Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@20:53:08 GMT

کمبود سرم تزریقی رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۳۴۶۱

کمبود سرم تزریقی رفع شد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دلیل کمبود سرم تزریقی مشکل تولید یکی از شرکت‌های داخلی بود، گفت: با افزایش ظرفیت تولید داخل و واردات حجم مناسب، کمبود سرم تزریقی در بخش بیمارستانی رفع شده است.

به  گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدرضا شانه ساز اظهار کرد: دلیل اصلی کمبود سرم، بازسازی خطوط تولید یکی از بزرگترین شرکت‌های سرم‌سازی کشور است که سازمان غذا و دارو برای عدم ایجاد کمبود در سال گذشته تصمیم به واردات گرفت، اما به دنبال تعهد کتبی جمعی از تولیدکنندگان سرم به سازمان غذا و دارو و کمیسیون بهداشت مجلس مبنی برقبول مسئولیت و توانایی تولید داخل برای جبران نیاز کشور و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با واردات سرم مخالفت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این درحالی بود که همزمان کشور هند نیز صادرات این محصول را متوقف کرده بود، اما سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را به منظور تامین فوریتی سرم انجام داد وبیش از ۱.۲ میلیون عدد طی دو مرحله وارد کشور شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت براین اساس از امروز علاوه بر داروخانه‌های بیمارستانی، سرم در داروخانه‌های دولتی نیز توزیع شده و بزودی در سایر داروخانه‌های خصوصی نیز توزیع خواهد شد وروند واردات تا رفع کامل نیاز داخل استمرار خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیک بی سابقه کرونا در کشور و افزایش تعداد بیماران، مصرف داروی رمدسیویر ۸ برابر در مرداد ماه افزایش یافته است که با توجه به اینکه این دارو در بیمارستان‌ها با سرم، رقیق و تزریق می‌شد، مصرف سرم نیز افزایش یافت، بر همین اساس سازمان غذا و دارو برای حل این مسئله نیز با هماهنگی تولیدکنندگان، سرم مورد نیاز برای این نوع مصرف را با حجم ۲۵۰ میلی لیتر تامین کرده است که ظرف ۱۰روز آینده و باگذراندن موفق نتایج آزمایشگاهی این اقلام نیز وارد بازار مصرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرم تزریق سرم تزریقی سازمان غذا و دارو کمبود سرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود