Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر شربیانی در جلسه‌ای که با حضور شهردار و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری و کارکنان این منطقه در خدمت رسانی به شهروندان، گفت: هدف اصلی این دوره شورای شهر با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی بهینه به شهروندان، تکرار و تقویت نقاط قوت و فرصت دوره مدیریت دکتر قالیباف و توجه به رفع نقاط ضعف آن دوره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریبانی با تاکید بر اینکه کسب موفقیت در انجام فعالیت‌های شهری منوط به همراهی و تعامل شهروندان با مدیریت شهری است افزود: توجه به رویکرد توسعه محلی در تمامی ابعاد در اجرای پروژه‌های شهری بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به موقعیت ویژه شهرری و دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و فرصت‌های اقتصادی گفت: گردشگری در ری به واسطه وجود آثار تاریخی و مذهبی عامل مهمی در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است و در تبدیل این شهر به یک قطب اقتصادی موثر خواهد بود.

عضو شورای شهر با تاکید بر اهمیت ظرفیت مردمی و مذهبی شهرری ادامه داد: برای دستیابی به تبدیل این شهر به یک قطب گردشگری و اقتصادی، همکاری تمامی سازمان‌های مربوطه ضروری است.

او با اشاره به اهمیت پیگیری اجرای طرح‌های توسعه محلی و فرهنگ سازی استفاده درست از پروژه‌های شهری، تصریح کرد: پروژه‌های در دست احداث این منطقه می‌بایست در راستای عدالت شهری و توسعه اجتماعی اجرایی شود.

شربیانی با اشاره به اهمیت پهنه صنعتی شمال ری در توسعه اقتصادی این شهر اظهار داشت: برای موفقیت در توسعه گردشگری نیاز به انجام اقدامات جدی‌تر و همدلی و مشارکت تمامی سازمان‌های مربوطه است تا در دوره ۴ ساله شورای ششم تحولات خوبی در این خصوص انجام شود.

تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی با اختصاص ۴ پهنه بندی
فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ ضمن تسلیت ایام ماه محرم و عزای اباعبدالله الحسین (ع)، پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد و زیرساخت‌های شهری، حریم، تاب آوری و مدیریت بحران و توسعه سازمانی و منابع انسانی را از جمله موضوعات راهبردی این منطقه برشمرد و گفت: پتانسیل‌های هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری می‌تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

افشار اظهار داشت: اختصاص پهنه گردشگری مذهبی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، پهنه گردشگری تاریخی در محدوده دژ رشکان، برج طغرل، ابن بابویه و چشمه علی، پهنه صنعتی شمال و حریم منطقه در راستای تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی گردشگران در این منطقه انجام شده است.

او با اشاره به اینکه شهرری موقعیت ویژه‌ای از نظر آثار تاریخی و اماکن متبرکه و مذهبی دارد، افزود: وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان در کنار آثار تاریخی و باستانی، شرایط متمایزی را برای منطقه ۲۰ فراهم آورده است و استفاده از ظرفیت‌های این شهر باعث ارتقاء فرهنگ عامه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی می‌شود.

افشار به ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهم شهرری و لزوم نگاه توسعه‌ای به منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای همگام با فعالیت‌های نگهداشتی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همواره در برنامه‌های توسعه محلی این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه با اشاره به تهیه و تدوین کتابچه‌های برنامه اجرایی و برنامه توسعه محلات با همکاری و مشارکت شورایاران افزود: طرح‌های توسعه محلی این منطقه در سال جاری مبتنی بر بهسازی فضا‌های عمومی محله، احداث و تقویت کاربری‌های خدمات محله‌ای طراحی و پیش‌بینی شده است.

در این جلسه وضعیت پروژه‌های احداثی در سال جاری، وضعیت اعتبارات ابلاغی پروژه‌های توسعه محله‌ای و وضعیت اعتبارات و عملکرد منطقه در پروژه‌های توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه عضو شورای شهر به همراه شهردار، معاونان و مدیران این منطقه از محله نفرآباد و پروژه‌های توسعه‌ای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مرکز واکسیانسیون کرونا بازدید کردند و در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی و برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در ضلع جنوب حرم حضور یافتند.

همچنین در راستای تکریم خانواده معظم شهدا با حضور در منزل خانواده شهید حسن صادقی از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل شد.

بیشتربخوانید

ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه ۱۸ با حضور عضو شورای شهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گزارش عملکرد شهردای شورای شهر پروژه های توسعه توسعه محلی شورای شهر منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: مطابق با این طرح، حریم کلان‌شهر مشهد با مساحت ۸۷ هزار و ۸۸۰ هکتار مشتمل بر تعداد ۱۲۴ سکونتگاه با ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت و هسته‌های صنعتی کارگاهی و فعالیتی بیشمار با برخورداری از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیشماری از جمله توپوگرافی مناسب، عرصه های سبز عمومی توسعه یافته، زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، زیرساخت های تصفیه منابع آبی، فاضلابی و تولید آب خاکستری، شبکه راه‌های دسترسی و منظومه سکونتگاه‌های روستایی است.

شهردار مشهد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر این ظرفیت ها به دلیل نبود طرح و برنامه مدون از سویی و ناهماهنگی در اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول از سویی دیگر دستخوش سودجویی عمومی و آسیب‌هایی از حیث تشدید بهره‌برداری از منابع طبیعی، برهم خوردن تعادل نظام سکونت، فعالیت، سازمان فضایی، محیط زیست و ... شده است.

وی افزود: بر همین اساس شهرداری مشهد در راستای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی و اداری، به منظور بهبود و نظم بخشی به توسعه پایدار حریم در قالب نظام برنامه ریزی کشور، بر آن شد تا سند پهنه بندی حریم ذیل اسناد بالادستی را بر اساس اصول و معیارهایی منبعث از قوانین و مقررات، طرح‌های موضعی و فرادستی، خصوصیات طبیعی حاکم و ویژگی های نظامات مختلف تهیه و تصویب کند.

قلندر شریف بیان کرد: هدایت و انجام این طرح در قالب کمیته راهبری حریم متشکل از نمایندگان کلیه ارکان مدیریت شهری از جمله استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جهاد کشاورزی و ... در کارگروه‌ها و کمیسیون های شورای اسلامی شهر مشهد طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار مشهد افزود: بخشی از این رویکرد و سیاست های پیشنهادی در دو قالب حفاظت و پیشگیری از جمله حفاظت و صیانت از آبخوان مشهد منابع آبی همچون دریاچه سد طرق و بهره برداری بهینه از اراضی قهوه ای همچون کوره پزخانه های متروکه تعریف شده است.

وی گفت: در مجموع با پیش بینی این برنامه و سازوکارها، امید می رود با همت جمیع ارکان و دستگاه‌های اجرایی متولی، اهداف این طرح که توسعه پایدار، حفاظت و صیانت و بهبود کیفیت گستره حریم در تمامی ابعاد منطبق بر چشم انداز در افق طرح است، محقق شود.
 

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند