Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@17:46:39 GMT

زنده: ولادیمیر آلکنو هم از والیبال خداحافظی کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۷۵۳۵

زنده: ولادیمیر آلکنو هم از والیبال خداحافظی کرد؟

سرمربی تیم ملی والیبال بعد از کسب نتایج ضعیف در المپیک توکیو امروز به صورت آنلاین رودرروی خبرنگاران ایرانی نشست.

به گزارش "ورزش سه"، ولادیمیر آلکنو، سرمربی روسی تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو که بعد از حذف در همان مرحله مقدماتی به تهران بازنگشت و به کشورش سفر کرد، امروز در یک نشست خبری آنلاین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست برخی خبرنگاران به فضای کوچک در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون اعتراض هایی داشتند که همین موضوع باعث تاخیر در شروع نشست شد.

 


بدترین نتیجه ما مقابل ژاپن بود


ولادیمیر آلکنو در نشست خبری آنلاین امروز خود درباره دلایل نوسان تیم ملی در میدان المپیک که شروع قدرتمندی در اولین مسابقه داشتیم و موفق به شکست لهستان شدیم، اما پس از آن سه شکست را تجربه کردیم، گفت: ارزیابی من این است که عملکردی منفی در المپیک داشتیم اما اگر بازی به بازی نگاه کنیم از نظر روحی و روانی مقابل لهستان شرایط ایده‌آل داشتیم. در مقابل ونزوئلا یک سر و گردن بالاتر بودیم، مقابل کانادا حریف اجازه بازی به ما نداد. به همین خاطر بد بازی کردیم و روز خوب آن‌ها بود. اما بدترین نتیجه ما با ژاپن بود که می‌توانستیم پیروز میدان شویم اما این اتفاق نیفتاد.

 


از قبل گفته بودم بعد از توکیو باید به روسیه بروم


او در خصوص چرایی عدم بازگشتش به ایران بعد از المپیک عنوان کرد: از همان اوایل همکاری با فدراسیون والیبال گفته بودم که پس از اتمام بازی ها باید برای کارهای شخصی به روسیه بروم. امروز هم که سعی کردم با خبرنگاران صحبت کنم ابتکار خودم بود چون می دانستم خبرنگاران و هواداران منتظر توضیحات هستند. برگزاری این نشست خبری از راه دور به دو دلیل یعنی کمک به فدراسیون در مسائل مالی و همچنین شیوع کرونا و تسریع در روند پاسخگویی انجام می شود.

 

 

درباره مسائل کوچک و بزرگ با مربیان ایرانی مشورت می‌کردم


سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال که نظرات مربیان ایرانی تا چه اندازه در تصمیم‌گیری آلکنو تاثیر داشت چون به نظر می‌رسد نسبت به نظر مربیان ایرانی بی‌توجه بوده گفت: از روز اول مربیان ایرانی همه در سالن حضور داشتند و درباره مسائل فنی از کوچکترین تا بزرگ‌ترین مسائل با هم مشورت می‌کردیم. اما این حرف درست است که من تصمیم نهایی را می‌گرفتم. شاید از بیرون این‌طور قضاوت می‌شد که من با مربیان ایرانی مشورت نمی‌کردم. این موضوع صحت ندارد. آن‌ها بر سر کوچک‌ترین مسائل به من مشورت می‌دادند اما تصمیم نهایی را من می‌گرفتم.

 

 

کسی چوب لای چرخ من نگذاشت


وی درباره دلیل استفاده از مرتضی شریفی در پست دریافت کننده گفت: دستم برای انتخاب بازیکنان باز نبود. از روز اول انتخاب محدود بود. با در نطر گرفتن تمام شرایط شریفی بهتر بود و برای همین او را انتخاب کردم. آیا کسی می تواند بگوید بازیکن جوان کم تلاش کرد؟ بازیکنان هرچه توان داشتند، گذاشتند. البته از بازیکنان باتجربه انتظار بیشتری داشتم ولی باز هم آنها کم کاری نکردند. باید به لیگ والیبال ایران نگاه ویژه تری داشته باشید.


آلکنو در ادامه این نشست خبری بازهم بحث دخالت فدراسیون در تصمیمات فنی را رد کرد و درباره نتایج اضافه کرد: در تمام نشست‌های خبری که تاکنون انجام شده همواره این تصور وجود داشت که کسی چوب لای چرخ من نگذاشته، اما این‌طور نبود. فدراسیون تمام نیازهای ما را فراهم کرد. ولی باید این موضوع را در نظر بگیریم که 50 درصد تیم من جوان بودند. 50 درصد جوانان همه در لیگ ایران اکثرا بازی می‌کردند. در حال حاضر آمار و ارقام همه حرف‌ها را می‌زند. اگر به لیگ روسیه، لهستان، برزیل و... را با لیگ ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌‌شوید که 70 درصد سرویس‌ها در ایران موجی زده می‌شود. به این ترتیب با سرویس‌های قوی کسانی که از لیگ‌های دیگر می‌آیند ما به مشکل می‌خوردیم. باید به آینده و وضعیت لیگ ایران نگاه کنید تا این مشکل حل شود.

 


کار کردن با 30 بازیکن ضربه بزرگی به من زد


آلکنو در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تمهیدات لازم را برای آماده‌سازی تیم ملی انجام داده است، اظهار کرد: من از روز اولی که به ایران آمدم برای بار دهم تکرار می‌کنم فدراسیون هر چه در توان داشت، از سالن بدنسازی تا پزشک برای ما تامین کرد. ‌بنابراین تاکید می‌کنم فدراسیون همه تمهیدات را آماده کرد. اما آن‌ چه که اشتباه من بود حضور ۳۰ بازیکن در ابتدای تمرین بود، شما به من یک مربی معرفی کنید که با این تعداد بازیکنان کار کند، چون نمی‌خواستم در حق کسی احجاف شود اما می‌خواستم همه بازیکنان را زیرنظر بگیرم. این موضوع ضربه بزرگی به ما زد.

 

 

مشکل اصلی ما سرویس بود؛ کمر تیم شکست


در ادامه نشست یک خبرنگار از آلکنو پرسید شما قبل از حضور در ایران گفته بودید: "مسائل مالی برایتان وسوسه انگیز است و نمی توان از لیمو، رب گوجه فرنگی گرفت." با توجه به این اظهارنظر پس شما برای پول به تیم ملی ایران آمدید؟ آلکنو نیز در پاسخ به این سوال گفت: اگر مصاحبه را با دقت خوانده باشید گفتم انگیزه اصلی من در ایران، حضور در چهارمین المپیک بوده است.

 

در رابطه با مسائل مالی نیز باید بگویم اگر می گفتم پول مهم نیست دروغ گفته بودم. هر مربی مسائل مالی برایش مهم است ولی انگیزه اصلی من حضور در چهارمین المپیک بود. واقعیت در رابطه با اینکه گفتم از لیمو نمی توان رب گوجه فرنگی گرفت این است  که در بازی ها دیدید وقتی یک بازیکن نمی تواند توپ سرویس را از روی تور رد کند، نمی تواند مقابل تیم های بزرگ بازی کند. کمر تیم شکست. همه دیدند چقدر در رد کردن توپ روی تور دچار مشکل شدیم. در پاس های دوم هم دچار مشکل شدیم ولی تا حدودی بر طرف کردیم. مشکل اصلی ما سرویس بود.

 


من فکر کردم معروف به سرویس بهداشتی رفته!


آلکنو در بخش بعدی این نشست خبری با سوالی در خصوص صحنه ای که سعید معروف در بازی با ژاپن از تیم جدا شده بود و در گوشه ای از سالن تنها حضور داشت، گفت: در رابطه با معروف صحنه ای که همه دیدند، قضاوت دوربین های تلویزیونی بود. من فکر کردم شاید معروف به سرویس بهداشتی رفته است! فشار بازی بسیار بالا بود، تمام سعی معروف کمک به تیم بود. حالت روحی معروف در رختکن را برای دشمنم هم آرزو نمی کنم!

 


از خداحافظی معروف متاسف شدم


سرمربی روسی همچنین در خصوص خداحافظی معروف هم افزود: معروف حتما صلاح دیده است که خداحافظی کند. من هم متاسف شدم ولی آینده کاری معروف به خودش مربوط است.

 

 

به روسیه رفته‌ام و حاشیه ها در ایران مانده


ایران در جام ملت‌ها نتیجه خوبی نگرفت و در المپیک هم به آن‌چه می‌خواست نرسید. آلکنو در پاسخ به این که آیا انتظار رفتن به جمع 4 تیم برتر انتظار بی‌جایی برای والیبال ایران در المپیک بود، گفت: اگر فکر می‌کنید تنها ثمره من در ایران، حضورم در چهارمین المپیک بوده، نظر شماست و می‌پذیریم. اما اگر بخواهیم با دید کارشناسانه نگاه کنیم، جوانان زیادی که آینده والیبال ایران هستند به تیم ملی اضافه شده‌اند و از این نظر ما کار بزرگی کردیم. تنها موضوع، عدم صعود ما از مرحله گروهی المپیک آن هم به خاطر یک بازی بود. رقیب مستقیم ما ژاپن بود که از نظر فنی و همه چیز تقریبا با ما هم سطح بود. ما باید این رقیب را می‌بردیم.


او در واکنش به حاشیه‌هایی که قبل از المپیک هم ایجاد شده بود هم گفت: درباره حاشیه‌ها صحبت نمی‌کنم چون دیگر به روسیه رفته‌ام و حاشیه ها هم در ایران مانده. پس به این سوال پاسخ نمی‌دهم.

 


نوک پیکان انتقادات به سوی من باشد، نه بازیکنان


آلکنو اما از همه خواست نوک پیکان انتقادها را تنها به سوی او نشانه روند و نه بازیکنانش. او در این بخش از صحبت هاش گفت: هر انتقادی که شود، خواهش می‌کنم نوک پیکان به سوی من باشد. یک نفر باید جوابگو باشد و آن شخص هم من هستم. از مردم و همه خواهش می‌کنم بازیکنان را سرزنش نکنند. اگر بخواهم بگویم مرا ببخشید، بچگانه خواهد بود. من همه دانش و توانم را به کار گرفتم. هیچ کم کاری از سوی من و بازیکنان نبوده. برای من لحظه خداحافظی با بازیکنان احساسی بود. برای من و بازیکنان این نتیجه دردناک بود. مسئول مستقیم این شکست و عدم نتیجه گیری من هستم.

 


قصد دارم کلا والیبال را کنار بگذارم


وی درباره آینده کاری خود عنوان کرد: درباره خودم هم باید بگویم که قصد دارم کلا والیبال را کنار بگذارم. احتیاج به استراحت و بازنگری در کارهایم را دارم. البته از طرف یک باشگاه روسی پیشنهاد همکاری به عنوان مشاور فنی را دارم. به پیشنهادات فکر می‌کنم.

 


امیدوارم کارهای من به کمک عطایی بیاید


ولادیمیر آلکنو در واکنش به انتخاب بهروز عطایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت: برای بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی ایران از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم سهم کوچکی که ایفا کردم و به بازیکنان جوان فرصت دادم که میدانی به بزرگی المپیک را تجربه کنند، به کمک مربی جدید تیم ملی ایران در آینده بیاید.

والیبال ولادیمیر آلکنو تیم ملی والیبال ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: والیبال ولادیمیر آلکنو تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ولادیمیر آلکنو مربیان ایرانی والیبال ایران مسائل مالی نشست خبری حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها

یک اشتباه عجیب باعث شد پشت خط زن تیم ملی هلند که رقیب ایران برای صعود به المپیک است، از حضور در لیگ ملت‌ها باز بماند.

به گزارش ایسنا، بنی توینسترا، پشت خط زن تیم ملی والیبال هلند، امسال در لیگ ملت های والیبال شرکت نخواهد کرد. این اتفاق نتیجه یک خطای داخلی توسط فدراسیون والیبال هلند در مراحل ثبت نام بوده است.

تلاش برای رفع این مشکل ناموفق بوده و به این ترتیب این بازیکن هلندی قادر به همراهی هلند در لیگ ملت‌ها نخواهد بود. 

فدراسیون والیبال هلند نام ۳۰ بازیکن را برای حضور در لیگ ملت‌ها ارائه داد اما معلوم شد که ۲۹ بازیکن واجد شرایط بازی در لیگ ملت‌ها هستند چرا که اطلاعات مربوط به یکی از بازیکنان تکمیل نشد و به این ترتیب او حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

هرمان مپلینک مدیرفنی تیم ملی والیبال هلند گفت: این اشتباه وحشتناک و غم انگیز است. ما برای بنی متاسفیم که همیشه بی قید و شرط خود را وقف تیم می‌کند. این اشتباه برای کادرفنی و تیم نیز بسیار ناراحت کننده است اما متأسفانه برگشت ناپذیر است.

بنی توینسترا در واکنش به این اتفاق گفت: من از اتفاقی که افتاد بسیار ناامید هستم. شما تمام سال را صرف تلاش برای پیشرفت می کنید و تمام طول سال به فکر رسیدن به المپیک هستید ولی این اتفاق تلخ برای شما رخ می‌دهد. خیلی از این بابت ناراحت شدم که نمی توانم در لیگ ملت‌ها هلند را همراهی کنم اما متاسفانه اشتباهاتی صورت گرفته و راه جبرانی ندارد. این اتفاق بسیار مایه تاسف است.

هلند در تلاش برای کسب جواز حضور در المپیک است و پیاتزا سرمربی ایتالیایی هلند به زودی جانشین این بازیکن را اعلام خواهد کردو اگر هلند جواز حضور در پاریس را کسب کند، این بازیکن ۲۳ ساله می تواند در المپیک، کشورش را همراهی کند.

به گزارش ایسنا، هلند یکی از رقبای ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک است که در حال حاضر امتیاز بالاتری نسبت به ایران دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند