Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر مادر شهیدان علیرضا و غلامرضا حیدریان در برنامه «سلام تهران» که 21 مرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، با اشاره به اینکه من تنها دو پسر داشتم و هر دو شهید شدند، یادآور شد: علیرضا، پسرِ بزرگم بود. او اولین خبرنگار شهید استان لرستان بود. علیرضا در حزب جمهوری در کنار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت داشت. زمانی که حزب جمهوری منفجر شد، عروسی علیرضا بود. به او گفته بودند برای فیلمبرداری به تهران برود؛ اما چون شب عروسی‌اش بود، پدرش با رفتن او موافقت نکرد. ساعت شش صبح روز بعد از انفجار حزب جمهوری، از طرف استانداری با ما تماس گرفتند و خبر انفجار حزب را دارند و درخواست کردند به علیرضا بگوییم خودش را به آن‌جا برساند.
«مهرانگیز حیدریان» در «میز اتفاق» این برنامه با بیان خاطرات اعزام و شهادت پسر بزرگش علیرضا حیدریان، گفت: علیرضا 22 سالش بود که به شهادت رسید. بار اولی که به جبهه اعزام شد با دوربین خبرنگاری رفته بود. بالای وصیت‌نامه‌اش نوشته اگر سلاح ندارم که بجنگم، سینه‌ای دارم که یک گلوله از دشمن را حرام می‌کند. هنگام دومین اعزامش به جبهه، پسری 20 روزه داشت. امام(ره) فرموده بودند کسانی که می‌توانند سلاح به دست بگیرند راهی جبهه شوند. به او گفتم تازه فرزنددار شده‌ای، نرو. می‌گفت امام(ره) دستور داده‌اند. خودم ساک او را بستم و راهی جبهه‌اش کردم.
او در ادامه گفت: می‌دانستم علیرضا شهید خواهد شد. او سال 61 به شهادت رسید. کنار پیکر فرزندم سخنرانی کردم و خطاب به نیروهای بعثی گفتم که اگر علیرضا دادم و علیرضاها دادیم، قامت ما در برابر شما خم نخواهد شد. یک پسر دیگر دارم و اگر اسلام در تنگنا قرار بگیرد، او را هم به جبهه می‌فرستم.
این مادر شهید در رابطه با اعزام و شهادت پسر دومش غلام‌رضا حیدریان، عنوان کرد: پسر دومم، غلامرضا در سال 67 به شهادت رسید. او هم خبرنگار بود. دو فرزند دختر داشت. پیکر او 13 سال مفقود بود. بعدها پیکرش را برایم آوردند. بعد از شهادت این دو همه با احترام من را همراهی کردند اما حضرت زینب(س) را به اسارت بردند. غم ما که از غم حضرت زینب(س) بالاتر نیست. جانم به فدای حضرت زینب(س) که ان‌شاءالله شفیع ما در آخرت باشند.
حیدریان با اشاره به اینکه اگر به اندازه رگ‌های بدنم اولاد ذکور داشتم، باز هم در راه اسلام و دفاع از وطن فدا می‌کردم، اظهار کرد: افتخار می‌کنم دو پسر داشتم که با نان حلال پدرشان بزرگ شدند و ثمره‌اش راهی بود که انتخاب کردند. پسرانم در راه دفاع از اسلام، وطن و ناموس این خاک به جبهه رفتند و به شهادت رسیدند. اگر به اندازه رگ‌های بدنم اولاد ذکور داشتم، باز هم در این راه فدا می‌کردم.
مادر شهیدان حیدریان در خصوص فعالیت‌های خود، گفت: تمام اهالی خرم‌آباد من را می‌شناسند. فعالیت‌های خیریه و آموزش قرآن دارم. به 40 نفر از بانوان که قرآن خواندن بلد نبودند، آموزش قرآن دادم. اکنون در تهران ساکن هستم و همچنان به همین فعالیت‌ها مشغولم.
وی در پایان افزود: امیدوارم شر ویروس منحوس کرونا از سر تمام دنیا کم شود. به نمایندگی از طرف خانواده‌های شهدا و جانبازان از رئیس جمهور می‌خواهم که فکری به حال مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها بکنند و مردم را از وضعیت بد معیشتی نجات دهند.

کد خبر 5279694 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی خرم آباد محرم 1400 حسینیه مهر معرفی کتاب ماه محرم ادبیات داستانی جایزه ادبی نقد کتاب ادبیات ایران رمان ایرانی تجدید چاپ سوریه برنامه تلویزیونی سوره موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16

ایتنا - کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.
شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در سپتامبر آینده از گوشی جدید خود با نام آیفون 16 رونمایی کند، در حالی که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده شکل و اندازه دستگاه را فاش می کند.

به گزارش ایتنا، سانی دیکسون که به دلیل افشای اطلاعات مکرر خود در رابطه با دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود، روز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس  تصویری را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 16  را به همراه جزئیاتی در مورد دوربین نشان می‌دهد.

طبق تصویر، آیفون 16 معمولی اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی را حفظ خواهد کرد، در حالی که مدل Pro دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود.

 

مدل پلاس نیز مجهز به صفحه نمایش سنتی 6.7 اینچی خواهد بود، اما آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی بزرگتر خواهد بود و همچنین تصویر حالت دوربین متفاوتی را برای نسخه معمولی و نسخه پلاس آیفون 16 نشان می دهد.

کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه