Web Analytics Made Easy - Statcounter

 انیسه قنبرپور رئیس بخش کاشت حلزون بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار کرد: یازدهمین عمل کاشت حلزون در استان سیستان و بلوچستان بر روی یک کودک ۳ ساله انجام شد و از این پس کلاس‌های تربیت شنیداری و گفتار درمانی این کودک به مدت یکسال به صورت کاملا رایگان در این بیمارستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کودک پس از کاشت حلزون به تدریج با آوا‌ها و صدا‌ها آشنا شده و سخن گفتن را می‌آموزد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۸ تا کنون که این بخش راه اندازی شده است بیش از ۳۰۰ کودک و بزرگسال کم شنوا و ناشنوا غربالگری شده اند که پرونده این افراد پس از انجام ارزیابی‌های مختلف و بررسی امکان بهبود شنوایی از طریق تمرینات گفتار درمانی و شنوایی سنجی، در کمیسیون کاشت حلزون بررسی و پس از تایید پرونده، به کمیسیونی در تهران برای تامین پروتز کاشت حلزون ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که هزینه تامین این پروتز بالاست بخش زیادی از هزینه توسط هیئت امنای ارزی و مبلغ باقیمانده توسط خانواده بیمار پرداخت می‌شود و به همین دلیل پروسه تامین پروتز مقداری به طول می‌انجامد.
دکتر قنبر پورتصریح کرد: هم اکنون تعدادی پرونده نیز به تایید کمیسیون‌های زاهدان و تهران رسیده و در انتظار دریافت پروتز کاشت حلزون هستند.

رئیس بخش کاشت حلزون بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان همچنین در خصوص شرایط افرادی که کاندید دریافت کاشت حلزون می‌شوند گفت: کودکانی که کم شنوایی حسی-عصبی شدید تا عمیق ۲ طرفه دارند، در زمان کاشت سن بسیار کمی دارند مثلا چند ماهه تا حداکثر ۴ سال، بزرگسالانی که دارای کم شنوایی حسی-عصبی عمیق هستند، افرادی که از ابزار‌های کمک شنوایی نظیر سمعک بهره نمی‌برند، کودکانی که حداقل ۳ ماه کلاس توانبخشی شرکت کرده و نتیجه مطلوبی را کسب نکرده باشند و افرادی که به برنامه¬های آموزشی و توانبخشی دسترسی دارند می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای دوازده بیمار دیگر نیز پروتز شنوایی تامین شده که به زودی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود