Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@21:58:37 GMT

اصلاح مدیریت کرونا زیر مجموعه مستقیم رهبری

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۶۲۸۹

اصلاح مدیریت کرونا زیر مجموعه مستقیم رهبری

اعتقاد بنده این است که خدا نخواست ولی امروز تا ٨٠ درصد؜ آن رخ داد، انشا الله ٢٠ درصد؜ باقیمانده هم رخ می دهد!  
٨٠ درصد؜ درصد انجام یافته:
« لبیک فوری نیروهای مسلح به فرمان فرمانده کل قوا برای مقابله با کرونا  
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ آماده باش و بسیج امکانات و ظرفیت های نیروهای مسلح و بسیج برای آرایش دفاعی جدید و نقش آفرینی های موثرتر در امر مقابله و حل مسئله بیماری کرونا کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

٢٠ درصد؜ درصد باقی مانده: 
اصلاح ساختار زیر نظر مستقیم رهبری، ما کشوری هستیم با ساختاری خاص و تنها راه ممکن همین است. 

تذکرهایی در یادداشت دو ماه پیش: 
از اولین روزهای ویروس و بیماری کوید ١٩ نوشتم که چرا ساختار و به تبع آن برنامه ها غلط و اشتباه است. نوشتم به این طریق اگر جلو برویم استادیوم آزادی باید برای پذیرش بیماران آماده گردد و بسیار مطالب دیگر که به روایت مکتوبات همه درست و عینا رخ داد وقتی در کوریدور تخصص هر علمی پیش روی نتیجه همین خواهد بود و اما اگر منم منم کنی و از صبح تا شب دروغ و تملق کنی مورد غصب آفریدگار قرار گرفته و آبرو و حیثیت بطور کامل از بین می رود و همه مورد تمسخرت قرار می دهند عام و خاص ! به هر حال خوانندگان معزز چنانچه علاقمند باشند تمامی یادداشت های نگارنده در مورد کرونا اینجا قابل دسترسی است، اینجا،                     
بنده به مقام عالی دولت، وزیر بهداشت و مسولان کمیته ها در این یادداشت ها توصیه های لازم را کردم و بعد از نزدیک به ١٥ ماه (تا به آن روز !) حقیقتا نه توصیه ای باقی مانده و نه عزیزان در کارشان موفق بوده اند! لذا به عنوان یک معلم تقریبا اشنا با مدیریت بحران ها، در اینجا درخواست خودم را بفرم زیر تقدیم مقام معظم رهبری کشور بصورت خلاصه و بشرح ذیل ارایه می نمایم، باشد که خدمتشان برسد،  انشا الله:                                                                              " در علم مدیریت بحرانها، توصیه نمی شود از مقام های نظامی برای مدیریت بحران های طبیعی و بیشتر بحران های انسان ساز استفاده شود، چون طبیعت بحرانها عموما با بحران های جنگی متفاوت بوده و نظام تشکیلاتی و نیاز های اجرایی، اموزشی و پژوهشی انها با هم متفاوت است. بنده خود هم دنباله روی همین مکتب و باور علمی هستم.
هر چه نوشتم که ساختار اشتباه است اتفاقی نیفتاد تا نزدیک به ٧٠،٠٠٠ نفر (تا به آن روز !) تا به امروز از بین ما رفتند، اگر  روند بر همین منوال ادامه پیدا کند ملیون ها نفر بخصوص با شرایط خاص کشور از بین خواهند رفت که تبعات ان غیر قابل جبران خواهد بود. اینرا هم می دانم که در دین، خداوند قادر، شرایط اضطرار به حکمت بی انتهای خودش دیده و لحاظ نموده است و منظور شده است، لذا از آن جناب تقاضا دارد، شرایط را شرایط اضطرار و نیروهای مسلح و سپاه را متولی امر مدیریت بحران کرونا بفرمایید. این افراد در ١٥ ماه (تا به آن روز !) گذشته نتوانستند آنچه لازم بود را مهیا نمایند.

اگر تغیر رویه انجام شود، مسلما ارگان های دولت محترم هر یک نقش خود را خواهند داشت و هلال احمر و وزارت بهداشت به عنوان بازوهای تخصصی فقط در امر درمان و با تمرکز بیشتر از قبل انجام وظیفه خواهند نمود. دولت محترم هم در زمان باقی مانده بدور از دغدغه های مستقیم بحران کرونا، دوران انتقال راحتر و متمرکز تری را تجربه خواهد نمود. تجربه ناچیز ولیکن دلسوزانه اینجانب در شرایط حاضر، علی رغم تئوری های حاکم و باور علمی حقیر راهی بجز این اقدام جهت برون رفت از این بحران ویرانگر برای ایران اسلامی نمی بیند."

امیدوارم با تغییرات لازم و فقط با برنامه های کوتاه مدت یک هفته ای یا ده روزه حداکثر از این مصیبت خلاصی پیدا کنیم. برنامه های میان مدت و طولانی مدت در چنین شرایطی کارامدی نداشته و تنها به تشویش اذهان عمومی و نگرانی انها کمک خواهد نمود. شکی نیست که آن برنامه ها هم باید دیده شوند ولیکن برای چند ماه آینده اعلام برنامه های ضربتی کوتاه مدت فقط، حتی سه روزه در صورت نیاز ! و السلام علی من اتبع الهدی.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

کد خبر 1544385

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اینجا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ستاد ملی مقابله با کرونا مدیریت بحران نیروهای مسلح برنامه ها بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در مورد فعالیت سامانه بارشی در استان بویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به‌ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به‌ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های اجرایی

یزدی‌مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم