Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت خارچه ایران در پی انتشار عکس جنجالی از نشست سفیران انگلیس و روسیه در محل سفارت روسیه در تهران، سفیر روس را "دعوت" کرد.

به گزارش عصرایران، صفحه سفارت روسیه در تهران، عکسی از نشست سفیران انگلیس و روسیه در محل این سفارتخانه منتشر کرد. در این عکس، دو سفیر به شکلی مشابه نشست سران امریکا، روسیه و انگلیس نشسته بودند و صندلی میان آنها نیز خالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنگ جهانی دوم، سران انگلیس، آمریکا و روسیه با سفر به ایران در همین سفارتخانه روسیه نشستی را برگزار کردند. قبل از این نشست، ارتش های انگلیس و روسیه ایران را اشغال کرده بودند. این نشست بدون اطلاع یا اجازه مقامات ایرانی برگزار شد.

با انتشار این عکس، اعتراضات و انتقادات زیادی مطرح شد از جمله ظریف وزیر خارجه و امیرعبداللهیان وزیر خارجه پیشنهادی در دولت جدید هم توییت های انتقاد آمیز منتشر کردند. بسیاری این عکس را نشانه ای از تحقیر و یاداوری اشغال ایران می دانند.

اطلاعیه وزارت خارجه ایران: دعوت از سفیر روسیه / ابراز تاسف کرد

وزارت خارجه ایران در واکنش، سفیر روسیه در تهران را "دعوت" و سپس اطلاعیه ای را منتشر کرد. 

متن اطلاعیه وزارت خارجه ایران به این شرح است: 

- سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد.

- سفیر روسیه در این‌ ملاقات تصریح‌نمود که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

- سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می نمایم.

- مدیرکل اوراسیای وزارت امورخارجه نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری نمود که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد قابل پذیرش نبوده و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه دقیق سفرا قرار گیرد.

- در این ملاقات همچنین تاکید گردید ملت بزرگ ایران طی ۴۲ سال گذشته به کرات ثابت کرده اند که استقلالی که با جانفشانی‌ها و مقاومت‌های تاریخی به دست آورده اند را با تمام دقت و جدیت محافظت کرده و به عنوان یک کشور مقتدر روابط خود با کشورهای دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می‌نمایند. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران

شهردار زلنودولسک روسیه در دیدار با سرکنسول ایران در کازان ضمن دعوت از میرزاخانی برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، داود میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، میزبان آفاناسیف پاولوویچ، شهردار زلنودولسک، بود تا در خصوص همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری به تبادل نظر بپردازند. 

آفاناسیف در این دیدار ضمن دعوت از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه با همکاری سرکنسولگری اعلام نمود و از ایشان جهت بازدید از منطقه زلندولسک و ظرفیت‌های بنادر رودخانه‌ای و به ویژه بندر تازه تاسیس ترکیبی در حاشیه جزیره سیویاژسک دعوت به عمل آورد. 

سرکنسول کشورمان ضمن قبول دعوت به عمل آمده، اجلاس کازان فروم را فرصت مناسبی برای آشنایی تجار و بازرگان ایرانی با امکانات و تسهیلات این منطقه قلمداد نمود.

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود