Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار گازهای گلخانه ای از سوی صنعت انرژی آمریکا امسال بیشترین افزایش را در بیش از سه دهه گذشته خواهد داشت زیرا همزمان با احیای اقتصادی از تبعات همه گیری کووید ۱۹، نیروگاهها زغال سنگ بیشتری برای تولید برق می سوزانند.

آمار رسمی آمریکا حاکی از آن است که انتشار کربن امسال هفت درصد رشد کرده و به ۴.۸۹ میلیارد تن می رسد که بزرگترین افزایش از سال ۱۹۹۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم زغال سنگ در سبد نیروی آمریکا از ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا می کند زیرا قیمت بالای گاز طبیعی موجب شده است نیروگاهها زغال سنگ بیشتری مصرف کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این گزارش در حالی منتشر شده که سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد بدون تلاشهای جدید برای کاهش انتشار کربن، زمین در دو دهه آینده ۱.۵ درجه گرمتر می شود و تغییرات فاجعه آمیز در الگوهای جوی جهانی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب هاآلودگی هوا انتشارات کربن ایالات متحده تغییرات اقلیم خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلودگی هوا انتشارات کربن ایالات متحده تغییرات اقلیم خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد