Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (۱۹ مرداد ماه) از کاهش ۱۶۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۱ با ۱۶۰ هزار بشکه کاهش به ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم کمتر از پیش‌بینی پیشین این نهاد مبنی بر افت ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام آمریکاست.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت از پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته افزایش یافته و این امر، بعضی از تولیدکنندگان آمریکا را مجاب به افزایش فعالیت‌های حفاری کرده است.

مجموع دکل‌های آمریکا از زمان کاهش آنها به پایین‌ترین سطح خود در ماه اوت سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند تولید نفت تا ماه اکتبر امسال تغییر زیادی نداشته باشد اما در ماه‌های نوامبر و دسامبر و سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش همراه باشد.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی با ۶۵۰ هزار بشکه افزایش در روز به‌طور میانگین به حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد که این رقم اندکی کمتر از پیش‌بینی پیشین مبنی بر رشد ۷۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت این کشور است.

پیش از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر افت قابل ملاحظه تقاضا و قیمت نفت، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ به سطح بی‌سابقه خود یعنی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند مصرف روزانه نفت و دیگر سوخت‌های مایع در این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد، این در حالی است که پیشتر پیش‌بینی می‌شد که مصرف روزانه با افزایش یک میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه‌ای همراه باشد.

بر اساس این گزارش، مصرف بنزین آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی به‌طورمیانگین به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مصرف هشت میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش داشته اما از رقم ثبت‌شده آن در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ یعنی ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کمتر بوده است.

این نهاد انرژی همچنین اعلام کرد: آخرین برآوردهای ما نشان می‌دهد که مصرف بنزین از ماه مه تا ژوئیه بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده بود. رشد اشتغال و افزایش حمل‌ونقل سبب افزایش مصرف بنزین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون شده است.

افزون بر این، مصرف سوخت‌های نفتی و مایع در سطح جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به‌طور میانگین به ۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند که مصرف سوخت‌های نفتی و مایع جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی با سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش نسبت به سال جاری میلادی به‌طور میانگین به ۱۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

برچسب هااداره اطلاعات انرژی آمریکا (U.S Energy Information Administration) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) کاهش تولید نفت آمریکا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا U S Energy Information Administration کاهش تولید نفت آمریکا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اداره اطلاعات انرژی آمریکا میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه هزار بشکه ای تولید هزار بشکه در روز سال ۲۰۲۱ میلادی آمریکا در سال پیش بینی سال ۲۰۲۱ تولید نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران