Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فهیمه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به نشر کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود جلبک و حشرات موذی در آب شرب گفت: آب موجود در شبکه آبرسانی به دلیل انجام عملیات تصفیه و فرآیند کلرزنی، فاقد هرگونه آلودگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بررسی‌های میدانی کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نشان می‌دهد تعداد زیادی از مخازن ذخیره آب خانگی که روی پشت بام‌ها و در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند سال‌هاست مورد بازدید قرار نگرفته و به همین دلیل جلبک‌ها و لارو حشرات در آن‌ها رشد کرده‌اند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: در بیشتر موارد درب مخازن ذخیره باز مانده و همین امر سبب افتادن پرندگان و حشرات موذی در آن شده که پس از مدتی تغییر طعم و بوی آب آن واحد مسکونی را در پی داشته است.

امیری با تأکید بر اینکه مشترکان به طور هفتگی از مخازن ذخیره آب بازدید کرده و از بسته بودن درب آن مطمئن شوند، بیان کرد: شهروندان و روستاییان به صورت دوره‌ای و ماهیانه نسبت به شست و شوی مخازن ذخیره آب با استفاده از محلول پرکلرین و آب ژاول اقدام کنند تا از لزج شدن و تغییر طعم و بوی آب جلوگیری شود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخزن آب سلامت آب آب سالم مخازن ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند

حیدریان گفت:در حال حاضر آب سد گلستان در آستانه سرریز می‌باشد و از روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجددا رهاسازی می‌شود.

او ادامه داد: مخزن سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان ۶۰ درصد آب دارد.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند، اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • اطلاعیه قطع آب در هفتکل 
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن