Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه شورای عالی همکاری برای همکاری‌ با ایران از نقش مهم و بسزایی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری هرچه سریعتر این نشست در تهران، از نزدیک با رئیس جمهور ایران ملاقات کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عصر روز چهارشنبه با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی در این گفتگو، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی خواند و گفت: همکاری‌های نزدیک میان ایران و ترکیه برای برقراری آرامش و امنیت و نیز صلح و ثبات در منطقه ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در تشکیل هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور در تهران، اظهار داشت: اطمینان دارم همکاری‌های ایران و ترکیه پیشرفت و آرامش را برای دو کشور و امنیت و آرامش را برای منطقه و خیر و برکت را برای امت اسلامی به همراه خواهد داشت.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایران و ترکیه در گستره جهان اسلام، تاکید کرد: کمک به مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و نجات آنها از ظلم صهیونیست‌ها هیچگاه از دستور کار مشترک ما خارج نخواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران و همچنین تسلیت شهادت حضرت امام حسین (ع)، گفت: تردید ندارم که در دوره ریاست جمهوری شما همکاری‌های دو جانبه و منطقه ای ما در همه زمینه‌ها تقویت خواهد شد.

اردوغان با بیان اینکه شورای عالی همکاری برای همکاری‌های دو کشور از نقش مهم و بسزایی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری هرچه سریعتر این نشست در تهران، ضمن تلاش برای توسعه همکاری‌های دو کشور، از نزدیک با رئیس جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفت و گو کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی اخیر در این کشور تشکر و قدردانی کرد.

اختصاصی تسنیم|حضور نماینده ویژه اردوغان و رئیس مجلس ترکیه در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان ترکیه اردوغان ترکیه شورای عالی همکاری رئیس جمهور ترکیه همکاری های دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است