Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@02:26:44 GMT

انتقال ۴محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۷۳۱۴

انتقال ۴محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

معاون وزیر دادگستری از انتقال چهار محکوم ایرانی از گرجستان به کشور خبر داد.

محمود عباسی  افزود: در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند.

وی گفت: اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر، تظاهرات مستانه و درگیری با پلیس است که باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کار گروه حقوقی و قضایی حمایت از ایرانیان خارج از کشور به هموطنانی که قصد عزیمت به دیگر کشور‌ها را دارند، هشدار داد: سرزمین دیگر کشور‌ها عرصه تاخت و تاز و جولانگاه نقض قوانین و مقررات نیست و کشور‌ها اجازه نمی‌دهند، امنیت اجتماعی کشورشان عرصه تاخت و تاز مجرمان دیگر کشور‌ها شود.
عباسی تاکید کرد: ارتکاب جرم در دیگر کشور‌ها علاوه بر تبعات سنگین مجازات، حیثیت و اعتبار بین المللی کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد و متاسفانه نرخ ارتکاب جرم هموطنان در ان کشور بسیار بالاست و دلیل روشن ان هم حداقل انتقال ۱۵۰ محکوم ایرانی از یکسال گذشته از گرجستان به کشور است.
وی گفت: هنوز ده‌ها زندانی دیگر در زندان‌های گرجستان به سر می‌برند که پرونده ان‌ها یا در جریان رسیدگی است یا منجر به صدور حکم نهایی نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد که پیشگیری از وقوع جرم و رعایت قوانین و مقررات دیگر کشور‌ها وجهه همت هموطنانی قرار گیرد که به دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند.
گفتنی است؛ وزارت دادگستری گرجستان با وجود نداشتن معاهده حقوقی و قضایی بین دو کشور در چارچوب عمل متقابل و اقدام بشر دوستانه محکومان ایرانی را تحویل داده است.

/خبرگزاری صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیگر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم گفت: در بارندگی اخیر هیچگونه خسارتی به گندم‌های ذخیره شده استان وارد نشده است.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از بیستم فروردین تاکنون بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در پی هشدار هواشناسی خوزستان برای بارندگی طی روزهای گذشته، با تمهیدات در نظر گرفته و فعالیت صورت گرفته هیچ گونه خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز نگردید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش استان خوزستان در تأمین امنیت غذایی کشور، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان و نظارت استاندار و معاونین، عملیات انتقال گندم از مراکز روباز به سیلوها در دستور کار قرار گرفت و به منظور صیانت از دسترنج گندم‌کاران خوزستان با فعالیت شبانه روزی تمام نیروها اعم از کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و اداره کل تعاون روستایی خوزستان با چادر کشی و محافظت اصولی هیچ گونه خسارتی به گندم‌های موجود در مراکز رو باز وارد نگردید.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ تن گندم تا نیمه اردیبهشت ماه در استان خریداری شده بود، تصریح کرد: از این میزان بیش از ۶۵۰ هزار تن در مراکز نگهداری روباز خریداری شده بود و در راستای انتقال این حجم از گندم به مراکز ذخیره سازی استاندارد شاهد یکی از بزرگترین و حساس‌ترین عملیات‌های لجستیکی کشور بودیم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از این مراکز به کارخانجات آرد و سیلوهای ذخیره سازی استان همچنین مطابق برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر کشور انتقال داده شد.

وی گفت: در حال حاضر موجودی گندم مراکز روباز کمتر از ۲۵ هزار تن گندم است که همین میزان پایان موجودی گندم در مراکز روباز استان خواهد بود.

کد خبر 750773

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند