Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول دریایی مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان شیلات، فنی و حرفه‌ای و اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان هرمزگان در عرصه های شیلاتی گفت: آموزش و ارتقاء مهارت و توانمندسازی آبزی پروران، صیادان و بهره برداران شیلاتی در راستای تامین نیاز استان به نیروی انسانی دارای مهارت در زمینه ی های شیلاتی را از اهم اهداف این تفاهم نامه خواند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه بدون شک سیستم های آموزشی از جمله فنی و حرفه ایی می تواند کمک شایانی به ارتقای دانش و تخصص نیروهای مورد نیاز بخشهای صیدو صیادی و آبزی پروری ، کارگران و شیلاتی به‌ویژه صید و صیادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های راهبردی و ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر کل شیلات استان افزود: همکاری نظامند و نهادینه مابین طرف‌های تفاهم نامه به منظور رشد اقتصادی مداوم و فراگیر و  فراهم سازی زمینه های لازم جهت تامین نیروی انسانی توانمند مورد نیاز صنایع شیلات و کمک به اشتغالزایی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای را از موضوعات این تفاهمنامه است.

وی یکپارچه سازی استاندارد ها و شناسایی مشاغل و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه شیلات، طراحی، توسعه و بکارگیری الگوهای آموزش نوین و مدل های انعطاف پذیر آموزشهای  مهارتی در بخش شیلات ، حمایت و بکارگیری ظرفیت های بخش غیر دولتی در تربیت نیروی انسانی بومی، توسعه فرهنگ مهارت آموزی در  حوزه شیلات، توسعه کمی و کیفی آموزشها در حوزه شیلات و همچنین ارتقای توان تولید و صادرات محصولات شیلاتی را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه خواند. 

دریایی افزود: بدون شک شیلات هرمزگان کارشناسان و افراد خبره و متخصص علوم  شیلاتی را برای مشارکت در آموزش  ترغیب خواهد کرد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان اتاق بازرگانی بندرعباس تفاهم نامه فنی و حرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی