Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:32:56 GMT

پکن: کانادا در امور قضایی داخلی چین دخالت نکند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۸۵۴۰

پکن: کانادا در امور قضایی داخلی چین دخالت نکند

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات و بیانیه‌های مقام‌های کانادا در محکومیت صدور حکم زندان برای جاسوس کانادایی را دخالت در امور داخلی پکن خواند و رد کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال اظهارنظرهای مقام‌های مختلف کانادا از قبیل نخست‌وزیر درباره صدور حکم ۱۱ سال زندان برای یک تبعه کانادایی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این سخنان، مداخله در امور قضایی داخلی چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی چین، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین از احکام صادر شده دادگاه‌های این کشور علیه دو تبعه کانادایی دفاع کرد.

به گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، این مقام دولت چین درباره اظهارات و بیانیه‌های دولت کانادا در خصوص احکام قضایی اخیر علیه اتباع کانادایی اعلام کرد، کانادا در امور قضایی داخلی چین دخالت نکند.

نخست‌وزیر کانادا اقدام دادگاهی در چین را در صدور حکم ۱۱ سال زندان برای  «مایکل اِسپاوور» که در چین مشغول جاسوسی بود، محکوم کرد. وی صدور حکم اعدام برای «لوید اسچلنبرگ» به جرم قاچاق مواد مخدر را هم محکوم کرده بود.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، اقدامات کانادا به طرزی جدی حاکمیت قانون را نقض کرده و چین این اقدامات را محکوم می‌کند

وی روز پنجشنبه (امروز) گفت، دادگاه‌ها در چین پس از بررسی حقایق مربوط به جنایات مرتکب شده توسط این دو تبعه کانادایی، احکام را مطابق قانون صادر کردند و حقوق و منافع مشروع آنها محفوظ است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد، چین کشوری مبتنی بر حاکمیت قانون است و صرف نظر از ملیت مجرم، مقامات قضایی طبق قانون با او رفتار برابری می‌کنند و از هویت خارجی نمی‌توان به عنوان سپری برای فرار از مجازات استفاده شود.

هوا چونینگ از کانادا به دلیل داشتن استاندارد دوگانه درباره این اصل که همه در برابر قانون برابر هستند، و همچنین تلاشش برای سیاسی کردن مسائل حقوقی انتقاد کرد.

تنش‌ها در روابط کانادا و چین که از زمان بازداشت «مِنگ وانژو» مدیر مالی شرکت «هوآوی» به اتهام نقض تحریم‌های ایران ادامه دارد، با صدور حکم زندان برای یک جاسوس کانادایی و حکم اعدام برای یک قاچاقچی کانادایی وارد مرحله تازه‌ای شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دولت کانادا شرکت هواوی هوا چونینگ شرکت هوآوی وزارت خارجه چین دولت چین چین کانادا سخنگوی وزارت خارجه چین صدور حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • نوبت مکافات جنایت
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه