Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:07:57 GMT

تخریب خانه‌ها و دکان‌های «مهاجران سوری» در آنکارا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۶۴۴۲

تخریب خانه‌ها و دکان‌های «مهاجران سوری» در آنکارا

در پی مرگ یکی از دو مجروح درگیری‌ها بین ترکیه‌ای‌ها و پناهجویان سوری، چهارشنبه شب تنش در محله «آلتین‌داغ» در آنکارا بالا گرفت. معترضان به کسب‌وکارهایی حمله کردند که گمان می‌بردند متعلق به سوری‌ها باشد. احزاب سیاسی خواهان آرامش مردم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، چاقوکشی در درگیری بین گروهی از سوری‌ها و مردم محلی، منجر به بالاگرفتن تنش در روز چهارشنبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهر کنندگان بعد از مدتی به دو محله‌ای که پناهجویان سوری در آنجا اقامت دارند رفته و به خانه‌ها و دکان‌هایی حمله کردند که تصور می‌کردند صاحبان آنها سوری هستند.

پلیس برای آرام کردن تظاهرکنندگان از آنها خواست تا به حرف کسانی که نمی‌شناسند و قصد تهییج تظاهرکنندگان را دارند، «توجه نکنند».

در تصاویری که از این محله‌ها به دست آمده، حمله به مغازه‌ها و غارت و تخریب اجناس آنها دیده می‌شود. بعضی از خودروها را وارونه می‌کنند، در حالی که در خیابان‌ها آتش افروخته شده است.

رهبران احزاب سیاسی، در بیانیه‌هایی از مردم خواسته‌اند تا آرامش خود را حفظ کنند. یکی از مقام‌های حزب «عدالت و توسعه» در توییتر نوشته است: «جرمی که فرد دیگری مرتکب شده را نمی‌توان به دیگران نسبت داد.» لیلا شاهین اوستا، در توییتر نوشته است که مجرم مجازات می‌شود و «کسانی که می‌خواهند اتحاد ما را از بین ببرند نباید فرصت این کار را داشته باشند».

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، به مردم وعده داد: «ما مشکل پناهجویان را حل می‌کنیم. حتما آن را معقولانه حل می‌کنیم. مهمان‌هایمان را با ساز و ضرب روانه می‌کنیم. لطفا آرامش خود را حفظ کنید و به ما اعتماد کنید.»

دفتر فرماندار آنکارا اعلام کرده افراد خارجی که در چاقوکشی دست داشته‌اند، بازداشت شده‌اند.

تنش در این منطقه از روز سه‌شنبه شروع شد. پلیس در روز چهارشنبه حضور محسوسی در محله داشت.

به نظر می‌رسد که ده‌هزار سوری در منطقه باتال‌قاضی زندگی می‌کنند. جمعیت این منطقه حدود پنجاه هزار نفر است.

ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با بخش ترکی بی‌بی‌سی گفته‌اند که به گمان آنها تعداد دکان‌های مهاجران در سال‌های اخیر افزایش قابل‌ توجهی یافته است.

آنها تصور می‌کنند سوری‌های برای دکان‌هایشان مجوز نمی‌گیرند و برای همین است که می‌توانند نسبت به ترکیه‌ای‌ها که «مالیات می‌پردازند» برتری داشته باشند.

یکی از ساکنان این محله می‌گوید سوری‌ها یک مغازه را اجاره کرده و آن را تقسیم به سه می‌کنند و به دیگران اجاره می‌دهند. نه مالیات دارند و نه مجوزهای لازم.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که در حال حاضر ترکیه میزبان بزرگ‌ترین جمعیت آوارگان در جهان است. سه میلیون نفر از این آوارگان سوری هستند. در سال‌های اخیر احساسات ضد مهاجران در ترکیه شدیدتر شده و شماری از سیاستمداران مخالف دولت هم خواستار اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر علیه مهاجران شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آوارگان سوری در ترکیه سوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد