Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@03:34:28 GMT

محسن رضایی جانشین مخبر در ستاد اجرایی می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۴۸۹۴

محسن رضایی جانشین مخبر در ستاد اجرایی می شود؟

مشخص بود که فرمانده سابق سپاه و دبیر 24ساله مجمع تشخیص مصحلت نظام و رقیب ابراهیم رئیسی هیچ‌وقت خودش را ذیل دولت یازدهم قرار نخواهد داد. او در توییتی نوشته است: «‌به شایعات غیرواقعی این روزها توجه نکنید. رهبرم سؤال کردند که نظرت برای آینده چیست؛ بنده نیز گفتم من سرباز جناب‌عالی هستم، هر جایی که شما مأموریت بدهید به آن عمل می‌کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این‌طور که از توییت خود محسن رضایی هم برمی‌آید، او تمایلی به حضور در سمت‌های انتخابی ندارد و ترجیح می‌دهد که همچنان ذیل مقام‌های انتصابی مقام معظم رهبری فعالیت کند. پیگیری‌ها از دفتر محسن رضایی هم این انتصاب را تکذیب نکرده است.

احتمالا ستاد اجرایی فرمان امام آخرین پست اجرائی محسن رضایی قبل از بازنشستگی است. محسن رضایی سه دوره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و با توجه به محدودیت سنی او دیگر شانسی برای حضور در انتخابات نخواهد داشت. محسن رضایی در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۳۳ به دنیا آمد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ رسما از مرزهای میانسالی عبور کرده و جزء سیاست‌مداران سالخورده به حساب می‌آید. گذشته از آنکه تاکنون انتخاب‌نشدن رئیس‌جمهور مستقر برای دوره دوم سابقه نداشته است، تفاوت محسن رضایی سالخورده‌ای که در ۱۴۰۴ کاندیدا می‌شود، آن است که دیگران در زندگی سیاسی خود فرازونشیب‌هایی تجربه کرده‌اند؛ اما کارنامه محسن رضایی پر از شکست انتخاباتی است.

در مرداد ۱۴۰۸ هم که رئیس‌جمهور بعدی باید کابینه خود را تحویل نفر بعد دهد، به ۷۵‌سالگی نزدیک می‌شود و احتمال تأیید صلاحیت او نیز به حداقل خواهد رسید./ شرق

منبع: فردا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت محسن رضایی مخبر ستاد اجرایی فرمان امام محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شجاعان صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور محسن نایبی، رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن ابراز رضایت از برگزاری دور اول انتخابات اظهار کرد: با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات، مجبور بودیم با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم خود را با شرایط تطبیق دهیم که به یاری موفق بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که در مرحله اول انتخابات هم پیش ثبت نام و هم ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شد گفت: با توجه به حذف مهر شناسنامه، مسئولیت احراز هویت رأی دهندگان بر عهده سامانه قرار گرفت، چرا که باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد که مانع از اخذ رأی تکراری توسط اشخاص شود.

شجاعان با بیان اینکه هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد، عنوان کرد: اطلاعات شناسنامه‌ای افراد به همراه عکس برای کاربر رایانه در شعب نمایش داده می‌شد و مردم با هر مدرکی امکان رأی دادن داشتند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در دور نخست در چهارحوزه انتخابیه انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شده است بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط انتخابات در تهران و زمان بر بودن فرآیند شمارش، با توجه به اینکه بعد از اتمام زمان رأی گیری دستگاه بلافاصله نتیجه را اعلام می‌کند و دیگری نیازی به تطبیق نیست، حجم کار تا حد بسیار زیادی در شعب کاسته خواهد شد که اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به توزیع امکانات و تجهیزات کافی در شعب، بر آموزش دقیق و کاربردی اعضای شعب وکاربران تاکید کرد و افزود: از نظر ما برگزاری انتخابات در دور دوم هیچ تفاوتی با دور اول ندارد و ما با تمام توان در تمامی حوزه‌ها در امر برگزاری انتخابات تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6094595

دیگر خبرها

  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است