Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عالیپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این افراد ۱۵۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی در غرب جاده اهواز- خرمشهر زندگی می کنند که از حد اقل خدمات رفاهی، اجتماعی هم برخوردار نیستند و متاسفانه این جمعیت هم درحال افزایش است و قطعا تشدید حاشیه نشینی در این کلانشهر مشکلاتی برای مردم و شهرداری به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اولویت بندی کارها برای کسب رضایت شهروندان افزود: متاسفانه در سالهای اخیردر مجموعه شهرداری اهواز کارها بر اساس اولویت انجام نشده است به طوریکه برخی کارهای مهم و پروژه های ضروری در اولویت قرار نگرفته و همین امر هم نارضایتی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: برخی مدیران شهرداری با اهداف شخصی و اینکه بهتر دیده شوند پروژه های غیر اولویت دار را در سالهای اخیر در کلانشهر اهواز اجرا کرده اند و این در حالی است که این طرحها می بایست در اولویتهای بعدی قرار گیرد تا رضایت شهروندان حاصل شود به عنوان مثال  اجرای برخی روگذرها و زیرگذرها  در اهواز که بسیار هزینه بر بوده و در اولویت بعدی قرار داشتند را بایستی در اولویت بعدی قرار داد و این در حالی است که صرف هزینه های زیاد برای این طرحها شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر به شهروندان دچار مشکل کرده است.

حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت نمی شود

سرپرست شهرداری اهواز گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری اهواز بسیار مشهود و آزار دهنده است به طوریکه در سال‌های اخیر میزان درآمدهای شهرداری نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است و این امر عملا شهرداری را در ارائه خدمات به شهروندان با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۶ مجموع درآمدهای این شهرداری سالانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که نرخ خدمات و تجهیزات شهرداری بسیار افزایش یافته و متناسب با این درآمد نبوده است.

وی گفت: سال گذشته نیز میزان درآمد کلانشهر اهواز ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که میزان هزینه کرد این شهرداری ماهانه یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است و عملا شهرداری توان پرداخت هزینه های خود را نداشته است.

 به گفته وی هر سازمانی که میزان درآمد آن کمتر از هزینه کرد آن باشد عملا یک سازمان  ورشکسته است و این موضوع در مورد شهرداری اهواز هم صدق می کند و عملا این شهرداری در حال حاضر با توجه به میزان درآمد و هزینه کرد آن ورشکسته است که توان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اهوازی را ندارد.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: بر خلاف اینکه اهواز دارای آلایندگیهای ناشی از نفت و کارخانجات بزرگ صنعتی است ولی هیچگونه حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت نمی شود که لازم است مسئولان استانی و کشوری به این موضوع ورود کنند زیرا شرکتهای آلاینده باید سهم آلایندگی و وظیفه اجتماعی خود را  به شهروندان پرداخت نمایند.

کمبود کادر تخصصی در شهرداری اهواز

وی با اشاره به اینکه لازمه  ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در شهرداریها  در گرو  جذب نیروهای متخصص است افزود: حدود ۲۰ سال است که هیچگونه آزمون استخدامی در شهرداری اهواز برای جذب نیروی متخصص برگزار نشده است و تنها نیروهای پیمانکاری و غیر متخصص برای پیشبرد کارهای مردم به کادر اداری اضافه شده اند که اغلب هم غیر متخصص می باشند.

عالیپور اضافه کرد: شهرداری یک مجموعه چند بعدی است که می بایست منابع انسانی آن به روز بوده و لازم است برای  پیشبرد کارها از افراد متخصص در آن استفاده کرد و این درحالی است که کمبود نیروی متخصص در این شهرداری باعث کند شدن کارها و یا انجام نشدن کارهای مطلوب برای شهروندان شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری اهواز را کوتاه بودن عمر مدیریتی در این شهرداری ذکر کرد و گفت: ناپایداری مدیریتی باعث می شود که یک مدیر نتواند به صورت کلان فکر کند و یا برنامه های بلند مدتی را برای شهر اهواز طراحی و اجرا نماید که نمونه آن اجرا نشدن طرح جمع آوری آبهای سطحی در کلانشهر اهواز است که تا کنون هیچ شهرداری آن را اجرا نکرده است.

دفع آبهای سطحی از اولویتهای شهرداری است

 سرپرست شهرداری اهواز گفت: به دلیل کمبود بارشهای سالانه در کلانشهر اهواز اجرای طرح دفع آبهای سطحی در کلانشهر اهواز جزو اولویت‌های این شهرداری نبوده است و این در حالی است که نبود شبکه دفع آبهای سطحی با توجه به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اهواز در سالهای اخیر به یک مشکل و معضل بزرگ برای شهروندان تبدیل شده است.

وی گفت: شهرداری اهواز در این زمینه در حال حاضر مستاجر شبکه آب و فاضلاب است و آبهای سطحی شهر از طریق شبکه آب و فاضلاب دفع می شود که به دلیل فرسوده بودن شبکه فاضلاب چنانچه بارشها گسترده باشد این شبکه توان دفع روان آبها را ندارد و باعث پس زدگی شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر اهواز می شود.

عالیپور گفت: در حال حاضر کلانشهر اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که این شبکه کاملا قدیمی و فرسوده است و هر وقت آبهای سطحی را بخواهیم از طریق این شبکه دفع کنیم با مشکلات عدیده مواجه می شویم و به همین دلیل ضرورت دارد تا هرچه سریعتر اقدام به ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی در کلانشهر اهواز نماییم.

وی گفت: طبق بررسی های انجام شده به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب ۲۵۰ نقطه شهر  با فوران و پس زدگی فاضلاب مواجه است و همین امر باعث اعتراض و نگرانی شهروندان اهوازی شده است.

به گفته وی تا کنون شهرداری اهواز برای تقویت شبکه فاضلاب این کلانشهر بیش از هزار میلیارد ریال هزینه کرده است که به دلیل فرسودگی زیاد این شبکه مطلوب و استاندارد نشده است.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: بهبود شبکه معابر کلانشهر اهواز جزو اولویتهای ماست هر چند شرکت آب و فاضلاب در سالهای اخیر لطمه های زیادی به معابر شهر وارد کرده است به طوریکه ۱۰۴ کیلومتر از آسفالت خیابانهای اهواز به خاطر فاضلاب شکافته شده و اکنون نیاز به ترمیم و بازسازی دارد ولی به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته ایم این شکافها را ترمیم کنیم.

رسانه ها در اقناع سازی افکار عمومی تلاش کنند

سرپرست شهرداری اهواز گفت: مطالبه گری حق شهروندان و رسانه هاست اما بزرگنمائی مشکلات نبایستی به دغدغه شهروندان اهوازی منجر شود زیرا برای پیشبرد کارها به تعامل شهروندان نیازمندیم اما اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شود شهروندان در کمک کردن به شهرداری امتناع خواهند کرد.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره ای خارجی و معاند بر روی اهواز و خوزستان متمرکز شده اند و مدام اخبار منفی را بزرگنمائی می کنند تا بین مردم وحاکمیت شکاف ایجاد شود به همین دلیل رسانه های داخلی باید کمک کنند تا بجای سلب اعتماد مردم ، تعامل مردم با شهرداری اهواز را رقم زنند.

عالیپور گفت: در عین حال ما به انتقاد سازنده از سوی مردم و رسانه ها نیاز داریم زیرا که معتقدیم انتقاد سازنده باعث یافتن نقاط ضعفمان می شود و قطعا پس از یافتن نقاط ضعف به دنبال رفع آن خواهیم بود.

وی گفت: برای رفع مشکلات فعلی شهر اهواز اولویت بندیهای کارشناسی انجام داده ایم و چهار اولویت اصلی را با نظر مردم که اخیرا از آنها نظر سنجی شده است در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: قبول دارم که مبلمان شهری اهواز متناسب با شان و جایگاه مردم نیست ولی تلاش می کنیم این مبلمان را در آینده نزدیک بهبود بخشیم و به زودی طرحهایی را در این زمینه آغاز خواهیم کرد که از جمله این طرحها طرح شهروند سلامت است که در روزهای آینده کلنگ زنی خواهد شد.

در این نشست برخی خبرنگاران در مورد نواقص شهری اهواز مطالبی را بیان کردند که سرپرست شهرداری اهواز قول داد این مطالب را پیگیری نماید.

برچسب‌ها خوزستان اهواز شهرداری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز شهرداری اهواز خوزستان اهواز شهرداری اهواز کلانشهر اهواز سالهای اخیر دفع آبهای سطحی میلیارد ریال شبکه فاضلاب میزان درآمد ارائه خدمات شهر اهواز برای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع با بودجه‌ای نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور بهبود و بهسازی کیفیت آسفالت معابر شهری و در راستای سهولت تردد خودروها، تسهیل در رفت و آمد و با هدف جلب رضایتمندی شهروندان، اجرای عملیات بهسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد که پس از تسطیح و رگلاژ، خاکبرداری و خاک‌ریزی عملیات، زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مساحت پروژه کوی مهدیس ۱۱۰ هزار مترمربع با اعتباری نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال است که طی مدت ۹ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادحسینی اضافه کرد: اجرای این پروژه به بهسازی محیط شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان منجر خواهد شد.

کد خبر 751018

دیگر خبرها

  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم