Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: برای کارکرد بهتر حوزه نظارتی نیاز به اصحاب رسانه‌ای پویا و با کارکرد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن فتحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان که در سالن جلسات فنی‌وحرفه‌ای به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: بخش زیادی از توسعه در هر جامعه‌ای مدیون قلم خبرنگارانی بوده که در راستای دفاع از حق مردم کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خبرنگار در کردستان وجهه‌ای همانند نماینده مجلس دارد چراکه کردستان استانی است که محدودیت‌های خاص خود را دارد. ایمان داریم که خبرنگاران استان جزو شرافتمند‌ترین افراد جامعه کردستان هستند چراکه دل را در گرو توسعه استان گذاشته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: معیشت و مسکن نباید جزو دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد، چراکه خبرنگاران ما جایگاه و منزلت خاصی دارند.

نماینده مردم ‌سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس ‌با بیان اینکه برای کارکرد بهتر حوزه نظارتی نیاز به اصحاب رسانه‌ای پویا و باکارکرد است، اذعان کرد: اصحاب رسانه همیشه پیگیر مطالبات جامعه بوده‌اند اما متاسفانه کمتر به مشکلات خود پرداخته‌اند. کارگروه حل و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران استان کردستان تشکیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان به دغدغه و مشکلات خبرنگاران رسیدگی کنندفرمانده سپاه استان کردستان: رسانه‌ها برای مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی ‌گام بردارند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه 88درصد اراضی کردستان دیم است، یادآور شد: تنها 12درصد زمین‌های استان آبی است که شرایط مناسبی را برای کردستان در کشور نشان نمی‌دهد. تکمیل پروژه‌های استان مستلزم یک نگاه ویژه است‌.

‌نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به گله‌مندی شهروندان سنندجی از وضعیت کیفیت آب شرب افزود: انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با پیشرفت 65درصدی روبه‌رو بوده و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

در ادامه این نشست، منصور اولی به عنوان نماینده خانه مطبوعات کردستان گفت: توسعه بدون توسعه رسانه‌ای در استان و کشور میسر نیست لذا برای رسیدن به توسعه‌ای پایدار باید کارگروه رسانه و توسعه در استان تشکیل شود. نظارت یکی از  مهمترین ابزارها در جوامع رسانه است لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس با رسانه‌ها ارتباط بیشتری داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: منابع تولید خبر باید تولید کننده خبرهای مردمی باشند و از رسانه و از حیثیت خود دفاع کنند.

در ادامه هوشیار بابایی به عنوان رئیس انجمن صنفی نشریات کردستان گفت: مطبوعات کردی شرایط خاص خود را دارد لذا باید در بحث اعتبارات نگاه ویژه‌ای به آنها شود. نباید خبرنگاران ما در شرایط معیشتی ضعیف قرار داشته باشند.

انتهای پیام/ 487/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردستان گفت اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیت‌های آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.

دکتر علی‎نژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیده‌هایی مانند اوضاع امروز غزه می‌گردد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخداد‌های دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در دانشگاه‌ها نبوده و نیستیم.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه‎های مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوری‌های راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکده‌های علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌‎های راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل پروژه‎های عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.

دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اهمیت جایگاه دانشگاه و لزوم توجه و نگاه علمی به معضلات و مشکلات استان گفت: دانشگاه‌ها نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارند. استفاده درست و کامل از ظرفیت‌های دانشگاه و قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند سرعت رسیدن به پیشرفت و تعالی یک جامعه را تسریع ببخشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این که از توانمندی دانشگاهیان غافل شویم، اشتباهی نابخشودنی است که خسارات و صدمات جبران ناپذیری را در عرصه‌های مختلف توسعه رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند