Web Analytics Made Easy - Statcounter

وسایل حمل و نقل عمومی مادرید شامل اتوبوس‌های EMT، خودروهای اشتراکی، مترو، دوچرخه و اتوبوس بین شهری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای اندکی مانند مادرید وجود دارد که گشت و گذار در آنها برای گردشگران آسان و لذت بخش است. زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی این شهر شامل یک سیستم مترو کارآمد و قابل اعتماد، شبکه اتوبوس‌های سازمان یافته و اتوبوس‌های شبانه، قطارهای سریع‌السیر برای طی کردن مسیرهای طولانی که شهرک‌های دور افتاده اسپانیا را به یکدیگر متصل می‌کند و دوچرخه‌های برقی، همگی مادرید را به شهری پرتردد برای توریست‌ها تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شما را با بهترین وسایل حمل و نقل عمومی این شهر و نحوه استفاده از آنها آشنا می‌کنیم:

مترو

مترو مادرید بخش نمادین و جدایی ناپذیر زندگی شهری آن می‌شود. قطار شهری مادرید از لحاظ طول خطوط، پس از متروی لندن، نیویورک، مسکو، سئول و متروی شانگهای در جایگاه ششم متروهای جهان قرار دارد. همچنین مترو مادرید یکی از بهترین و بزرگترین متروهای اروپایی است که شامل ۱۲ خط مترو، ۳ خط تراموا و بیش از ۳۰۰ ایستگاه می‌شود که نقاط مختلف شهر را به زیبایی به یکدیگر پیوند می‌دهد. ساعت حرکت قطار شهری مادرید از ۶ صبح تا ۱:۳۰ بامداد است و قطارهای مترو در شلوغ‌ترین ساعات روز، هر دو دقیقه و پس از نیمه شب، هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

اتوبوس‌های "EMT" مادرید

EMT مادرید، اتوبوس عمومی پایتخت اسپانیا است که از ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب با بیش از ۲۰۰ خط به شهروندان و گردشگران سرویس دهی دارد. تلاش اخیر دولت محلی مادرید برای داشتن وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست، منجر به استفاده از سه اتوبوس رایگان بدون آلاینده کربن با نام‌های 001 Atocha Renfe-Moncloa، 002 Puerta de Toledo-Argüelles و C03 Puerta de Toledo-Argüelles برای شهروندان شده است. جالب است بدانید که ۲۷ اتوبوس شبانه "Búhos" برای علاقه مندان به گردش شبانه در شهر مادرید وجود دارد که بعد از ساعت ۲۳:۳۰ برای افراد در میدان سیبلس در دسترس است.

اتوبوس‌های بین شهری مادرید

این اتوبوس‌ها که با نام اتوبوس‌های سبز مادرید نیز شناخته می‌شوند، به شرکت‌های مختلف حمل و نقل خصوصی تعلق دارد. اتوبوس‌های بین شهری، یک گزینه راحت و قابل اعتماد برای مسافران و گردشگران محسوب می‌شود. افراد می‌توانند بلیط‌های تک‌نفره را مستقیماً از راننده اتوبوس دریافت کرده و یا بلیط هایی را برای ۱۰ سفر خود از کیوسک‌های ایستگاه اتوبوس خریداری کنند.

سرویس‌های اشتراک دوچرخه

"BiciMAD"، یک سرویس حمل و نقل نسبتاً جدید است که تقریباً شامل سه هزار دوچرخه برقی در ۲۶۴ ایستگاه شارژ شهر مادرید می‌شود. استفاده از این سرویس یک راهکار سازگار با محیط زیست و آسان برای گشت و گذار در شهر است. همچنین در این شهر مسیرهای دوچرخه سواری بسیاری برای علاقه مندان به استفاده از این وسیله نقلیه وجود دارد. اپلیکیشن BiciMad نیز یک ابزار مفید برای یافتن ایستگاه‌های دوچرخه در شهر مادرید است.

اشتراک خودرو

خدمات اشتراک خودرو، یک روش حمل و نقل مناسب برای گردش در شهرهای نزدیک اسپانیا بوده و برای مقاصد طولانی‌تر مقرون به صرفه است. BlaBla Car، یکی از سرویس‌های اشتراک خودرو است که به افراد امکان می‌دهد تا برای بازدید از نقاط مختلف مادرید و سراسر کشور اسپانیا، خودروی مورد علاقه خود را رزرو کنند.

تهیه کارت گردشگری و کارت‌های چندگانه Tarjeta

یکی از کاربردی‌ترین و مقرون به صرفه تر ین گزینه برای سفرهای چند منظوره، خرید کارت گردشگری Tourist" "Travel Pass است. افراد می‌توانند این کارت‌ها را از هر ایستگاه مترو تهیه کنند. کارت گردشگری به آنها امکان می‌دهد از انواع وسایل حمل و نقل عمومی در اطراف مادرید شامل مترو، خطوط اتوبوس ، قطارهای light rail و قطارهای حومه Renfe استفاده کنند.

مسافران می‌توانند بلیط‌های اتوبوس را از طریق Tarjeta Multi و یا کارت Pass Tour Travel دریافت کنند؛ همچنین می‌توان هزینه سفرهای تک اتوبوس را با پول نقد یا کارت‌های اعتباری پرداخت کرد.

البته بهتر است افراد این کارت‌های هوشمند را پس از اتمام استفاده از وسایل نقلیه دور نیندازند، زیرا آنها تا ۱۰ سال قابل انتقال بوده و معتبر هستند. گردشگران می‌توانند این کارت‌ها را در بازدیدهای بعدی خود از شهر مادرید در هر ایستگاه مترو شارژ کنند.

کد خبر 513454

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی مادرید اتوبوس های EMT خودروهای اشتراکی اشتراک دوچرخه دوچرخه سواری دوچرخه اشتراکی ايستگاه دوچرخه شهرهای جهان اسپانيا گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل عمومی شهر مادرید اتوبوس ها کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت:  هزار و ۷۱۷ اتوبوس‌های مشهد معادل ۵۵ درصد شامل ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدل‌باس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی بوس خصوصی و ۲۸۴ اتوبوس خصوصی میانگین عمرشان بین ۷ تا ۱۰ سال است.

 محسن شریعتی افزود:  هم اکنون ۱۶۷ خط اتوبوسرانی در مشهد فعال است که متوسط زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هزار و ۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیه ای(خطی) است، افزود: اتوبوسرانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من کارت و ۲۰۰ پایانه دستگاه‌های خودکار شارژ من کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من کارت در سطح شهر مشهد است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۶ هزار و ۵۱۷ مسافر از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد استفاده می کنند.

شریعتی گفت: خرید ناوگان کف کوتاه مجهز به رمپ ویلچر و کمربند ایمنی ویلچر، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها شامل پایانه‌ها توقفگاه‌ها و تعمیرگاه، احداث و توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس و خطوط تندرو بی.آر.تی، بازسازی ناوگان فرسوده،رفع نقص دودزایی ناوگان، تجهیز ناوگان به کپسول اطفای حریق و سرویس دهی ویژه دانش‌آموزی، کنترل خشم و استرس امداد و نجات و پیشگیری از تصادفات ویژه راهبران ناوگان، برگزاری دوره‌های روانشناختی برای راهبران پرخطر، تجلیل از اتوبوس رانان نمونه فاقد تصادف و آموزش فرهنگ شهروندی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات و چالشهایی که سازمان اتوبوسرانی با آن مواجه است، ادامه داد: پارک و اشغال ایستگاه‌های اتوبوس توسط سایر خودروها، فرسودگی ناوگان و محدودیت در تامین ناوگان اتوبوسرانی، کیفیت پایین و هزینه بالای قطعات و لوازم یدکی ناوگان اتوبوسرانی، فقدان شبکه معابر مناسب برای سرویس دهی ناوگان در حاشیه شهر مشهد، عدم ایجاد محدودیت در معابر شهری ویژه خودروهای شخصی و نبود اولویت برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و تقاطع‌ها از دیگر چالش‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد به شمار می‌رود.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • (ویدیو) تصادف هولناک مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • فیلم/ تصادف هولناک مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس (فیلم)
  • فیلم| ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است