Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: "امور خیریه" در کشور و استان، سر و سامان درستی ندارد و متولی هم برای آن نیست و موضوع مهم این است که سازمان اوقاف و امور خیریه نام دارد ولی "امور خیریه" در این امر دخیل نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری در بازدید از خبرگزاری تسنیم به مناسبت روز و هفته خبرنگار، ضمن تبریک و تقدیر از خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگاری و رسانه نقش مهم و پررنگی در توسعه و ترویج فرهنگ وقف دارد،  امروزه نیاز است در حوزه ترویج فرهنگ و وقف حرکات مطلوبی صورت بگیرد و این موضوع نیازمند همراهی اصحاب رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وقف یک سنت حسنه است که قبل از اسلام وجود داشته و در زمان پیامبر این امر تحقق بیشتری پیدا کرده است، افزود: وقف عامل توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه است، در نسل‌های گذشته فراز و نشیب‌های متعددی در زمینه فرهنگ وقق به وجود آمد، در زمان پهلوی بیشترین ظلم و اجحاف در زمان پهلوی صورت گرفت و بیشترین موقوفه خواری در زمان پهلوی بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با تاکید بر اینکه درآمد موقوفات ناچیز است، تصریح کرد: بعد از گذشت مدت زیادی از زمان پهلوی هنوز ضرباتی که این حکومت به حوزه وقف وارد کرده جبران نشده است.

امیری بیان کرد: متاسفانه سازمان اوقاف در سطح کشور در حوزه رسانه ضعیف است، به فضای مجازی در استان کم توجهی شده و از طرفی سازمان اوقاف نیز درآمدی برای افزایش تاثیر فضای مجازی در راستای شناخت ظرفیت‌های وقف به مردم ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: در رابطه با بحث رسانه اول باید جایگاه آن مشخص شود چرا که مردم هنوز نسبت به رسانه آگاه نیستند، رسانه می‌تواند فرهنگ یک استان را متحول کند و عامل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد، وقتی این عطش ایجاد شد می‌توان گفت در حال حاضر نیازمند پشتیبانی در راستای شناخت ظرفیت وقف هستیم که وابسته حمایت اعتباری دولت در این زمینه است.

امیری اضافه کرد: "امور خیریه" در کشور و استان، سر و سامان درستی ندارد و متولی هم برای آن نیست و موضوع مهم این است که سازمان اوقاف و امور خیریه نام دارد ولی "امور خیریه" در این امر دخیل نیست.

میزگرد|چالش‌های حوزه خبر و خبرنگاری / افراد تصمیم‌گیر در حوزه رسانه نگاه دقیق و دغدغه‌مند ندارند‌فرمانده سپاه استان کردستان: رسانه‌ها برای مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی ‌گام بردارندسخنگوی سپاه: اجازه عرض‌اندام به دشمن نمی‌دهیم/ توپخانه رسانه‌ای دشمن ‌به‌سمت ‌سرمایه‌های انقلاب‌ ‌تنظیم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان خاطرنشان کرد: در ماه محرم طرح "بصیرت عاشورایی" در استان توسط اوقاف درحال اجراست، در اکثر امامزادگان مراسمات عزاداری باتوجه به وضعیت کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و بنا بر این است که مراسمات باشکوه برگزار شوند و مردم از این ظرفیت‌ برای عزاداری بر اباعبدالله(ع) استفاده کنند.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف زمان پهلوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری

دریافت 14 MB کد خبر 6096662

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری