Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای عربی و نمایندگان دیپلماتیک در پاکستان خواستار احترام به حاکمیت عراق و توقف نقض آن شد.

به نقل از میدل ایست نیوز، «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه سفرش به پاکستان با سفرای کشورهای عربی و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک دیدار و درباره تحولات در سطح کشورهای عربی، منطقه و بین‌المللی و حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش در کل منطقه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار بر لزوم تلاش بیشتر و هماهنگی بین کشورهای عربی برای مقابله با تلاش‌ها برای ایجاد بحران در روابط بین ملت‌های منطقه و ایجاد تنش تاکید و اشاره کرد که عراق با تروریست‌های داعشی که از کشورهای مختلف جهان آمده بودند در دفاع از خود و به نیابت از تمام جهان مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه عراق اجازه نخواهد داد که به میدان جنگ تبدیل شود، خواستار احترام به حاکمیت عراق و توقف نقض حاکمیت آن شد.

حسین همچنین به پایبندی عراق به حاکمیت خود و تقویت آن از طریق حفظ هماهنگی و ارتباط با طرف‌های مختلف و از طریق اقدامات و تلاش‌های بین‌المللی اشاره کرد.

مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات آتی عراق در موعد مقررش براساس استانداردها و شروطی که اعتماد ملت عراق به اثربخشی مشارکت سیاسی را بازگرداند علاوه بر نشست کشورهای همجوار عراق که اواخر ماه جاری در بغداد برگزار خواهد شد از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه عراق با سفرای کشورهای عربی و نمایندگان دیپلماتیک در پاکستان بود.

فؤاد حسین درباره وضعیت امنیتی افغانستان و تاثیر خطرناک آن برای کشورهای منطقه همانطور که در گذشته رخ داد، صحبت کرد.

وی در پایان بر اهمیت روابط با پاکستان در زمینه‌های نظامی و توسعه بخش‌های اقتصاد، آموزش و بهداشت تاکید کرد.

رئیس جمهوری پاکستان: در کنار عراق در جنگ علیه تروریسم و مبارزه با فساد می‌ایستیم

وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهور پاکستان درباره راه های تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در مسائل دارای اهمیت مشترک و آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه رایزنی کردند.

 

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق با «عارف علوی»، رئیس جمهوری پاکستان دیدار و درباره راه‌های تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در مسائل دارای اهمیت مشترک که مهمترین آن مساله امنیت است و موجب تحقق منافع مشترک دو کشور دوست می شود، گفت‌وگو کرد.

 

دو طرف همچنین بر اهتمام خود به توسعه و تحکیم روابط دوجانبه و اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

فواد حسین تاکید کرد که عراق به ایجاد شراکت اقتصادی با برخی از کشورهای جهان به منظور بازسازی زیرساخت ها امید دارد.

از سویی دیگر، وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهوری پاکستان همچنین درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه رایزنی کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق در آستانه تکمیل مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و سالم است تا به واسطه آن اعتماد مردم به نظام سیاسی را جلب کند.

وی در ادامه بیان کرد که عراق در جهت کاهش شدت تنش‌های منطقه‌ای و تشویق همه طرف‌ها به کنار گذاشتن خشونت و روی آوردن به زبان گفت‌وگو برای تحقق ثبات پایدار در راستای خدمت به ملت‌های منطقه تلاش می‌کند.

از طرفی دیگر رئیس جمهوری پاکستان ضمن تقدیر از حجم روابط پیشرفته بین دو کشور و راه‌های گسترش آن، بر ایستادگی کشورش در کنار دولت عراق در جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی و تلاش برای مبارزه با فساد و ساخت نهاد حکومت تاکید کرد و گفت که عراق می‌تواند تاثیر اقتصادی و سیاسی خود را بازگرداند.

رئیس جمهوری پاکستان دیدگاه خود را نسبت به اقدامات جاری در سیاست خارجی عراق بیان و از آن تقدیر کرد و برای نشست آتی کشورهای همجوار عراق در راستای تحقق منافع عراق و منطقه آرزوی موفقیت کرد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه عراق رئیس جمهوری پاکستان کشورهای عربی بین دو کشور فواد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش

آفتاب‌‌نیوز :

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض