Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:42:02 GMT

فرمانداری شهرستان مرزی دهلران ویژه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۸۷۷۶

فرمانداری شهرستان مرزی دهلران ویژه شد

گروه استان‌ها - از سال گذشته فرمانداری ویژه شهرستان باز هم در دستور کار نماینده مردم این شهرستان در مجلس قرار گرفت و امروز در آیینی شهرستان مرزی دهلران " ویژه " شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارس تسنیم از دهلران, از جمله مطالبات مردم شهرستان دهلران در سا لهای اخیر ارتقاء فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالبه یه صورت جدی از سال 1391 در دستور کار مسئولان ارشد شهرستان و استان قرار گرفت اما این موضوع بارها با چالش هایی مواجه شد, چالش هایی که در مقاطعی تحقق این موضوع را بسیار بعید به اذهان متبادر می کرد.

از سال گذشته فرمانداری ویژه شهرستان باز هم در دستور کار نماینده مردم این شهرستان در مجلس قرار گرفت و امروز در آیینی شهرستان مرزی دهلران " ویژه " شد.
از صبح امروز مردم شهر دهلران که خبر افتتاح فرمانداری ویژه را شنیده یودند با ذوق و شوق خاصی در درب فرمانداری این شهرستان حضور یافته بودند و در ساعت 10 صبح شاهد رونمایی از تابلوی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان دهلران بودند.

استاندار ایلام در آیین افتتاحیه فرمانداری ویژه شهرستان دهلران اظهار داشت: این کار که با تلاش های زیاد از سوی افراد زیادی به انجام رسید کار بسیار بزرگ و مهمی بود.

بی‌برقی نفس تولید را در استان ایلام به شماره انداخته است/ بیمه؛ خسارت صنعت‌گران را می‌پردازددومین جلسه شورای شهر ایلام برای انتخاب شهردار به نتیجه نرسیدآژیر خطر روزهای سیاه کرونا در ایلام به صدا در آمد+ عکس

وی با بیان اینکه دهلران مهم ترین شهرستان از حیث مرز, کشاورزی, صنعت, نفت و گاز در استان است گفت: در تولید محصولات کشاورزی این شهرستان در کشور هم سرآمد است.

نوذری ادامه داد: نقش مردم این شهرستان در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این مردم نشان دادند که مرزداران خوب و امینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی خطاب به فرماندار و معاونین خود تصریح کرد: سریعا ساختار فرمانداری ویژه تدوین و اجرایی شود و ادارات کلی که باید ادارات آنها در شهرستان به معاونت مدیرکل ارتقاء یابند به سرعت این موضوعات را عملیاتی کنند.

نوذری به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه نفت و گاز شهرستان اشاره و اظهار داشت: در 42 سال اخیر سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه انجام شده که عمده آنها در پنج سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی به مرز چیلات دهلران هم اشاره و گفت: از سوی دولت جمهوری اسلامی این مرز در دهلران به عنوان یک مرز رسمی تصویب شده و امکانات لازم برای زیرساخت های آن نیز فراهم شده که امیدواریم با رایزنی هایی که با دولت مرکزی عراق در حال انجام است از سوی دولت عراق نیز این مرز مصوب و زمینه تبادل کالا و تردد در آن فراهم شود.

بهزاد علیزاده نماینده مردم حوزه جنوبی در استان ایلام نیز در این آیین با تبریک این اتفاق ویژه در شهرستان دهلران اظهار داشت: فرمانداری ویژه از مطالبات دیرین مردم این دیار بود که خوشحالم امروز به ثمر رسیده است.

وی گفت: در سطح کشور 38 شهرستان ویژه وجود داشت که با تصویب شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه این تعداد به 39 شهرستان رسید و این مسئله نویدبخش روزهای خوبی برای توسعه شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان دهلران در مجلس شورای اسلامی افزود: در آینده خبرهای خوبی از دیگر مطالبات مردم از جمله راه آهن, مرز چیلات, حل مشکل آبگرم برای مردم خواهم داشت.

بهزاد علیزاده به استعدادهای نفت و گاز این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: پتروشیمی دهلران از جمله پروژه های مهم این شهرستان است که به دنبال تسریع در عملیات اجرایی آن هستیم .

وی خطاب به برخی افراد که درصدد انتقال خوراک ان جی ال 3100 دهلران به برخی مناطق دیگر از کشور هستند تصریح کرد: به هیچ عنوان اجاز چنین کاری را نخواهیم داد و از هر اقدامی که منجر به این کار شود جلوگیری می کنیم زیرا با انتقال خوراک ان جی ال عملا عملیلت احداث پتروشیمی از مدار خارج خواهد شد و در این خصوص وزارت نفت باید به جای انتقال خوراک به فکر تسریع در عملیات پتروشیمی باشد.

نماینده مردم شهرستان دهلران با گریزی به وضعیت کرونا در این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه آمار ابتلا و تلفات در این شهرستان بالا است و نیاز است در این زمینه هم مردم و هم مسئولان اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی کمبود تجهیزات درمانی در مرکز شهرستان افزود: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی استان کمترین توجه را در زمینه تامین تجهیزات بیمارستانی از جمله سونوگرافی و سی تی اسکن برای این شهرستان را دارد که این مسئله با جان مردم سر و کار دارد و اگر دادگاه صالحی بود باید برخی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به خاطر این کمبودها که بسیاری از آنها از جمله سی تی اسکن و سونوگرافی تامین شده اما در شهرستان نصب نمی شود محاکمه شوند.

وی ادامه داد: بعد از معطلی 40 روزه دستگاه سی تی اسکن این شهرستان قریب به دو ماه است که این دستگاه وارد شهرستان شده اما انگار مسئولان دانشگاه با مردم دهلران لج کرده اند و از نصب این دستگاه ها که برای تشخیص به موقع کرونا ضروری است اجتناب می کنند.

بهزاد علیزاده همچنین به کارخان هسیمان دهلران پرداخت و گفت: قصه کارخانه سیمان دهلران قصه پرغصه ای است زیرا این کارخانه که می توانست ده سال پیش افتتاح و زمینه اشتغال و توسعه شهرستان را فراهم کند هنوز در مدار تولید قرار نگرفته است.

وی به دستور ریاست محترم قوه قضاییه در سفر اخیر به استان ایلام خطاب به حل مشکل کارخانه سیمان دهلران اشاره و اظهار داشت: اقداماتی پس از دستور ایشان انجام شده که قول هایی مبنی بر آغاز پروژه تا پایان سال 1400 داده شده است.

علیزاده همچنین با تبریک موفقیت جوادفروغی از فرزندان این شهرستان در آوردگاه المپیک خواستار توجه جدی مسئولان حوزه ورزش و جوانان به استعدادهای این شهرستان شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهرستان دهلران نیز ضمن یادآوری استعدادها و مطالبات شهرستان دهلران تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم و مورد درخواست ما استفاده از نیروی انسانی مستعد این شهرستان در بدنه تصمیم گیری استان است.

مجید عسکری فرماندار شهرستان دهلران نیز در این آیین ارتقاء فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه را اتفاق میمونی برای شهرستان بیان و اظهار داشت: به سرعت ساختار فرمانداری ویژه را در شهرستان اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانداری ویژه شهرستان شهرستان دهلران نماینده مردم دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:این حادثه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه در محور اندیمشک _دهلران به وقوع پیوست. 

سرهنگ سعید رحیمی افزود:در این حادثه یه دستگاه خودرو کامیون خاور، پژو و پراید با هم برخورد کردند. 

وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی چهار نفر جان باختند و ۲ نفر دیگر مصدوم شدند. 

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد:این حادثه به علت سبقت غیر مجاز راننده پژو به وقوع پیوست.

سرهنگ رحیمی بیان کرد :رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان با احتیاط و توجه به جلو رانندگی نمایند.

 

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد