Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بابایی، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه سفر به گیلان و دیدار با استاندار، با اشاره به اینکه گیلان پس از پیک اول جزو استان های آرام کشور از لحاظ مواجهه با کرونا بوده، گفت: سویه جدید بیماری کاملا متفاوت است و بر این اساس تمامی ظرفیت ها، پای کار هستند و خوشبختانه در سطح کشور و استان، تخت برای پذیرش بیماران تعبیه شده و مردم نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به راه‌اندازی سایت لاکان برای پذیرش بیماران اشاره و آن را طرحی الگویی برای سایر استان های کشور دانست و افزود: به زودی ۲۰۰ تخت جدید در این مجموعه و نیز بیمارستان حشمت رشت آماده پذیرش بیماران کرونایی می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،با بیان اینکه شرایط بیماری به رفتارهای مردم و میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی بستگی دارد، از ارسال چند دستگاه اکسیژن ساز به گیلان تا هفته آتی خبر داد و اظهار کرد: برخی مشکلات در تامین دارو و سرم هم به زودی در حال برطرف شدن است.

جان‌بابایی خواستار نظارت بر درمانگاه های شبانه روزی و پذیرش در تمامی درمانگاه های دولتی، نهادها و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات سرپایی و تزریقات کرونایی شد.

وی با اشاره به افزایش روند صعودی ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: علاوه بر استان های شمالی، استان های تهران و خراسان رضوی نیز سیر صعودی کرونا را طی می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند.

وی از مهیا کردن زیرساخت‌های موقت در کشور جهت بستری بیماران خبر داد و گفت: تخت های صحرایی و سالن های بحران از جمله اقداماتی است که جهت بستری بیماران احتمالی کرونا در کل کشور پیش‌بینی شده است.

جان بابایی، با اشاره به فرمایش صبح امروز رهبر مقام معظم رهبری در خصوص در پیش گرفتن اقدامات کنترلی بیماری کرونا، تصریح کرد: پیگیری طرح شهید سلیمانی در کنار واکسیناسیون، بهترین راهکار جهت کنترل بیماری کرونا است چرا که ویروس جدید بسیار مسری است.

معاون وزیر بهداشت، از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر روزانه بالای ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود که در صورت همراهی مردم و تقویت طرح شهید سلیمانی روزهای بهتری مورد انتظار مردم است.

وی از تامین تخت های درمانی به مردم اطمینان خاطر داد و افزود: تخت های لازم برای بستری بیماران مبتلا و همچنین تخت های موقت در کشور به اندازه کافی موجود است اما نیاز مبرم به همکاری مردم داریم.

جان بابایی، با بیان اینکه کرونا همچون سایر کشورها همیشه در ایران باقی خواهد ماند، گفت: پیشگیری و درمان این بیماران واکسیناسیون است و با خطوط تولید واکسن هایی چون برکت و پاستور یقینا آینده ای بهتر در انتظار ما است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، با قدردانی از تلاش های کادر درمان و حمایت های وزارت بهداشت یادآور شد: گیلان از نخستین استان های درگیر با کرونا بود و پس از دو ماه ابتدایی شیوع ویروس، در پیک های دوم، سوم و چهارم با بیمارهای کمتری نسبت به میانگین استان های دیگر مواجه شد.

وی کاهش رعایت دستورالعمل ها و سرعت سرایت سویه جدید این بیماری را از عمده علل افزایش موج کرونا و تعداد بستری شدگان در استان دانست و افزود: گیلان متاسفانه جزو پنج استان در کمترین میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی قرار دارد که انتظار است مردم فهیم استان همچون دوره های گذشته مقابله با بیماری، همکاری های لازم را با کادر درمان داشته باشند.

استاندار گیلان، پرهیز از عادی انگاری و افزایش مراقبت ها توسط مردم را گامی موثر برای دستیابی به سیر نزولی بیماری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تلویزیونی امروز خود بر لزوم رعایت دستورالعمل ها به ویژه در مراسم های ایام محرم تاکید کرده اند.

زارع، با اشاره به اینکه حجم فشارها بر کادر درمان بسیار بالاست، بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی و دارو تاکید و خاطرنشان کرد: در بخش درمان با افزایش تخت‌های ICU و ویژه کرونایی، امکانات سی تی اسکن، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز تقویت شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستورالعمل ها وزیر بهداشت بستری موقت هزار بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی