Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@00:16:18 GMT

واکنش یمنی‌ها به استقرار نیروهای انگلیسی در المهره

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۸۴۴۲

واکنش یمنی‌ها به استقرار نیروهای انگلیسی در المهره

یمنی‌ها ضمن اعلام اینکه قصه‌های رسانه‌های سعودی و انگلیسی درباره علت آمدن نیروهای خارجی به المهره بهانه‌های واهی است، از تشکیل کمیته مقابله با چالش‌های جدید در این استان خبر دادند.

به گزارش مشرق، «کمیته برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز» و شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی در استان «المهره» ورود نیروهای بیگانه به این استان در شرق یمن به بهانه‌های واهی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، طی نشستی که میان اعضای کمیته مذکور و شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی المهره برگزار شد آخرین تحولات این استان مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در نشست مذکور تصمیم گرفتند، کمیته‌ای از تمام طیف‌ها برای کار مشترک در آینده و مقابله با چالش‌های جدید تشکیل شود.

«بدر کلیشات» از مقامات محلی المهره در این خصوص گفت، نیروهای انگلیسی در پی تکرار سناریوی اشغال عدن در المهره با همان بهانه قبلی هستند.

«سالم بلحاف» از مسؤولان کمیته برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در المهره هم گفت، نیروهای انگلیسی و آمریکایی با بهانه‌های واهی به المهره آمده‌اند و قصد آنها اشغال این استان و اجرای دستورکارهاست.

وی تأکید کرد، قصه‌هایی که رسانه‌های سعودی و انگلیسی درباره علت آمدن نیروهای خارجی به المهره می‌گویند، بهانه‌های واهی است.

هفته جاری، روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» گزارش کرد که یک تیم ۴۰ نفری از نیروهای هوایی ویژه انگلیس (SAS) وارد فرودگه الغیظه در استان المهره در شرق یمن شده تا به اصطلاح‌ آن‌هایی را که مسئول حملات اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در آب‌های عمان بوده، تحت تعقیب قرار دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان انگلیس عمان یمن بهانه های واهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید