Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@08:52:00 GMT

تحلیف شورای اسلامی ۳ شهر مازندران در هاله‌ای ابهام

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۳۴۸۰

تحلیف شورای اسلامی ۳ شهر مازندران در هاله‌ای ابهام

نایب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مبنی بر تایید صلاحیت نشدن برخی ‏منتخبین شوراهای شهر در چالوس، کلاردشت، امامزاده عبدالله آمل و ساری از سوی هیات نظارت مازندران ‏پذیرفته نشده و مراسم تحلیف شوراهای منتخب تنها در ساری برگزار شده است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت قریب به یک هفته از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور، مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی دوره ششم در شهرهای چالوس، کلاردشت و امامزاده عبدالله آمل هنوز انجام نشده و اعضای آن مستقر نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در ساری به واسطه مرکز استان بودن، با وجود آنکه نام دو عضو این شورا براساس نامه میرسلیم نایب رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در لیست رد صلاحیت شدگان وجود دارد، مراسم تحلیف برگزار شده است.

براساس قانون زمان فعالیت شهرداران این شهرها نیز ۱۴ مردادماه به پایان رسیده است.

پیگیری‌های خبرنگار ایمنا نشان می‌دهد که تصمیم گیری در خصوص تأیید و یا رد این نامه در سطح ملی و از سوی وزارت کشور در حال پیگیری بوده و اگرچه قرار بود تحلیف اعضای این شورا، روز دوشنبه هفته جاری انجام شود، هنوز خبری از آن نیست.

بعضی روایت‌ها نیز حکایت از این دارد که در صورت تأیید این نامه، در کنار جابه‌جایی منتخبین با اعضای علی‌البدل، در شهر ساری نیز این اتفاق باید رخ دهد که با توجه به برگزاری مراسم تحلیف شورا، روند دیگری بر مدیریت شهری ساری اتفاق خواهد افتاد.

اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که مساله ساری پس از آن نامه از ماجرای سه شهر دیگر منفک شده و مساله سه شهر یاد شده، به جز ساری در حال تصمیم گیری است.

میرسلیم در نامه به مرادیان رئیس هیأت عالی نظارت استان مازندران، از رد صلاحیت پنج عضو شوراهای شهری این استان ‏خبر داده است.‏

در نامه میرسلیم به مرادیان در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ نوشته شده است که با توجه به اعلام تأیید نشدن صلاحیت نهایی سید ذوالفقار شریفی ایزدی و سبحان بخشی موسی کلایی از ساری، صابر سام دلیری از چالوس، فرهاد کریمانی از کلاردشت و محمدرضا خاکپور از شهر امامزاده عبدالله آمل، از سوی این هیأت، نام آن‌ها از لیست منتخبین شورای ششم حذف و اعضای علی‌البدل جایگزین شوند.

از سوی دیگر کیوان مرادیان ساعاتی بعد این نامه میرسلیم را فاقد وجاهت قانونی دانسته و گفته است که انتخابات شهرهای مازندران از سوی وزارت کشور تأیید شده است و نامه نگاری در خصوص تأیید صلاحیت‌ها پس از آن تاریخ، باید از سوی وزارت کشور بررسی شود.

کد خبر 513902

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران ساری کلاردشت چالوس شهرداري شهر آمل شوراي شهر سید مصطفی میرسلیم هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت تایید صلاحیت شورای شهر ساری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد