Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا ظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا از ابتدای امسال مبارزه با قاچاق را بر ما تدبیر فرمودند، فلذا نفس ایشان به منزله اجرای کار است و در همین رابطه نمایش اقتدار حاکمیت و نظام را در منطقه مرزی صورت می دهیم.

وی افزود:امسال دو مرحله طرح رعد مرزبانی در سراسر مرزهای کشور برگزار شد که طرح رعد ۴ در خرداد ماه سال جاری عملیاتی شد و تعداد قابل توجهی از ماشین آلات لوکس خارجی و صنعتی، لوازم خانگی قاچاق به ارزش مالی ۸۷۳ میلیارد تومان کشف و ضبط شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار گودرزی تصریح کرد: پس از اینکه متوجه شدیم قاچاقیان قصد دارند اقلامی را به داخل کشور بیاورند، اجرای طرح رعد ۵ برنامه ریزی شد و از ۷ مرداد ماه سال جاری به مدت ۷ روز طرح رعد ۵ در استان های جنوبی و برخی از استان های شمال غرب و غرب کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۷۰ فروند شناور و ۵۰ دستگاه خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد، افزود: در این طرح مناطق آلوده مرزی پاکسازی شد و حتی در این رابطه با کشورهای همسایه نیز ارتباط برقرار شد تا دست قاچاقچیان از انجام چنین اعمالی کوتاه شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در طرح رعد ۵، ۱۰ باند قاچاق کالا متلاشی شد، بیان کرد: ۲۷۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد زیادی از فشنگ های کلت و کلاشینکف کشف شد، این سلاح ها از اعضای یک باند شرارت که قصد وارد کردن اقلام قاچاق از شمال غرب به داخل کشور را داشتند، کشف شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۶۳ قاچاقچی با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی کردیم، افزود: یک هزار و ۲۶۹ کالای قاچاق لوازم خانگی اعم از یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی کشف و ضبط شد.

سردار گودرزی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دریا و در شرایط سخت آب و هوایی آب های گرم خلیج همیشه فارس کشف شد.

وی با بیان اینکه در طرح رعد ۵ مرزبانی ناجا، ۴۵۰ قلم لوازم صوتی و تصویری، ۲۰۱ دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف شد، گفت: برخی از سود جویان قصد داشتند احشام را به چند برابر در داخل کشور بفروشند که در این باره یک هزار و ۲۰۰ راس دام کشف شد که در مجموع از ابتدای امسال ۱۸ هزار راس دام کشف شد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف ۶۶۴ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: در اجرای طرح رعد ۵، ۳ میلیون نخ از انواع سیگار خارجی کشف شد و در مجموع ارزش مالی اموال مکشوفه بیش از ۳۴۲ میلیارد تومان است.

درخواست سردار گودرزی از قوه قضاییه برای برخورد با تروریست های اقتصادی

وی افزود: امیدواریم دستگاه محترم قضایی برخورد جدی با افراد دستگیر شده که از نظر ما تروریست‌‌های اقتصادی هستند، انجام دهند.

سردار گودرزی با بیان اینکه ۲ باند بزرگ قاچاق در سواحل جنوبی کشور شناسایی شد، اضافه کرد: مقادیری کالای قاچاق غیر مجاز اعم از لودر، بیل مکانیکی، دستگاه حفاری، خودروی سواری تویوتا، چند دستگاه موتور شناور دریایی، کامیون ولوو و ... از این باند کشف شد.

وی با بیان اینکه در دو طرح رعد ۴ و ۵ در مجموع ۳۵ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان کشف شد، افزود: در طرح رعد ۵، ۷ میلیون لیتر از انواع سوخت قاچاق، ۱۲۱ هزار و ۸۲۰ قلم داروی کمیاب کشف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشفیات سلاح جنگی و شکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: کشفیات در بحث لوازم آرایشی ۷.۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان‌ اینکه کشفیات در بحث پودر‌های نیرو زا ۱۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در بحث کشفیات موادمخدر، ۳۳ تن از انواع موادمخدر که عمدتا در درگیری با قاچاقچیان صورت گرفته، کشف شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه شب گذشته در دو عملیات اطلاعاتی یک تن و ۳۵۰ کیلوگرم از انواع موادمخدر در شهرستان های سراوان و میرجاوه کشف شد، تصریح کرد: در مجموع امسال نسبت به سال گذشته ۳ برابر دستگیری قاچاقچیان افزایش پیدا کرده است.

وی در واکنش به طرح دیوارکشی برخی کشورهای همسایه هم مرز با کشورمان، گفت: در این باره طرح های مختلفی را خدمت ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز پژوهش های مجلس دادیم. اخیرا طرحی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومن برای انسداد مرز ها داشتیم که در حال آماده سازی است تا خدمت ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بدهیم.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: درباره دیوارکشی در مرز مشترک با همسایه های خود، قسمت هایی کار شده تا مرزها مسدود شوند. امیدواریم تا دست اندرکاران تصویب بودجه درک مشترکی پیدا کنند که مرز به منزله ناموس و حریم کشور است و در ادامه کمک کنند تا در اعتبارات سالیانه، اعتبارات خوبی در این زمینه به مرزبانی دهند.

وی افزود: پاکستان حدود یک سوم مرز مشترک با ایران را با سیم خاردار مناسب و به نصب دوربین های مخصوص پوشش داده است، همچنین کشورهای ترکیه، آذربایجان و ترکمنستان نیز اقدلمات خوبی در این زمینه و انسداد مرزهای مشترک با کشورمان را داشتند.

سردار گودرزی تاکید کرد؛ نیازمند عزم جدی هستیم، نباید اجازه بدهیم تا هر کسی از طریق حریم مرزی ما به کشور ورود کند، امیداوریم دولت جدید در بودجه سال آینده و امسال اعتبارات مرزبانی را که نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده را محقق سازد./ باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: همسایگان فرمانده مرزبانی ناجا بار قاچاق طرح ویژه مرزبانی فرمانده مرزبانی ناجا سردار گودرزی سال گذشته طرح رعد ۵ کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد