره، شانس به نتیجه رسیدن این مذاکرات را کم می‌کند.

گانتز و دیگر وزیران هم‌حزبی او رأی گیری امروز کابینه نتانیاهو برای بستن دفتر خبرگزاری الجزیره را تحریم کردند.

گانتز همچنین گفته با این اقدام در مجموع موافق است ولی زمان‌بندی آن را مناسب نمی‌داند.

به گفته ناظران، این تصمیم اختلافات میان قطر که صاحب این شبکه تلویزیونی است و رژیم صهیونیستی را در میانه مذاکرات حماس و اسرائیل تشدید خواهد کرد.

نتانیاهو پیش از این الجزیره را متهم کرده و گفته بود: «این شبکه تلویزیونی به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر)  علیه اسرائیلی‌ها مشارکت کرده وعلیه ارتش اسرائیل فتنه‌گری کرده است.»

پس از اصرار نخست‌وزیر اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) در تاریخ ۱۳ فروردین، قانونی موقت موسوم به «قانون الجزیره» را  تصویب کرد که به کابینه اجازه تعطیلی این شبکه را می‎داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل