Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:07:45 GMT

صدور قرار بازداشت برای سیف الاسلام قذافی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۴۷۶۹

صدور قرار بازداشت برای سیف الاسلام قذافی

قرار بازداشت سیف الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور سابق لیبی در این کشور صادر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستان کل نظامی لیبی حکم بازداشت سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی دیکتاتور سبق لیبی را به جرم دست داشتن در قتل تظاهرات کنندگان و همدستی با مزدوران صادر کرد.

به گزارش وبگاه احرار لیبیا، دادستان کل لیبی این دستور را به همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی لیبی اعم از اداره پلیس نظامی، مرکز اطلاعات نظامی و عمومی، دستگاه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، دستگاه حمایت و پشتیبانی از ثبات کشور و سرویس امنیت داخلی و وزارت کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابلاغیه خود توضیح داد که قرار بازداشت سیف الاسلام طبق «تحقیقات جنایی صورت گرفته» درباره پرونده مربوط به حادثه ارتکاب قتل از سوی مزدوران تبعه روس در جریان حمله به اصطلاح عملیات کرامت در شهر طرابلس صادر شده است.

معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی پس از در دست داشتن 42 سال قدرت، سرانجام در اکتبر 2011 میلادی از سوی نیروهای مخالف و با همکاری ناتو پس از هفت ماه جنگ داخلی سرنگون شد.

سیف الاسلام 45 ساله که از اصلی‌ترین حامیان تلاش‌های پدرش معمر قذافی برای سرکوب مخالفین در سال 2011 میلادی به شمار می رود، بیشترین بخت و شانس را برای جانشینی معمر قذافی برای حکومت در لیبی داشت.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی سیف الاسلام معمر قذافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو