Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمود نوری شادکام روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با سرایت پذیری بسیار بالای ویروس دلتا، برگزاری هر محفل غم و شادی یا دورهمی حتی با رعایت حداکثری پروتکل ها نیز مشکل آفرین و دردسرساز خواهد بود، چه برسد به برگزاری مراسم با تجمع بالا و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی.

وی با بیان اینکه به بیمارستان ها ابلاغ شده است که برای هفته آینده ظرفیت پذیرش را تا ۲ برابر افزایش دهند، اضافه کرد: این کفایت نمی کند؛ اگر این روند ادامه یابد با توجه به اینکه درصد زیادی از جوانان و میانسالان ایمنی کافی ندارند شاهد افزایش فزاینده مرگ و میرها در دو هفته آینده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری شادکام با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، خطاب به تصمیم گیرندگان کشور گفت: حقیر از اردیبهشت ماه سال گذشته یعنی حدود ۱۵ ماه قبل در هر جلسه ای که در مورد کرونا با مسئولان کشوری برگزار شد و یا هر تریبونی که می توانستم مطلبی را به اطلاع تصمیم گیران برسانم بر واکسیناسیون فوری آحاد جامعه تأکید کردم، البته این موضوع از طرف بسیاری از انجمن های علمی و دلسوزان کشور، بارها و بارها مورد تأکید قرار گرفت ولی متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت و آنچه نمی بایست اتفاق افتاد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: الان تأکید می کنم که مسیر مطمئن تری برای کنترل این بیماری به جز واکسیناسیون وجود ندارد؛ ما نباید زمان را از دست بدهیم؛ تصمیم گیران کشور باید در اسرع وقت و از محل ممکن حداقل روزانه دو میلیون نفر را واکسینه کنند تا موج فعلی کنترل  و از ورود کشور به موج بعدی نیز جلوگیری شود.

نوری شادکام در سخن با مردم آورده است: وظیفه حوزه درمان استان در این شرایط سخت این است که تلاش نماید هیچ بیماری بر روی زمین نماند و از دریافت خدمات درمانی محروم نشود.

 از ابتدای همه‌گیری کرونا در استان ۷۶ هزار و ۵۹۳ یزدی به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود