Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:58:44 GMT

صنایع قشم به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۶۹۹۷

صنایع قشم به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده‌اند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: چرا بیماران باید از قشم برای درمان به مرکز استان هرمزگان، یزد، تهران و شیراز مراجعه کنند مگر ادعا نمی‌کنند پزشکان فوق تخصص و متخصص و تجیهزات پیشرفته پزشکی در بیمارستان قشم داریم پس دلیل رفتن بیماران به نقاط دیگر چیست؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قشم ، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در دیدار خبرنگاران جزیره قشم ، اظهار داشت: مدیریت بحران باید قبل از وقوع آن انجام شود اما مشاهده می‌شود در شرایط بحران کنونی به فکر چاره‌اندیشی افتاده‌ایم و این کار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاستی‌های فراوانی که در دوره‌های مختلف در این شهرستان ایجاد شده، افزود: قشم باید با مدیریت درست در سال‌های گذشته به یک مرکز مهم توریست درمانی تبدیل می‌شد تا ضمن  ارائه خدمت به بیماران منطقه، شاهد پذیرش مراجعه‌کنندگان از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر نقاط ایران و جهان باشیم.

حجت‌الاسلام حاجبی ادامه داد: چرا بیماران باید از قشم برای درمان به مرکز استان هرمزگان، یزد، تهران و شیراز مراجعه کنند مگر ادعا نمی‌کنند پزشکان فوق تخصص و متخصص و تجهیزات پیشرفته پزشکی در بیمارستان قشم داریم پس دلیل رفتن بیماران به نقاط دیگر چیست؟

امام جمعه شهرستان قشم همچنین از خوب معرفی نشدن توان هنر صنایع دستی زنان و مردان این جزیره گلایه کرد و گفت: در بسیاری از مسائل مشکلات بزرگی در قشم وجود دارد که رسانه‌ها باید به آن بیشتر بپردازند.

با استقرار دولت جدید امیدواریم کارها در مسیر اصلاح انجام شود البته دولت یک بخشی از جمهوری اسلامی است و تمام نظام نیست و دولت‌ها در زمان‌های مختلف می‌آیند و می‌روند.

وی ادامه داد: این دولت هم اگر درست حرکت کند مورد حمایت و تائید خواهد بود و اگر بد کار کند اولین افرادی که با آن مخالفت کنند امامان جمعه خواهند بود ولی امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد. 

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها بیان داشت: فضای مناسبی برای رسانه‌ها با هدف پوشش اخبار در سطح ملی در ساختمان دفتر امام جمعه راه اندازی خواهد شد و رسانه‌هایی که محل و جای مناسب هم دارند باید در بخش اطلاع‌رسانی با قدرت بیشتری عمل کنند.

به گفته وی، رسانه‌ها باید به مسائل کلان هم بپردازند و اطمینان داشته باشند که ظرافت در کار رسانه بسیار مهم است و باید ابعاد جانبی کار سنجیده شود، سخنان امام جمعه حرف مردم است و رسانه‌ها هم باید از ظرفیت خودشان در این روشنگری‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی تصریح کرد: در همه کارها باید با خدا معامله کرد و اینگونه معامله ارزشمند‌تر از هر معامله‌ای است و زیانکارترین افراد کسانی هستند که آخرتشان را به دنیا بفروشند و بدتر از آن، کسانی هستند که آخرت را به دنیای دیگری بفروشند.

او یادآور شد: سخنانم در خطبه براساس حجتی است که با خدای خودم دارم و هیچ حرفی را بی دلیل نمی‌زنم. 

وی گفت: قشم در زمینه توسعه به یک امر کاریکاتور منطقه آزاد در کشور تبدیل شده است و فقر زیادی در این منطقه دیده می شود در صورتی که می‌توانست بهتر مدیریت شود و خانه‌های طرح مهر، طولا و محلات بافت قدیمی نشان دهنده این واقعیت است.

امام جمعه شهرستان قشم بحث مدیریت دوگانه در قشم را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: من با هیچ کس تعارف ندارم، اداراتی که نمی‌توانند کار کنند از آنان پذیرفتنی نیست که با گلایه از سازمان منطقه آزاد بهانه بیاورند هر مدیری باید وظایف خودش را به درستی انجام دهد و نقش امامت جمعه در قشم برای بررسی موضوعات مختلف پررنگ تر خواهد شد.

راه‌اندازی کانون نویسندگان به طور رسمی با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقش آفرینی انتشارات و نویسندگان و تربیت نویسندگی در آن هم از دیگر موضوعات مطرح شده امام جمعه در دیدار با خبرنگاران جزیره بود.

موضوع شورای فرهنگ عمومی هم با جدیت از سوی امام جمعه قشم مورد بررسی قرار گرفت و حاجبی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک سند بالا دستی نظام باید شکل بگیرد و با مشارکت دانشگاه‌ها و رسانه‌ها باید این کارها را با سرعت و دقت لازم انجام خواهیم داد تا از آن به عنوان نقشه راه استفاده کنیم.

وی در زمینه مطالبه گری خبرنگاران گفت: نگرانی بحقی در بعضی مسائل وجود دارد اگر مطالبه‌ها حق باشد همه باید به عنوان یک حسن از آن استفاده کنیم و رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند.

حجت‌الاسلام حاجبی بیان داشت: متاسفانه مسئولیت اجتماعی صنایع در قشم مشخص نیست و باید سهمی به عنوان مسئولیت اجتماعی پرداخت کنند که این نامشخص است و باید حسابی وجود داشته باشد که به آن واریز شود و به صورت نظام‌مند صرف کارهای مربوطه شود.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان قشم رسانه ها حجت الاسلام رسانه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در آیین معرفی امام جمعه جدید شهرستان ششتمد گفت:‌ حجت الاسلام خاکشور که سابقه ۱۸ سال امامت جمعه در دیگر نقاط استان را دارد، عالمی فعال و فاضل است که هم در حوزه و هم در دانشگاه موفق عمل کرده و سابقه‌ای درخشان داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود:‌ وی دارای سه لیسانس رسمی از دانشگاه فردوسی، فوق لیسانس علوم اسلامی قم و دکترای مبانی فقه و حقوق است که امید می‌رود حضور ایشان در شهرستان ششتمد منشأ خیر و برکات برای منطقه باشد و اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان این خطه از خراسان را تقویت کند.

وی از حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه پیشین ششتمد که مدتی پیش به عنوان امام جمعه خلیل‌آباد معرفی شده بود، برای خدمات چند ساله وی در کسوت امامت جمعه این شهرستان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام خاکشور پیش از این امامت جمعه شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد را عهده‌دار بود که حجت‌الاسلام صادقی نسب، امام جمعه گناباد و جمعی از مدیران، معتمدان کاخک و گناباد و نیز بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده منتخب شهرستان‌های غرب خراسان رضوی و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ششتمد در آیین معارفه وی حضور داشتند.

زیارت گلزار شهدای ششتمد و حضور بر مزار ابوالحسن زید بیهقی، نخستین شارح نهج البلاغه، در شهر ششتمد از دیگر برنامه‌های آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان خراسان رضوی بود.

فرماندار ششتمد اخیرا با اشاره به نبود امام جمعه ثابت در این شهرستان تازه‌ تأسیس تأکید کرده بود که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زودتر نسبت به تعیین تکلیف این شهر و معرفی امام جمعه اقدام کند.

حسین ایثارگر افزوده بود:‌ بیش از ۶ ماه است که حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه ششتمد به امامت جمعه شهرستان خلیل‌آباد منصوب شده است و نماز جمعه ششتمد با خطیب موقت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند