Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی پارسا صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول بسیج کشاورزی و بسیج رسانه شهرستان رشت با اشاره به جایگاه مهم رسانه در دنیای امروز اظهار کرد:امروز اهمیت  و نقش رسانه  در پیشبرد اهداف انقلاب برکسی پوشیده نیست و با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان، با قدرت قدم برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  تمام نقشه‌های استکباری در غرب علی‌رغم عده و عده دشمن با شکست مواجه شد، گفت: بسیج رسانه، تربیت کادر رسانه در  تراز انقلاب در مسیر ترویج و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را در پیش‌گرفته است.

  پارسا با تأکید بر نقش مطالبه گری رسانه‌ها و اهمیت انتقادات رسانه‌ای در پیشرفت کشور افزود: علی‌رغم اینکه رسانه‌ها قدرت مطالبه گری دارند اما انتقادات سازنده در پیش بگیرند چراکه قطعاً انتقاد سازنده راهگشاست نه سیاه نمایی.

مسؤول روابط عمومی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز رسانه باید امید را به جامعه تزریق کند و با قدرت مطالبه گری مسئولین را پای‌کار بیاورد، خاطرنشان کرد: بسیج رسانه استان گیلان با مطالبه گری در حوزه‌های مختلف موفق به تشکیل گروه جهادی و هیئت اندیشه‌ورز شده است.

بسیج رسانه و بسیج کشاورزی دو بازوی توانمند در تحقق مطالبات کشاورزان

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این جلسه با تبریک ایام خبرنگار و تسلیت ایام حزن و عزای سیدالشهدا (ع) اظهار کرد:بسیج کشاورزی و بسیج رسانه دو قشر اثر گزار در جامعه هستند که  توسط سازمان بسیج ابلاغ و ایجاد شد.

سید اکبر قاسمی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز، کشت و زراعت برنج و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها از کارهای انجام‌شده در بسیج کشاورزی بوده است، گفت: ایجاد خلل در امنیت غذایی کشور از اهداف شوم دشمنان بوده که با ورود خوب بسیجیان در طرح همگام با کشاورز و همکاری با کشاورزان این نقشه دشمن نیز نقش بر آب شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در مسیر از دست دادن خودکفایی برنج بودیم که ورود تخصصی بسیج کشاورزی مانع آن شد، افزود: بسیجیان متخصص ما همگام با کشاورزان به‌عنوان مربی در کنار کشاورزان قرار گرفتند تا باری از دوش آنان برداشته شود مربیانی که  از دل خود کشاورزان و از جنس کشاورزان بودند و  امید را در دل کشاورزان زنده کردند.

قاسمی با ابراز تأسف از سو مدیریت‌هایی که منجر به  تغییر کاربری‌ها در گیلان شده است، بیان کرد: با همت بسیجیان جهادی و  کشاورزی  اتفاقات مبارکی در حال رقم خوردن است چرا که بسیج کشاورزی باهمت خود در طرح همگام با کشاورز در مراحل کشت، داشت و برداشت در کنار آنان بوده تا بازغی از مشکلات آنان کم کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت  با بیان اینکه بسیج کشاورزی و بسیج رسانه دو بازوی توانمند در کنار هم بوده تا باری از مشکلات مردم به‌ویژه کشاورزان برداشته شود، افزود: ورود بسیج رسانه استان به موضوعات و مطالبات کشاورزان و حساسیت آن‌ها در بحث تغییر کاربری‌ها می‌تواند مسیر پیشرفت کشور و جلوگیری از سوء مدیریت در تغییر کاربری‌ها را هموار کند.‌

قاسمی با بیان اینکه اوایل انقلاب مربیان جهاد در مسجد همواره به آموزش کشاورزان می‌پرداختند که متأسفانه امروز این ارتباط وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد در فرآیند کاری جهاد از مسجد فاصله گرفته و کارکردهای مسجد را در مسیر آموزش همگانی کشاورزان  در نظر گرفته نمی‌گیرد.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی  رشت با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز در هر دو مجموعه بسیج رسانه و بسیج کشاورزی لازم و ضروری است، تصریح کرد: امروز به این دلیل که بسیج رسانه از نگاه مردم حرف می‌زند جایگاه خود را پیداکرده چراکه  واقعیت‌ها را به مردم انعکاس می‌دهد و مردم به آن‌ها اطمینان دارند.

به گزارش فارس میلاد ابراهیمی به‌عنوان مسؤول بسیج رسانه شهرستان رشت معرفی و از عباس رنجی نیز تکریم شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه کشاورزان کشاورزی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت سید اکبر قاسمی مهدی پارسا فرمانده سپاه ناحیه مرکزی تغییر کاربری ها بسیج کشاورزی مطالبه گری بسیج رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است گفت: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند، اگر توانایی اداره آن را ندارند کارخانه را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحو پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا گیلان، اسدالله عباسی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با اعضای سازمان چای کشور، هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای و چای‌کاران با بیان اینکه توجه به صنعت چای و چای‌کاران منجر به رشد گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است و در چند سال اخیر چای‌کاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند اما امسال تمامی حق‌الزحمه دولت به چای‌کاران پرداخت شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است، افزود: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهم این چای وارد بازار مصرف شود بنابراین اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضائی با آن فرد برخورد می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر بازگشایی به موقع کارخانجات چای خاطرنشان کرد: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند و اگر توانایی اداره آن را ندارند آن را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحوی شده پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانه ۱۴ معصوم یک ظرفیت در خرید تضمینی برگ سبز چای است، تصریح کرد: این کارخانه یک ظرفیت بالقوه است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اگر توانایی اداره آن وجود ندارد، خلع ید شود

وی با تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی در کشور، افزود: تولید با همکاری مردم برای دولت سیزدهم مهم است، زیرا تحقق شعار سال یعنی (جهش تولید با مشارکت مردم) از اهداف دولت در کشور و به ویژه در استان‌های با ظرفیت کشاورزی و صنعتی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته دولت در تلاش برای افزایش تولید بوده و از تولید کنندگان حمایت کرده است، گفت: توجه به تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده که نمونه بارز آن افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای است.

عباسی با بیان اینکه بین زنجیره تولید و مصرف در حوزه کشاورزی باید توازن ایجاد شود، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی از باغ، مزرعه و بازار باید توازن ایجاد شود، از این رو برای تحقق این امر باید به همه جوانب نگاه کرد و با همفکری، وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و توازن را ایجاد کرد.

استاندار گیلان یکی از مشکلات حوزه کشاورزی را توزیع خارج از چارچوب محصولات در بازار دانست و تاکید کرد: باید در حوزه چای، بادام، برنج و زیتون برند سازی و توزیع مناسب انجام شود زیرا در این صورت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موظف به خرید محصولات کشاورزی داخلی و در نهایت فروش آن هستند.

عباسی با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در تأمین نیازهای کشاورزی گیلان از جمله تأمین کودهای شیمیایی تصریح کرد: برای تأمین نیازهای کشاورزان باید تمامی اقدامات لازم انجام شود و جهاد کشاورزی در این خصوص به طور مداوم باید نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چای گیلان را باید به اوج شکوفایی در تولید و عرضه برسانیم، گفت: باید جلسه‌ای میان بانک‌ها برگزار و در آن جلسه میزان تسهیلات اعطا شده به چای‌کاران و کارخانجات چای مشخص شود زیرا کارخانجات برای پرداخت مطالبات خود باید چای را به فروش برسانند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت کامل مطالبات چای‌کاران افزود: با افرادی که در پرداخت مطالبات چای‌کاران قصور کردند برخورد قضائی شده و هیچ عُذری در این خصوص پذیرفته نیست.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، افزود: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

کد خبر 748456

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل