Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:51:55 GMT

شاهین‌شهر میزبان همایش مجازی شیرخوارگان حسینی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۵۸۰۰

شاهین‌شهر میزبان همایش مجازی شیرخوارگان حسینی

ایسنا/اصفهان امام جمعه شاهین‌شهر از برگزاری مجازی دومین همایش شیرخوارگان حسینی در شاهین‌شهر و افتتاح دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر حوزه خواهران در مرکز نماد مهر خبر داد.

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفت و گو با ایسنا، همایش شیرخوارگان حسینی را حرکتی نمادین در راستای ابراز عشق و وفاداری شیعیان به خاندان عصمت و طهارت برشمرد و اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی از ۱۸ سال پیش در اولین جمعه ماه محرم همزمان در هفت هزار و ۵۰۰ نقطه از کشور با هدف بیان مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) و ظلمی که بر او و یاران باوفایش روا شده و تربیت شیرخوارگان برای علمداری صاحب الزمان(عج) و سربازان ولایت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: شاهین‌شهر برای دومین سال میزبان همایش شیرخوارگان حسینی در استان اصفهان بوده و این همایش در راستای صیانت از سلامت عمومی مردم به صورت مجازی بدون حضور مادران و شیرخوارگان در مصلی نماز جمعه شاهین‌شهر برگزار و از مرکز سیمای اصفهان زنده پخش می‌شود.

امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر لزوم برگزاری آئین‌ها و مناسک مذهبی در جامعه، تصریح کرد: در دنیایی که شاهد تاخت و تاز جاهلیت مدرن بوده و پژمردگی جامعه را مبتلا کرده نیاز به چراغی روشنگر و راهنما بیش از پیش احساس می‌شود و آئین‌ها و مناسک مذهبی نظیر سوگواری برای امام حسین (ع) و یارانش، حضور در مکتب حسین، بهره‌مندی از تاریخ نهضت عاشورا، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و ... دل‌ها را آرام و نشاط و طراوت را به جامعه ارزانی می‌کند.

هاشمی، واقعه عاشورا را تبلوری از فضائل اخلاقی نظیر وفاداری، غیرت، عفاف، حجاب، مقاومت در برابر ظلم و بیداد، پاکی و ... برشمرد و ادامه داد: نهضت حسینی و عاشورایی برای جوانان و نوجوانان جاذبه بسیاری دارد، در همین راستا همواره دشمنان دسیسه‌ها و نیرنگ‌های بسیاری برای به فراموشی سپردن مکتب عاشورا اجرا کرده‌اند، اما روح حماسی این نهضت هر سال بیش از گذشته دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌ است.

وی دیگر دستاوردهای عاشورا و نهضت حسینی را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تجمیع کردن فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و پرهیز از عملکردهای جزیره‌ای دبیرخانه دائمی امر معروف و نهی منکر حوزه خواهران در مرکز نماد مهر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همایش شیرخوارگان حسینی شاهين شهر استانی شهرستانها همایش شیرخوارگان حسینی شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقد کتاب مویه های آمو
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند