Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - کرمان، محبوبه سعیدی، به دنبال تماس یکی از خبرنگاران کرمان و دعوت از خبرنگار فارس برای پیوستن به پویش «دعوت میدانی خبرنگاران از مردم جهت رعایت جدی‌تر و کامل پروتکل‌های بهداشتی» امروز به این پویش پیوستم.

طرحی ابتکاری از خبرنگاران با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و روابط عمومی استانداری کرمان که خبرنگاران با خضور در مکان‌های عمومی، اداری و تجاری شهر ضمن توزیع اقلام بهداشتی از مردم دعوت کردند پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌ بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز طبق قولی که داده بودم جلوی درب استانداری به همراه تعدادی از خبرنگاران حاضر شدیم، خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، میزان، باشگاه خبرنگاران جوان، صدا و سیما، سایت آرمان کرمان، روزنامه جام جم، صبح کرمان، مدیرکل روابط عمومی استانداری و ... همه آمده بودند.

 

پویش خبرنگاران با تذکر به مسئولان در یک جلسه کلید خورد

سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان میزبان نشست کارگروه گردشگری به ریاست معاون عمرانی استاندار بود و آغاز پویش خبرنگاران شد به اتفاق دیگر خبرنگاران راهی جلسه شدیم که توصیه شد به برخی از افراد شرکت کننده که در این  جلسه فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند، رعایت کنند.

معاون استاندار ضمن خوشآمدگویی به خبرنگاران گفت: هم ما مسئولین و هم مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در ابتدای کرونا استان کرمان جزء اولین استان‌هایی بود که مرزهای ورودی خود را از بست و از ورود غیربومی به استان جلوگیری کرد.

وی ضمن انتقاد به لحظه ورود خبرنگاران به جلسه گفت: خود شما هم هنگام ورود به سالن فاصله اجتماعی رو رعایت نکردید!

 

فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضعیف در بازار

بعد از خروج از جلسه با همکاران راهی میدان آزادی و سپس بازار کرمان شدیم که متاسفانه با جمعیت زیادی از مردم که در حال خرید بودند مواجه شدیم که فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضعیف رعایت می‌شود.

خبرنگاران ماسک و مواد ضدعفونی کننده‌ای که از قبل توسط روابط عمومی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه شده بود را برداشتند و به میان جمعیت رفتند، به افرادی که ماسک نداشتند با احترام و ادب ماسک تقدیم و از آنها عاجزانه درخواست کردیم که پروتکل‌های بهداشتی رارعایت کنند زیرا شهر کرمان در وضعیت حاد قرار دارد و تعداد بستری‌های روزانه و مرگ و میرها بسیار بالاست.

برخی از مردم درخواست داشتند که بتوانند واکسن کرونا دریافت کنند، برخی از کسبه به دلیل حمایت نشدن از سوی دولت و نهادهای مربوطه بسیار ناراحت بودند و از دولت گلایه داشتند.

 

به سمت محله‌های دیگری از شهر از جمله شهرک صنعتی، شهرک سعیدی، میدان مشتاق و مرکز تامین اجتماعی راهی شدیم و در بین افراد ماسک و مواد ضدعفونی توزیع شد.

 برخی از مردم به خبرنگار فارس گفتند: متاسفانه مرزهای ورودی استان بسته نیست زیرا ما هر روز شاهد ورود افرادی از سایر استان‌ها به داخل استان هستیم و از مسئولین درخواست داریم راه‌های خروجی و ورودی استان را با توجه به شرایط فوق قرمز کرمان مسدود کنند و یا به مدت دو هفته استان را کامل تعطیل کنند تا آمار بستری‌ها و مرگ و میرها شاید کاهش پیدا کنند.

حال خبرنگاری که از مرگ‌های کرونایی می‌نویسد را فقط خدا می‌داند

نجمه حسنی خبرنگار ایرنای کرمان که خود یکی از افرادی‌ست که این حرکت نمادین اعتراض به عادی‌انگاری به کرونا را ترتیب داده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حدود دو سال است که کارمان شده مخابره خبرهای بد، ویروس کرونا و ... اظهار داشت: کرونا با عادی‌انگاری‌های برخی از مسئولان و مردم همچنان می‌تازاند و ما به عنوان خبرنگار، دوشادوش عادی انگاری‌های مردم، خبر پرکشیدن هموطنان‌مان را مخابره می‌کنیم و خدا می‌داند چقدر از انتشار اینهمه خبرهای بد خسته شده‌ایم.

وی گفت: خبر ورود ویروس کرونا در استان کرمان را اسفند سال ۹۸ درست چند ماه بعد از شهادت حاج قاسم همان زمانی که هنوز شوک رفتن او را باور نداشتیم انتشار دادیم، در ابتدای شیوع کرونا  تصور نه ما به عنوان خبرنگاران بلکه پیش‌بینی متخصصان امر بهداشت و درمان بر این بود که ممکن است چند ماهی کرونا کشور را درگیر کند، امیدمان به قرنطینه‌های خانگی و گرم شدن هوا بود تا مگر کلونی این ویروس منحوس متلاشی شود اما مگر بی‌تفاوتی و عادی‌انگاری برخی افراد ناآگاه یا عادی‌انگار گذاشت که چنین شود؟

خبرنگار خبرگزاری ایرنا کرمان تصریح کرد: شرایط استان کرمان از مرز قرمز هم عبور کرده اما زندگی به صورت عادی همچون روزهای بی‌کرونا در این استان جریان دارد، مردم همچنان در

 پارک‌ها با چراغ‌های خاموش با نور چراغ‌های خودرو و ... دور هم جمع می‌شوند و همچنان جشن‌های عروسی و عزا مانند گذشته پابرجاست.

وی ادامه داد: حال خبرنگاری را که از مرگ‌های کرونایی می‌نویسد، از کمبود دارو و تخت بیمارستان، از پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها، از خسته و بیمار شدن پرسنل درمان و از همه بدتر از فقر فرهنگی برخی که هنوز هم با دیدن شرایط موجود حاضر به استفاده از ماسک یا فاصله گرفتن اجتماعی نیستند فقط خدا می‌داند.

 

انگار در بازار کرمان کرونایی وجود نداشت

سارا سلطانی خبرنگار خبرگزاری ایسنا کرمان نیز به فارس گفت: بازار کرمان بسیار وحشتناک بود انگار در این بازار کرونایی وجود نداشت و مردم مانند سال‌های قبل از کرونا در حرکت بودند، این نوع حرکت‌ها بسیار خوب و موثر است و باعث می‌شود مردم از خواب غفلت بیدار شوند.

میترا میرزایی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمان به فارس گفت: با رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمعات باری از دوش مدافعان سلامت برداریم، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وظیفه همه ماست تا در برابر این ویروس کشنده در امان باشیم.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز یک‌هزار و ۱۴۴ نفر مورد بستری قطعی کرونا در سطح بیمارستان‌های استان داریم و طی 24 ساعت گذشته تنها ۲۴۹ مورد بستری قطعی جدید  به ویروس کرونا در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان داشتیم.

تعداد فوتی‌های قطعی مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سطح  استان کرمان ۲۲ نفر بود که با توجه به این آمارها استان کرمان نیاز به توجه ویژه‌ای به صورت عملی نه شعاری دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان دانشگاه علوم پزشکی خبرنگاران کرمانی پویش دعوت از مردم پروتکل های بهداشتی فاصله اجتماعی استان کرمان عادی انگاری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است. او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته خبر از واژگونی خودروی دولتی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل داده اند.

کد خبر 847589 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری