Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله محسن زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به واگذاری ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر ساکن در محدوده این شرکت پس از پنج دهه گفت: با این اقدام ۲۵ درصد از منابع فعال بخش زراعت این شرکت کم شد که این امر بر فعالیت و درآمدهای شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: تلاش مدیریت جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پس از ابطال واگذاری در سال گذشته، بر تبدیل اراضی دیم به آبی از طریق جذب منابع مالی و تسهیلات متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان و دامپروری گفت: بر این اساس عملیات تبدیل شیوه آبیاری غرقابی فعلی به آبیاری تحت فشار در محدود ۷۰۰ هکتار از اراضی این شرکت شروع شده است.

وی از تلاش برای جذب سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و تبدیل اراضی دیم و اصلاح شیوه آبیاری در کشت و صنعت مغان خبر داد و اضافه کرد: برای احیای کامل این شرکت، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه تهیه و تدوین شده است.

محسن زاده با اشاره به آغاز عملیات احیای کارخانه قند و لبنیات و نیز بخش دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان پس از ابطال واگذاری افزود: بر اساس برنامه تدوین شده، یک هزار دام سبک موجود در شرکت به تدریج از برنامه پرورشی شرکت خارج و پرورش دام سبک تعطیل می شود.

وی شمار دام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را ۱۸ هزار و ۶۰۰ راس اعلام کرد و گفت: در دوره مدیریت بخش خصوصی، روزانه ۱۳۰ تن شیر از این تعداد دام تولید می‌شد ولی اکنون و پس از ابطال واگذاری، این میزان به ۱۷۰ تن رسیده و سرانه تولید شیر دام‌ها نیز از ۲۴ کیلوگرم به ۳۶ کیلوگرم رسیده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان و دامپروری، نیروی انسانی را اصلی ترین سرمایه این شرکت مهم دولتی عنوان کرد و با اشاره به پرداخت به موقع حقوق و افزایش ۲۰ درصد حقوق کارکنان به رغم پیش بینی بروز تنش کارگری در آن بیان کرد: ماهانه ۲۶۵ میلیارد ریال در شرکت کشت و صنعت مغان حقوق پرداخت می شود.

وی خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید برای نوسازی ناوگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی را جزو برنامه کاری مدیریت جدید کشت و صنعت مغان ذکر کرد و ادامه داد: این شرکت باید به شکل منطقی و عملی و مطابق با تجهیزات و فناوری روز احیا شود.

محسن‌زاده، کشت و صنعت مغان را شناسنامه کشاورزی کشور دانست و با اشاره به ظرفیت این شرکت برای تولید بذر به عنوان پایه تولید کشاورزی کشور گفت: این شرکت باید به پایگاه و بانک تولید بذر کشور تبدیل شده و همواره باید در اختیار دولت باشد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی در سال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که به دنبال داشت، در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ ابطال شده و مدیریت آن دوباره به شکل دولتی ادامه یافت.

این شرکت در دوره قبل از واگذاری به بخش خصوصی، همه ساله زیان‌ده بوده است.

برچسب‌ها رونق تولید پارس آباد مغان توسعه اقتصادی دامپروری کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید پارس آباد مغان توسعه اقتصادی رونق تولید پارس آباد مغان توسعه اقتصادی دامپروری کشاورزی شرکت کشت و صنعت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند

سردار حمید هداوند گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، ۲ نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده، به محل اختفاء آن ها اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبردگان را دستگیر کردند.

هداوند بیان کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد