Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«کیهان» وزرا پیشنهادی رئیسی را عکس یک کرده است. البته قریب به اتفاق روزنامه‌های امروز همین کار را کرده‌اند. این روزنامه اصولگرا تیتر یک خود را نیز به سخنران تلویزیونی دیروز رهبری اختصاص داده و از فرمایشات ایشات تحت عنوان «10 دستور اکید» یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر بخش‌های صفحه یک نیز خبری است. از سخنان رئیس قوه قضاییه در نشست با مدیران بانکی گرفته تا حرف‌های رئیسی و بحران افغانستان و ... .

«اعتماد» عکس یک را بین هیات احتمالی وزیران و اظهارات دیروز زاکانی تقسیم کرده است. در بخش نخست اما با اشاره به اینکه «بالاخره پس از چندروز انتظار فهرست 19 وزیر پیشنهادی در قالب نامه‌ای ازسوی رییس‌جمهوری به رییس مجلس ارسال شد، عدم رعایت تشریفات قانونی اعلام وصول و قرائت این فهرست همچنان ابهام‌هایی را در این خصوص ایجاد کرده است» به نقل از محمدعلی محسنی بندپی، عضو هیات رییسه فراکسیون اقلیت و ازجمله اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشته است: «این‌طور که پیداست احتمالا فهرست نهایی شنبه اعلام وصول می‌شود و در اولین فرصت تشریفات قانونی قرائت اسامی وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد».

«وطن امروز» وزرای معرفی شده را «این 19 نفر» خوانده و در گزارشی که عکس یک کرده، نوشته است: «کابینه انتخاب شده از سوی رئیس‌جمهور با میانگین سنی 52 سال، 6 سال از کابینه دولت دوازدهم در سال96 جوان‌تر است. حجت‌الله عبدالملکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با 40سال سن جوان‌ترین و بهرام عین‌‌اللهی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و احمد وحیدی (وزارت کشور) با 63 سال سن، مسن‌ترین وزرای پیشنهادی برای دولت سیزدهم به حساب می‌آیند. حالا با معرفی 19وزیر مطلوب رئیسی، باید منتظر نمایندگان مردم در بهارستان ماند تا ببینیم چه تعداد از این اسامی در هفته‌های آینده به عنوان وزرای تاییدشده راهی وزارتخانه‌ها خواهند شد تا دولت سیزدهم به شکل جدی کار خود را آغاز کند.»

«شرق» وزرای پیشنهادی رئیسی را «کابینه در مسیر تجربه» می‌نامد و در گزارش خود به بررسی سوابق هر یک از گزینه‌ها پرداخته است. 

این روزنامه اصلاح‌طلب در شماره امروز خود گفت‌وگویی هم دارد با ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب که تیتر یک هم شده است. اصغرزاده که معتقد است «اصلاح ناقص بدتر از بی‌اصلاحی است» در این مصاحبه می‌گوید: «بعد از تجربه 43، نوعی وارونگی و اینورژن در کارکرد برخی نهاد‌ها پدید آمده است. این وارونگی یک علت منطقی دارد. حاکمان در شرایط نرمال‌شدن انقلاب یا تبدیل‌شدن نهضت به نظام، وظیفه‌ای را بر عهده این نهاد‌ها گذاشته‌اند که ضرورت نداشت و از عهده آن برنمی‌آمدند. همین است که می‌بینیم گسست از باورهای ایدئولوژیک و تغییر مواضع در سال‌های گذشته میان بسیاری از انقلابیون رواج یافته است.»

«آرمان ملی» با تیتر «سایه روشن کابینه رئیسی» به بررسی گزینه‌های معرفی شده پرداخته و در گزارشی که تیتر یک هم شده، آورد است: «نکته قابل توجه در لیـست وزرای رئیسی این است که نام هیچ‌یک از رقبای انتخاباتی او به چشم نمی‌خورد. پیش از این در بازار داغ گمانه‌زنی‌ها پیش‌بینی شده بود که امیرحسین قاضی‌‌زاده به وزارت بهداشت می‌رود و احتمالا علیرضا زاکانی نیز رئیس سازمان انرژی اتمی یا وزیر کار می‌شود.»

«جوان» نیمی از صفحه یک امروز خود را به سخنان کنرویی رهبری اختصاص داه است. در پوشش خبر معرفی کابینه نیز به این تاکید داشته که «کابینه 7 سال جان‌ شد». این روزنامه اصولگرا در گزارش خود غیر از اشاره به سوابق و پیشینه هر کدام از گزینه‌ها، چیز نداد.

«ایران» بخش قابل توجهی از صفحه یک امروز را به کابینه داده و مختصری از مشخصات هر کدام از وزاری احتمالی را همانجا آورده است.

این روزنامه دولتی اظهارات دیروز رهبری به خصوص آنجایی که تاکید کردند «واکسن به هر شکل ممکن برای همه مردم تامیل شود» در جایی بالاتر از لوگو قرار داده است»

.

«آفتاب یزد» غیر از هماهنگی با مجلس ویژگی در کابینه پیشنهادی ندیده و با اتکا به همین نکته در تیتر یک خود، به نقل از علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «کابینه آقای رئیسی دارای چند بخش است؛ یک بخش آن مربوط به وزارت امور خارجه است که در حال حاضر می‌تواند نقش بسیار حساسی را ایفا کند و امیر عبداللهیان پیش از این تجربه این کار را داشته و در این وزارت خانه فعالیت داشته است بنابراین می‌توان گفت که قابل قبول است. بخش دیگر این کابینه مربوط به امنیت داخلی است که مربوط به وزارت کشور است و ما می‌بینیم یک نظامی برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است که قبلا در کابینه احمدی‌نژاد وزیر دفاع هم بوده، حضور آقای وحید در این وزارت خانه مفهوم دارد و معنای آن امنیتی دیدن وضعیت اجتماعی کشور است چرا که در حال حاضر شاهدیم اعتراضاتی در جامعه شکل گرفته که به صورت موردی می‌توان به اعتراضات خوزستان اشاره کرد و پیش‌بینی می‌شود که این وضع در مناطق دیگر نیز ادامه پیدا کند. حضور وحید در وزارت کشور نشان می‌دهد که دید دولت و حاکمیت در برخورد با این بحران‌های داخلی، امنیتی است تا اجتماعی و اقتصادی؛ یعنی دولت برای عبور از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ساز و کار امنیتی درنظر گرفته است.»

«سازندگی» لیست پیشنهادی رئیسی را عکس یک کرده و با تیتر «آزمون نواصولگرایان» سعی در بررسی چالش‌ها و مشکلات این کابیه در آینده دارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: خبر به روایت فردا وزرای پیشنهادی تیتر یک عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فوق العاده حساس پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم لیگ برتر، یک حاشیه پررنگ‌تر از متن بازی داشت؛ ویدیویی از پیرمردی اصفهانی در جمع هواداران سپاهان در ورزشگاه آزادی که اظهارات توهین‌آمیز نسبت به بانوان پرسپولیسی داشته و با توجه به روشنایی روز احتمالا حدود دو ساعت قبل از شروع بازی ضبط شده، جنجال زیادی برپا کرده و واکنش همه سرخ‌پوشان از مدیریت باشگاه گرفته تا مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان را به دنبال داشته است. این اتفاق در ادامه باعث شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه این هوادار حکمی را صادر و او را به مدت 10 سال از حضور در ورزشگاه‌های فوتبالی محروم کند.

احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت، درخصوص اتفاقات پیش آمده و حکمی که توسط کمیته انضباطی صورت گرفت، صحبت‌های مختلفی را به میان آورد. او معتقد است که از ابتدای کار نباید این بازنمایی صورت می‌گرفت و باید ورزشگاه‌های کشور به سمتی برود تا «دوستدار خانواده» شود. گفت‌وگوی «شهروند» را با احسان محمدی می‌خوانید:

- آقای محمدی در ابتدا فکر می‌کنید اظهارات توهین‌‌آمیز هوادار منتسب به سپاهان چه آسیب‌ها و چالش‌هایی را به همراه داشته است؟
این موضوع محصول بازتاب این رفتار است. اگر همکاران رسانه‌ای این اتفاق را پوشش نمی‌دادند، اینقدر درگیری پیش نمی‌آمد. ما وقتی این مسائل را بازتاب می‌دهیم، دو نکته مهم را به همراه می‌آورد. مسئله اول این است که ما در ابتدای امر واقعیت سکو را متوجه می‌شویم و در ادامه یک رفتار ناپسند را بازنمایی می‌کنیم. نمی‌توانم به اهل خبر بگوییم این کار را نکنید، اما در اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای بهتر است که وارد چنین مسائلی نشویم، چون افراد به هر قیمتی دوست دارند دیده شوند. در فوتبال اروپا وقتی جیمی جامپ وارد زمین می‌شود، دوربین آنها را نشان نمیِ‌دهد، چون افراد دیگر تشویق نشوند که این کار را انجام دهند.

- حکم محرومیت 10 ساله برای این هوادار اصفهانی چقدر می‌تواند برای جلوگیری از این اتفاقات بازدارنده باشد؟
من تشکر می‌کنم برای واکنش‌هایی که صورت گرفت اما فراتر از این، می‌خواهم سوالی بپرسم. وقتی که این ممنوعیت را برای این هوادار رقم می‌زنیم، او چه چیزهایی را از دست می‌دهد؟ در فوتبال انگلیس، معمولا هواداران بلیت 38 بازی را از قبل پیش‌خرید می‌کنند و به نوعی وقتی این محرومیت برای او پیش می‌آید،‌ یک ضرر مالی قابل توجهی را متحمل می‌شود. وقتی فرد ببیند که کار او ضررده است، این کار را انجام نمی‌دهد. ما باید به نوعی عوامل بازدارنده خود را تقویت کنیم.

- در پایان برای گسترش فرهنگ درست هواداری و جلوگیری از این اتفاقات،‌ چه رویکردهایی می‌تواند برای بهتر کردن شرایط اثربخش باشد؟
چیزی که من را در بازخوردها اذیت کرد، اما و ولی آوردن برای این پدیده بود. اینکه بگوییم اول آنها شروع کردند، توجیه درستی نیست. اگر رفتاری زشت است، باید آن را بپذیریم و عذرخواهی کنیم و این انتظار را شکل دهیم که بقیه باشگاه‌ها هم رعایت این مسائل را صورت دهند. تا زمانی که بردن به هر قیمت ارزش تلقی شود، شاهد این پدیده‌ها در ادامه نیز خواهیم بود. اگر ما مخالف این رفتار هستیم، همه باید محکم روبه‌روی آن بایستیم. مسئله من، یک مسئله کلی است و اگر این زشتی علنی شده است، همه کسانی که در ساختار فوتبال هستند، باید مقابل این پدیده بایستند. همه باید از فوتبال لذت ببرند، به سمت ورزشگاه‌های دوستدار خانواده برویم و از گسترش این نوع اتفاقات جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است