Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قارچ در استان تولید می‌شود که بیش از ۹۸ درصد این میزان قارچ دکمه‌ای، به عنوان دارنده بیشترین اقبال از سوی مصرف کنندگان است.

او با بیان اینکه یک تا ۲ درصد تولید استان به تولید انواع دیگر قارچ‌ها مانند شاه صدف، شیتاکه و گانودرما اختصاص دارد، افزود: به منظور افزایش سرانه مصرف قارچ خوراکی خانوار‌ها در خراسان رضوی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا ظرفیت تولید قارچ خوراکی تا ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته و واحد‌های تولیدی قارچ خوراکی توسعه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص توسعه صنعت قارچ خوراکی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۵۷ واحد تولید کننده قارچ خوراکی در سطح استان با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵ هزار و ۸۳۶ تن و ظرفیت حقیقی ۱۲ هزار و ۵۱۸ تن با سطح زیر کشتی معادل ۷۸ هکتار فعالیت دارند.

میری بیان کرد: تولید قارچ در خراسان رضوی به صورت مستقیم برای هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای حدود ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، بسته به فصل تولید، اشتغال ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: از ۲۵۷ واحد تولیدکننده قارچ خوراکی در خراسان رضوی، ۷۲ واحد صنعتی با ظرفیت تولیدی افزون بر ۵۰ تن در سطح استان فعالیت می‌کنند که تولید این ۷۲ واحد صنعتی برابر ۱۰ تن در سال است و به طور کلی ۲۸ درصد واحد‌های تولید کننده قارچ خوراکی در استان، ۸۰ درصد تولید این محصول را دارند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قارچ دکمه ای مصرف کنندگان اشتغال پایدار خراسان رضوی قارچ خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند