Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت، آپاندیسیت ممکن است با این علایم بروز کند:

 

درد شکم

درد شکم شایع‌ترین و اغلب اولین علائم آپاندیسیت است. درد عموماً در ناحیه ناف قرار دارد و در حدود 50 درصد بیماران، درد به ربع پایینی شکم منتقل می‌شود. درحالیکه معده درد یا سوء‌هاضمه به طور مداوم دردناک است، با آپاندیسیت، در عرض چند ساعت می‌تواند به درد طاقت‌فرسایی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یبوست یا اسهال

اگر آپاندیسیت در قسمت پایین لگن قرار داشته باشد، ممکن است تعداد دفعات ادرار، درد همراه با ادرار یا حتی اسهال افزایش یابد. گاهی اوقات یبوست می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بستگی به محل آپاندیسیت دارد که معمولاً در ربع پایین سمت راست قرار دارد اما برای هر فرد متفاوت است.

 

تهوع، استفراغ یا از دست دادن اشتها

تهوع و استفراغ همراه با عدم تمایل به غذا، معمولاً با شروع درد شکم همراه است. بنابراین اگر درد شدیدی همراه با احساس استفراغ دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

تب و لرز

تب نشانه عفونت است. تب همراه با لرز می‌تواند نشانه آپاندیس باشد. ترکیبی از گرم و سرد، همراه با درد معده، علامتی هشداردهنده برای آپاندیسیت احتمالی است.

 

گاز

شما می‌توانید از خوردن بیش از حد میوه، لوبیا و سایر غذاها نفخ کنید و این طبیعی است. با این حال، ترکیب گاز با بی‌نظمی روده و سوءهاضمه می‌تواند نشانه این باشد که در آپاندیس شما مشکلی وجود دارد. 

 

مشکل در حرکت

به دلیل دردی که آپاندیسیت ایجاد می‌کند، بسیاری از افرادی که به آن مبتلا هستند حرکت سختی دارند. غالباً افراد به امید کاهش درد، در رختخواب یا صندلی خود به شکل توپ جمع می‌شوند. به طور معمول، هنگام حرکت، تنفس عمیق، سرفه یا عطسه، درد ممکن است بدتر شود.

 

مراقبت

در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، باید فوراً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید. آپاندیسیت یک بیماری بسیار جدی است که باید فوراً درمان شود. در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به عوارضی شود که شامل پارگی آپاندیس شود که می‌تواند زندگی را تهدید کند.

 علائم بدتر شدن آپاندیسیت عبارتند از: تغییر وضعیت روانی، این علائم می‌تواند نشانه عفونت شدید عمومی باشد. جراحی درمان معمول آپاندیسیت است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آپاندیسیت شکم معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

به گزارش روزگار خودرو، قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • علامت استاد حقیقی داشتن تزکیه برای تسخیر قلوب است