Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی تفاهم نامه تامین و استفاده از مصالح ساختمانی خراسان جنوبی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به امضا رسید.

این تفاهم نامه، روز گذشته ۲۰ مرداد به امضای بازرسی کل استان،اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل صمت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، نظام مهندسی ساختمان استان و بخش خصوصی رسید.

به گزارش ایسنا، در این نشست که در راستای حمایت از تولید محصولات و کالاهای تولید استان صورت گرفت دستگاههای استان آمادگی خود را جهت حمایت از محصولات و مصالح ساختمانی تولیدی استان در راستای کاهش هزینه های ساخت مسکن و کمک به متقاضیان طرح اقدام ملی استان با تخفیف بین ۱۰ تا ۲۵ درصد اعلام داشتند که با اجرای این طرح حدود ۳۵۰ میلیارد تومان منافع از محل این تخفیفات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن استان خراسان جنوبی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن علیزاده، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان خراسان جنوبی ۶۴۵۶ واحد مسکونی در قالب گروههای دو نفره در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان و گروههای ۵ نفر در مرکز استان زمین تخصیص یافته است و۵۰۵۰ نفر از افرادی که واجد شرایط بوده اند زمین تحویل گرفته اند و با تلاش صورت گرفته، استان خراسان جنوبی جزو اولین استانها در بحث تامین زمین متقاضیان طرح اقدام ملی در سطح کشور بوده است.

وی افزود: به جز این واگذاری‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان در قالب انعقاد تفاهم نامه هایی با ایثارگران، فرهنگیان، کمیته امداد ،بهزیستی، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، اراضی مورد نیاز را تامین و واگذار کرده و در بیشتر شهرهای استان عملیات اجرایی آغاز شده است.

علیزاده ادامه داد: همچنین در راستای این تفاهم نامه اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی آمادگی دارد در کنار سایت های اقدام ملی مسکن محلی را جهت تخلیه، نگهداری و توزیع مصالح ساختمانی در اختیار اتحادیه مصالح ساختمانی قرار دهد.

عباس جرجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در بخش مصالح ساختمانی فعال هستند و اگر در این ارتباط چاره اندیشی نشود، استان با بحران مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد ظرفیت محصولات تولیدی داخلی استان استفاده نمی‌شود، افزود: برای رونق گرفتن تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی نیاز به بازاریابی فعال داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون مصوبات، درباره استفاده دستگاه‌های دولتی از مصالح تولید داخل استان بوده و برای اولین بار در خراسان جنوبی درباره حمایت بخش خصوصی از مصالح تولید شده در استان تفاهم‌نامه امضا می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه مقرر شده با حمایت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی اراضی مورد نیاز برای ذخیره مصالح ساختمانی در اختیار اتحادیه مصالح فروشان قرار گیرد و مصالح به صورت کلی از آنجا توزیع شود.

جرجانی ادامه داد: بدون شک این کار باعث کاهش هزینه‌های تمام شده متقاضایان ساخت مسکن ملی در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر این طرح بسیاری از تولیدکنندگان با سود بسیار ناچیزی آماده همکاری هستند، تصریح کرد: همچنین اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اعلام کرد حتی در مواردی که تولید داخل استان نداریم امکان ورود آن با قیمت کارخانه و با اخذ تخفیف کالا میسر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مصالح ساختماني منطقه خراسان جنوبی اداره کل راه و شهرسازی مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی خراسان جنوبی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه