Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان گفت: در برخی موارد ریشه فساد در مدیریت شهری از سمت اعضای شورا بود همچنین در مورد شورای محلات، افرادی بودند که منتفع محله بودند نه معتمد محله و فقط به توسعه مکان خاصی فکر می‌کردند.

به گزارش ایسنا، مجید شاکری‌کرم پنجشنبه 21 مرداد، در صحن شورا به عنوان سومین ارائه دهنده برنامه‌های شهرداری همدان، اظهارکرد: من وقتی وقتی وارد مجموعه مدیریت فناوری اطلاعات شدم پروندههای نوسازی نظمی نداشت اما محله‌بندی را انجام دادیم و ساختمان‌ها را شماره‌گذاری و زیرساخت اساسی شهر الکترونیک را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاکری تصریح کرد: در بحث درآمدهای پایدار، شهرداری فقط خدمات خاصی را انجام می‌دهد در صورتیکه ما در حوزه فنادری اطلاعات با فروش اطلاعات غیرمحرمانه به دانشحویان و شرکت‌ها توانستیم درآمدزایی کنیم.

وی در رابطه با حل معضل شلوغی رینگ اول شهر، بیان کرد: برای کنترل ترافیک در رینگ اول شهر باید تعرفه عوارض تجاری‌سازی رینگ اول را افزایش و تعرفه تجاری‌سازی رینگ دو و سه شهری را کاهش دهیم.

شاکری با اشاره به مزیت و تنگناهای فرهنگی همدان، توضیح داد: حوزه فرهنگی بحث کلانی است و ما نمی‌توانیم آن را به صورت کمی توضیح دهیم و برای ورود به این حوزه که ذی‌نفعان زیادی دارد باید مطالعات همه جانبه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نظام همیار محلات، فرصت ارزشمندی است و ما می‌توانیم از این طرح در بحث افزایش مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم همچنین شهر همدان، قطب دانشگاهی و بهداشتی است و وجود زیارتگاه در همدان، می‌تواند به غنای شهر ارزش بدهد.

شاکری در رابطه با مشکلات شهر همدان، گفت: تغییر هرم سنی در شهر و افزایش میانگین سنی شهروندان، تداخل وظایف در حوزه گردشگری، بیکاری، حاشیه‌نشینی و عدم وجود فضای ورزشی به ویژه در حوزه بانوان از معضلات شهر همدان است.

وی ادامه داد: احیاء بافت قدیمی، ایجاد راسته فرهنگی هنری، ایجاد تعلق خاطر به شهر، شناسایی محلات جرم خیز و کنترل آن مناطق، حمایت از کودکان کار و اقشار آسیب پذیر باید در شهر همدان، اتفاق اُفتاده و همچنین شهر همدان بعد از ساعت ۹ شب، خاموش می شود در صورتیکه شهر به این بزرگی باید حیات شبانه داشته باشد.

شاکری با اشاره به ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: در حوزه تشکل‌های مردمی، نهادهای زیادی وجود دارد و باید از این تشکل‌ها حمایت شود زیرا این گروه‌ها در همه مباحث می‌توانند به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: استفاده از تشکل مردمی در تحقق شهر ما خانه ما باید رخ دهد و این شعار باید در تمام امورات شهری تحقق پیدا کند. ما باید تورهای محلی داشته باشیم شهروندان ببینند در شهر چه اتفاقی رخ می‌دهد.

شاکری با اشاره به طرح شورای محلات، مطرح کرد: در طرح همیار محلات، هدف این بوده که مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کند، مشکلات محلات حل شود،  توسعه ارتباطات صورت بگیرد اما شهروندان به صورت کامل با این طرح، آشنا نیستند و ضمانت اجرایی هم ندارد از طرفی برخی از افراد معتمد محا نیستند بلکه منتفع هستند و فقط به دنبال توسعه یک کوچه یا یک ملک خاص هستند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی تاثیر زیادی در فرهنگ عمومی دارد، توصیح داد: ما باید ذی نفعان را در طرح ها شناسایی و تهدیدها را کم کنیم اما در خیلی از پروژه‌ها پیوست های فرهنگی را لحاظ نمی‌کنیم و بعدا دچار مشکل می‌شویم.

شاکری خاطرنشان کرد: ما باید در بحث درآمد پایدار بازنگری کنیم و هزینه شهری با مدیریت شهری تناسب داشته باشد همچنین توزیع بودجه ریزی عادلانه باشد و  درصدی از بودجه را برای محلات اختصاص دهیم تا شهروندان احساس کنند نقشی در بودجه دارند و مشخص شود چه پروژه‌ای برای شهروندان انجام می‌شود.

وی در رابطه با پروژه شهر الکترونیک، گفت: شهر الکترونیک نیاز به شهردار و مدیران هوشمند دارد و ما نیازمند این هستیم بتوانیم در موضوع شهر الکترونیک پروژه‌ها را یکپارچه‌سازی کنیم.

شاکری با بیان اهمیت شفافیت در حوزه انتصاب مدیران، نحوه تأمین منابع و صدور پروانه‌ها، مطرح کرد: مشکلات مدیریتی، عدم انطباق ساختاری، حجیم بودن بخش ستادی،  موازی کاری، محدودیت صندوق اراضی شهری و وابستگی شهرداری به صدور مجوز از مشکلاتی است که در شهرداری با آن مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد ریشه فساد در مدیریت شهری از سمت اعضای شورا و مدیران شهرداری بود.

شاکری در رابطه با قانون ممیزی، توضیح داد: قانونگذار تأکید کرده که در شهر هر پنج سال یکبار ممیزی صورت بگیرد و سیاست ما این است که هر منطقه یکسال باشد چون منابع اجازه نمی‌دهد که یک دفعه این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد:  ممیزی روستاهایی که به شهر الحاق شده در زمانیکه من مسئولیت داشتم نبود و من نمی‌توانم در این زمینه پاسخگو باشم.

شاکری در رابطه با درآمد پایدار شهرداری از شرکت‌هایی که سهام‌دار آن است، گفت: در شرکت علیصدر و  نمایشگاه‌ها سهام شهرداری مشخص است اما در تله کابین، مشکل حقوقی داریم که باید بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري شهر الکترونیک مدیریت شهری شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها