Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:33:09 GMT

بارش زیبای شهاب‌سنگ‌‌ها تا جمعه شب مشاهده کنید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۵۹۶۵

بارش زیبای شهاب‌سنگ‌‌ها تا جمعه شب مشاهده کنید

"بارش شهابی بَرساوُشی" یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در حدود بیست و دوم مرداد روی‌ می‌دهد اما از بیستم تا بیست‌و‌دوم مرداد قابل مشاهده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بارش‌های شهابی به همان اندازه که سرگرم‌کننده هستند، هیجان‌انگیز نیز هستند و ما در اواخر این ماه با بارش‌های شهابی بسیار زیبایی مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"بارش شهابی بَرساوُشی" یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است. بیشینهٔ نرخ ساعتی "سرسویی" این بارش غالباً در حدود 100 است و این بارش شهابی از توده ذرات برجای‌مانده از دنباله‌دار "سوئیفت‌تاتل" به وجود می‌آید و معمولاً از بیست و هفتم تیر تا سوم شهریور (بیش از یک ماه) فعال است که بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی به‌شمار می‌آید.

اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در حدود بیست‌و‌دوم مرداد روی‌ می‌دهد اما از بیستم تا بیست‌و‌دوم مرداد قابل مشاهده است؛ کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی برساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی "ذات‌الکرسی" واقع شده‌ است، به همین دلیل است که به آن "بارش شهابی برساوشی" می‌گویند.

برای لذت بردن از این منظره زیبا، نیازی به دوربین دو چشمی یا تلسکوپ ندارید و بهترین زمان نیز برای مشاهده آن در اواخر روز چهارشنبه شب در 11 آگوست تا سپیده‌دم پنجشنبه خواهد بود؛ ناسا می‌گوید که ساکنان نیمکره شمالی زمین در صورت دوری از منابع نور مخرب می‌توانند بیش از 40 شهاب‌سنگ را در ساعت ببینند اما اگر گریزی از چراغ‌های پرنور شهر نباشد ممکن است فقط چند مورد مشاهده شود و این بارش شهاب سنگ زیبا ارزش آن را دارد که ساکنان به مناطق تاریک‌تر بروند.

برای مشاهده بهتر بارش شهاب‌سنگ‌ها، بهتر است به مکانی برویم که منظره وسیعی از آسمان شب به دور از ساختمان‌ها، درختان و کوه‌ها در دسترس باشد. معمولاً علاقه‌مندان به نجوم، دست‌خالی به این مناطق نمی‌روند و حتماً‌ با خود صندلی یا پتو می‌برند تا فشار بی‌مورد به گردن خود نیاورند.

ساخت قطعات و بُردهای حساس صنعت خودرو و لوازم خانگی توسط دانش‌بنیان‌هااز واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیانهر"گردشگر سلامت" معادل 40 الی 50 بشکه نفت ارزآوری دارد/ بهترین حمایت دولت این است که کاری به کار ما نداشته باشد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فضایی علمی علم و تکنولوژی سازمان فضایی علمی علم و تکنولوژی بیست و دوم مرداد بارش های شهابی بارش شهاب بارش شهابی شهاب سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم

یک قلاده پلنگ در نواحی شمالی شهری شاهرود مورد تصویر برداری علیرضا دزیانیان قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • آسمان زیبای کرج پس از بارش باران شب گذشته
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • گل زیبای شهاب زاهدی از ۷۰ متری + فیلم
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • توماس مولر پس از رکوردشکنی در لیگ قهرمانان اروپا: معمولا آدم ها در این سن روی ویلچر می نشینند / زیرنویس فارسی
  • بارش باران در هرمزگان+ فیلم
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است