Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:25:22 GMT

گامی برای معرفی زنان عاشورایی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۹۲۴۳

گامی برای معرفی زنان عاشورایی

ایسنا/اصفهان «نجواهای در گلو مانده» نام مجموعه کلیپ‌ کوتاهی است که با همکاری دفتر تخصصی سینما و مجموعۀ فرهنگی توازن، برای معرفی زنان عاشورایی تدوین‌شده و در ایام محرم، به‌مرور منتشر می‌شود.

مصطفی حیدری، رئیس دفتر تخصصی سینما در اصفهان، دراین‌باره به ایسنا گفت: مجموعه فرهنگی توازن که در اصل با هدف توانمندسازی و ارتقای زنان نواندیش شکل‌گرفته، در جست‌وجوی مستندی بود که به زنان عاشورا پرداخته باشد و دفتر تخصصی سینما نیز با جست‌وجویی که انجام داد، به یک مجموعه نمایش رسید که سال گذشته، حوزه هنری تهران به سفارش صداوسیما تهیه و پخش کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ازآنجاکه این مجموعه کلیپ‌های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای، آن‌طور که باید دیده نشده بود و قصد ما هم این بود که کار را در فضای مجازی به سمع و نظر مخاطب برسانیم، تصمیم گرفتیم با تدوینی مجدد آن را به کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای تبدیل کنیم.

رئیس دفتر تخصصی سینما تصریح کرد: در این کلیپ‌ها، داستان شخصیت‌هایی چون «طوعه»، زنی که حضرت مسلم را نجات داد، «حمیده»، دختر حضرت مسلم، «ام وهب»، تنها زن شهید کربلا، «ام سلمه»، همسر پیامبر، «رباب» مادر حضرت علی‌اکبر (ع)، «دلهم» همسر زهیر بن قین، «نوار» همسر خولی، حضرت «ام‌البنین» و همچنین یک زن گمنام در تاریخ که بعد از حادثه  کربلا برای تأمین پوشش و حجاب اسرای اهل‌بیت (ع) در کوفه کمک‌های فراوانی کرد، روایت می‌شود.

حیدری، با اشاره به ایفای نقش بازیگران حرفه‌ای در مجموعۀ «نجواهای در گلو مانده» یادآور شد: علاقه‌مندان برای مشاهده این مجموعه کلیپ می‌توانند به سایت آپارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی www.aparat.com/s.farhangi سر بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عاشورا زنان عاشورایی انتشار کلیپ دفتر تخصصی سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمیله علم الهدی، همسر رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

به گزارش عصر ایران، همسر رئیس دولت سیزدهم گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس دولت سیزدهم ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسل کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899832

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟