Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@13:04:22 GMT

چلسی فاتح سوپر جام اروپا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۴۶۶۶

چلسی فاتح سوپر جام اروپا شد

به گزارش ایرنا؛ دیدار سوپر جام باشگاه‌های اروپا، چهارشنبه شب بین تیم‌های چلسی و ویارئال در شهر «بلفاست» پایتخت ایرلندشمالی و با قضاوت «سرگئی کاراسف» روسیه‌ای برگزار شد.

تلاش تیم‌ها در پایان وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک انجامید و این چلسی بود که در ضربات پنالتی به برتری ۶ بر ۵ دست یافت و جام قهرمانی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند بازی در نیمه نخست بیشتر در اختیار شاگردان «توماس توخل» در تیم چلسی بود و در دقیقه ۲۷ پاس مناسب «کای هاورتز» در محوطه جریمه ویارئال به «حکیم زیاش» رسید تا او موفق به گلزنی شود.

این وینگر مراکشی در آخرین لحظات نیمه نخست مصدوم شد و جای خود را «پولیسیچ» داد.

ویارئال نیمه دوم را برای رهایی از شکست تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ در آستانه گلزنی قرار داشت که ضربه «جرارد مورنو» با بدشانسی به تیرک دروازه چلسی برخورد کرد.

تلاش تیم تحت هدایت «اونای امری» ادامه یافت و در دقیقه ۷۳ همکاری عالی زیردریایی‌ها موجب شد تا این مرتبه جرارد مورنو موفق به گلزنی شده و کار را به تساوی بکشاند.

این دیدار سپس تا پایان ۹۰  دقیقه و همچنین وقت‌های اضافه، گل دیگری نداشت تا ضربات پنالتی تیم برتر میدان را مشخص کند.

در ضربات پنالتی بازیکنان چلسی عملکرد بهتری داشته و به برتری ۶ بر ۵ دست یافتند تا عنوان قهرمانی را کسب کنند. «کپا آریزابالاگا» دروازه‌بان چلسی موفق به مهار ۲ ضربه پنالتی ویارئال شد تا تیمش را به موفقیت برساند.

این دومین قهرمانی چلسی در سوپر جام اروپا است. این تیم پیش از این در سال ۱۹۹۸ میلادی فاتح این مسابقات  شده بود.

در سوپر جام اروپا تیم‌های بارسلونای اسپانیا و آث‌میلان ایتالیا با پنج قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌ها هستند.

سوپرچام اروپا هرسال بین فاتح لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان لیگ اروپا برگزار می‌شود. چلسی فصل گذشته در لیگ قهرمانن  به عنوان  نخست رسیده و ویارئال نیز قهرمان لیگ اروپا شده بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: چلسی ویارئال لیگ قهرمانان اروپا توماس توخل چلسی لیگ قهرمانان اروپا ویارئال سوپر جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است

مدافع برزیلی تیم فوتبال چلسی اعلام کرد که در پایان فصل جاری لیگ برتر انگلیس به حضورش در جمع آبی‌های لندن خاتمه می‌دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیاگو سیلوا در پیامی ویدئویی که در سایت رسمی باشگاه چلسی منتشر شده است، اعلام کرد که پس از چهار سال حضور میان آبی‌پوشان لندن در پایان فصل جاری از آنها جدا خواهد شد.

مدافع میانی برزیلی چلسی گفت: چلسی برای من ارزش زیادی دارد. زمانی که به این تیم پیوستم، هدفم این بود که تنها یک فصل برایش بازی کنم اما 4 سال در این تیم ماندم. بازی در چلسی نه تنها برای من، بلکه برای خانواده‌ام هم اتفاق مهمی بود.

مدافع سابق پاری‌سن‌ژرمن سال 2020 به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد و به چلسی پیوست. او برای تیم غرب لندن 151 بازی رسمی انجام داد و با آنها سه جام شامل یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا کسب کرد.

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

سیلوا افزود: فرزندان من در آکادمی چلسی بازی می‌کنند و عضو خانواده چلسی شده‌اند که این برای ما واقعاً مایه افتخار است.  من فکر می‌کنم در طول چهار سالی که اینجا حضور داشته‌ام، همیشه با تمام توانم بازی کرده‌ام اما متأسفانه هر فرآیند یک آغاز، یک پروسه و یک پایانی دارد. این اما پایانی همیشگی برای رابطه من و چلسی نیست و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک دوباره بتوانم برای ایفای نقشی دیگر به اینجا برگردم. با این حال هر اتفاقی که رخ دهد، عشق من به چلسی وصف‌ناپذیر است و تنها چیزی که می‌توانم به این باشگاه بگویم، تشکر است. خداحافظی با یک تیم در شرایط عادی هم سخت است، چه برسد به زمانی که علاقه شما و تیم‌تان دو طرفه باشد. وقتی آبی شدی تا ابد آبی خواهی ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • استون ویلا ۲ - ۲ چلسی/ کامبک آبی‌ها در ویلاپارک+ فیلم
  • استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ