Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز؛ فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی علاوه بر انجام آزمایشات علمی، انجام پیاده روی‌های فضایی و مقابله با مشکلات فضایی برخی از اوقات از مناظر شگفت انگیز زمین از فاصله ۲۵۰ مایلی کره خاکی را نگاه می‌کنند و برخی از فضانوردان نیز دوست دارند از مناظر زیبایی که می‌بینند عکاسی کرده و آن‌ها را به زمین می‌فرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ابر‌های زیبای مریخ از دید کاوشگر ناسا + فیلم تصویر حیرت انگیزی که توسط یک فضانورد ثبت شد

توماس پسکت، فضانورد و عضو فعلی ISS از زمان ورود به ایستگاه در آوریل سال ۲۰۲۱، تصاویر خیره کننده و باورنکردنی زیادی را به زمین ارسال کرده و آخرین تصویر بسیار شگفت انگیزی که توسط او ثبت و چهارم آگوست منتشر شده، انعکاس غروب طلایی خورشید از بالای سطح کره زمین است.

توماس در توضیح این تصویر نوشت: "عصر بخیر از فضا! تصویری از بازتاب غروب خورشید روی سیاره آبی زیبایمان را مشاهده می‌کنید. " او این تصویر را با استفاده از دوربین DSLR نیکون D۵ و با استفاده از لنز ۵۰-۵۰۰ میلی متری ثبت کرد. سرعت شاتر ۱/۲ و دیافراگم و ISO نیز روی f/۸ و ۲۰۰ تنظیم شده بود. توماس پیش‌تر نیز تصاویری را با همین دوربین از زمین ثبت کرده بود.

شین کیمبرو، همکار خدمه او نیز گفت که توماس قصد ثبت تصاویر خارق العاده از زمین را دارد و به تازگی تصویری را به اشتراک گذاشت که شبیه به مریخ است، ولی در واقع تپه‌های شنی عربستان سعودی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه فضایی ماموریت فضایی غروب خورشید کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین هت تریک توماس مولر برای بایرن مونیخ (1 می، 2010) / فیلم

سال 2010 در چنین روزی، توماس مولر برای اولین بار با پیراهن بایرن مونیخ موفق به ثبت هت تریک شد، به همین مناسبت صفحه رسمی بوندس لیگا ویدیویی را منتشر کرده است. این ستاره آلمانی تاکنون در 521 بازی برای بایرن، 195 گل به ثمر رسانده است.

دانلود (7.9MB)

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • اولین هت تریک توماس مولر برای بایرن مونیخ (1 می، 2010) / فیلم
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند