Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@10:54:20 GMT

چگونه از باتری تلفن همراه خود محافظت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۵۳۴۳

چگونه از باتری تلفن همراه خود محافظت کنیم؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، در گذشته تلفن‌های همراه مانند امروز از مشکل تخلیه سریع باتری رنج نمی‌بردند و دلیل این امر روشن است، زیرا تلفن‌های دیروز از مزایای گوشی‌های امروزی مثل صفحه نمایش‌های بزرگ و با وضوح بالا، توانایی پخش ویدئو و موسیقی، گشت و گذار در اینترنت، رد و بدل پیام، برقراری تماس ویدیوئی و چت برخوردار نبودند و همه این مزایا باعث مصرف بیشتر باتری و زودتر خالی شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکاتی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان عمر باتری را افزایش داد:

۱. آنچه بیشتر از همه باتری را تخلیه می‌کند سرویس‌های زیادی است که در پس زمینه اجرا می‌شوند؛ بنابراین کاربر باید همیشه مراقب باشد فقط خدمات لازم را روشن داشته باشد. قابلیت‌هایی مانند سرویس بلوتوث، موقعیت جغرافیایی (GPS) یا شبکه‌های اینترنت بی سیم انرژی زیادی را مصرف می‌کند، زیرا تلفن به طور مداوم در جستجوی دستگاه‌هایی از فاصله نزدیک یا شبکه‌های اینترنتی موجود است.

۲. پس زمینه‌های رنگی برای تلفن‌های هوشمند که به صفحه‌های LED معروف هستند، باتری زیادی مصرف می‌کنند، بنابراین استفاده از زمینه‌های رنگی تیره که عمر باتری را افزایش می‌دهند ترجیح داده می‌شود.

۳. اگر کاربر قصد ندارد برای مدتی از دستگاه خود استفاده کند، طبق گفته کارشناسان بهتر است باتری را ۷۰ درصد شارژ کند، سپس آن را از برق جدا کند. تلفن را در جایی خشک به دور از رطوبت نگه دارد و بسته به نوع آن، هرچند هفته یا یکبار در ماه دوباره تلفن را شارژ کند.

۴- از جمله خصوصیاتی که کارشناسان آن را عامل خراب شدن باتری می‌دانند، ویژگی صوتی است که هنگام فشار دادن روی صفحه به خصوص در دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید تولید می‌شود. این ویژگی را می‌توان در فهرست آهنگ‌ها غیرفعال کرد.

۵- دمای بسیار بالا یا پایین از بدترین دشمنان باتری است، بنابراین باید با قرار دادن گوشی در یک محیط مناسب از آن محافظت ویژه‌ای کرد. بهترین درجه حرارت مناسب باتری ۲۰ درجه سانتی گراد است. عمر باتری در دمای بیش از ۳۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

۶. بسیاری از برنامه‌ها هنگام رسیدن به روزرسانی جدید، سیگنال‌هایی را با اعلان یا لرزش ارائه می‌دهند که باعث مصرف باتری می‌شود؛ بنابراین، ترجیح داده می‌شود که این ویژگی از برنامه‌هایی که نیازی به بروزرسانی ندارند بسته شود یا حداقل این به روزرسانی‌ها را با فاصله از یکدیگر تنظیم کنید.

۷. از آنجا که مشکلات باتری غالباً به دلیل خطای برنامه نویسی سیستم به وجود می‌آیند، مهم است که دستگاه مرتباً به روز شود.

۸- کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند اگر نمی‌خواهید تماس بگیرید یا در مکان‌هایی با شبکه ضعیف هستید، حالت پرواز را روشن کنید، زیرا تلفن هوشمند در این حالت تلاش کمتری برای جستجوی شبکه‌های موجود می‌کند. همچنین ترجیح داده می‌شود که حالت پرواز را در هنگام خواب روشن کنید، زیرا این امر نه تنها از باتری محافظت می‌کند بلکه بدن را از اشعه مضر و غیرضروری محافظت می‌کند.

۹. علاوه بر توصیه‌های قبلی، توصیه‌هایی وجود دارد که بسیاری از کاربران علی رغم اهمیت آن، یعنی میزان روشنایی صفحه، از آن چشم پوشی می‌کنند، زیرا میزان روشنایی با مصرف باتری متناسب است، بنابراین ترجیح داده می‌شود کمترین میزان روشنایی صفحه دستگاه را انتخاب کنید.

۱۰. سرانجام، توصیه می‌شود حالت صرفه جویی در مصرف برق را که در اکثر تلفن‌های هوشمند وجود دارد، فعال کنید، زیرا به افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106596 برچسب‌ها دانستنی ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانستنی ها ترجیح داده می شود عمر باتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی